بررسی Google Page Speed Insights

در این جلسه درباره Google page speed insights و امتیاز بهینه‌سازی سایت صحبت می‌کنیم و چند ابزار را به‌منظور ‌بررسی سرعت سایت‌ها معرفی می‌کنیم.

در این ابزار، دو بخش Mobile و Desktop مشاهده می‌شود که سایت شما در این دو حوزه تست می‌شود و به شما دو عدد ‌می‌دهد: 90 تا 100 خوب؛ 50 تا 89 متوسط؛ صفر تا 49 بسیار نامناسب.

Page speed insight تا حد زیادی بستگی به سرعت اینترنت بین‌المللی ایران دارد، به‌خصوص وقتی سرور داخل ایران است. اگر همین سایت را با همین کد‌ها به یک سرور خارجی انتقال دهیم، سرعت سایت بیشتر می‌شود. آن چیزی که باید بدانیم، این است که اگر page speed insight بالای 90 باشد، ممکن است باعث تغییر سرور شود‌.

معرفی چند ابزار دیگر برای سنجش سرعت سایت

عبارت Site Speed را در گوگل جست‌وجو می‌کنیم. در صفحه Serp چند نتیجه را نگاه می‌کنیم.

PingDom.com

webpagetest.org

uptrends.com

در ویدئو سایت atalebi.com در هر یک از این ابزارها از نظر سرعت بررسی شد.

نکته 1: با حذف کد گوگل آنالیتیکس و تگ منیجر دیدید که سرعت بهبود پیدا کرد. ولی آیا ارزش دارد آن همه داده و گزارشی که در جلسه قبل در GA4 مشاهده کردید به‌خاطر چند رتبه سرعت از دست بدهید؟

در شرایط عادی توصیه می‌کنیم که کد گوگل آنالیتیکس را روی سایت داشته باشید با وجود اینکه به نظر می‌رسد تاثیر منفی در سرعت سایت داشته باشد، بهتر است گزینه‌های دیگر را برای سرعت بهبود ببخشید تا اینکه کد را بردارید.

نکته 2: برای بررسی پارامترهای مختلف در مورد سنجش سرعت سایت مثل FCP و CLS و ... جست‌وجو کنید. اکثر سایت‌ها از جمله web.dev مطالبی خوبی دارند که می‌توانید با این پارامترها آشنایی کامل پیدا کنید. در اینجا سرنخ‌ها گفته شد تا شما از طریق آنها به سراغ موارد بیشتر بروید.

توصیه می‌کنم آنچه در این جلسه یاد گرفتید برای سایت خودتان انجام دهید. یک سری اسکرین شات بگیرید و به‌شکل یک محتوا در ویرگول منتشر کنید.  با این کار تجربه شما در اختیار دیگران هم قرار می‌گیرد و دوتا کارکرد دارد. 

موقعی که شما محتوایی درمورد چیزی که یاد گرفتید تولید می‌کنید هم فرایند تولید محتوا را یاد می‌گیرید و هم فرایند یادگیری‌تان کامل‌تر می‌شود. تولید محتوا کمک می‌کند به موضوع بیشتر احاطه پیدا کنید. 

یادتان باشد در محتوایی که منتشر می‌کنید اشاره کنید این بخشی از تمرین دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال بوده و این عبارت را به Mydmc.ir لینک بدید. چندماه دیگر که به بحث‌های جدی SEO برسیم اثرات این لینک‌بیلدینگ را در سرچ کنسول به شما نشان خواهم داد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


سرعت سایت ما (www.shomalmall.com) تو pagespeed score 96 و تو yslow score ۸۳٪ هست، ولی در عمل کاملا میتونیم حس کنیم که سرعتش پایینه، صفحات مختلف سایت با سرعت قابل قبولی باز نمیشن، گاهی اوقات تا ۱۰ ثانیه هم ممکنه طول بکشه..این مشکل چی میتونه باشه،؟ مشکل از هاسته یا کدهای سایت؟ با اینکه براساس گفته های شما این امتیازها قابل قبول هستن ولی کاربر قطعا رضایت نداره از سرعت سایت..پ.ن. هاستمون داخل ایرانه

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2283

سلام و عرض ادب؛
علت اینکه Google Page Speed Insights بخش Discover what your real users are experiencing رو برای سایت ما نشون نمیده چی هست؟ تعداد بازدید برای هر دو سایتها یکسان هست و بیشتر از 2 سال از ایندکس شدن سایت میگذره (لینک عکس تقدیم حضورتون میشه)
https://pasteboard.co/ISnJEQngMD0c.jpg

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15669

خلاصه موضوعات ویدئو

بیشتر اعداد و سنجه‌ها در این ابزار همانند GTmetrix است. تفاوت آن و نحوه تحلیل اعداد در این ویدئو توضیح داده شده است.

پارامتر FCP در گوگل پیج اسپید Google Page Speed Insights مخفف عبارت First Content Paint است. این پارامتر میزان زمان نمایش اولین محتوا برروی صفحه را نشان می‌دهد.