هر هفته در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، کلاس آنلاین داریم. بعضی هفتهها وبینار موضوعی و بهروزرسانیهای دوره است و برخی جلسات، پاسخ به پرسشهای شرکتکنندگان در دوره.
این هفته هم به پرسشهای شرکتکنندگان دوره پاسخ داده شد.
میلاد مطلبی
1. آقا ما طبق فرمایشاتتون پیش رفتیم و در قسمت destination میخوایم urlهای کیوردها رو در بیاریم میرسیم به چنتا عبارت مثل:
کفش ورزشی آدیداس
کفش ورزشی مردانه آدیداس
کفش ورزشی زنانه آدیداس
لباس ورزشی آدیداس
لباس ورزشی مردانه آدیداس و ... من در این قسمت باید همه رو بزنم
/brand/adidas که خب در این صفحه لباس ورزشی و کفش و همه رو باهم نشون میده در این صورت من باید در قسمت برندهای وردپرس بیام برند لباس ورزشی رو با برند کفش ورزشی آدیداس جدا جدا درست کنم ؟! یا اینکه راهکار چیز دیگری هست؟! من عبارتهای بالا رو سرچ کردم ببینم رقبا چیکار کردن که دیدم معمولا روی خود دستهبندی این عبارتها کار شده به یه همچین آدرسی مثلا /product-category/runingshoes منتها من فکر میکنم اگر مشتری سرچ کنه کفش ریبوک میخواد کفش ریبوک ببینه نه همهی برندهای کفش رو البته یه چند مورد بودن ک به صورت درست پاسخ مشتری رو داده بودن با این آدرس /brand/reebok اما این سایتهایی که خوب جواب مشتری رو داده بودن مثلا کل سایت فقط کفش ورزشی داره واسه همین به راحتی با ایجاد برند میتونه بهتر نتیجه بگیره؟ راهکار درست واسه سایت من که لباس و کفش و ... ورزشی داره چی هست؟
بهزاد خرداد
2. اگر در لیست نهایی A.method که سایتهای رقبا را بر اساس وزن کلمات و تکرار آنها طبقهبندی میکنیم،یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام رتبه ی خوبی داشته باشد،آیا میتوان گفت که سئو در این حوزۀ کاری مناسب نیست و باید روی شبکههای اجتماعی کار کرد؟ یا فرصت خوبی ست که قبل از دیگر رقبا جایگاه خود را در کلمات مدنظر تثبیت کنیم؟ سوال دوم اینکه اساسا در دستهبندی سایت های رقبا به روش a.method،شبکههای اجتماعی در کدام دسته قرار میگیرد؟(paid,بستر,رقیب مستقیم یا آمریکا)
رسول پردل
3. در حوزه شال و روسری اگر کلماتی همراه با ارزان و تخفیف مثل شال و روسری ارزان رو سرچ کنید در اکثر کلمات دو نتیجه اول مال سایت شال مد است جالا چند تا سوال دارم.
3.1- در حوزههایی مثل این که اکثر رقبا روی تخفیف و ارسال رایگان مانور دادن و با توجه به این که سود پائینی داره ما از چه استراتژی باید استفاده کنیم؟
3.2- با توجه به این که سایت شال مد یک صفحه با عنوان تخفیفها داره و تخفیفهاش رو اونجا نمایش میده و در اکثر نتایج با کلمات ارزان و با تخفیف دو نتیجه اول مال خودشه و بیشتر کلیکها رو میگیره من باید از چه استراتژی میتونم استفاده کنم؟
3.3- با توجه به این که سایت شال مد سرچ نام برند داره و چند ساله داره کار می کنه و در اکثر کلمات رتبه اول رو داره و من نمیتونم رو سرچ نام برند کار کنم به نظر شما باید چه کار کنم تا رتبههای سایت شال مد رو بگیرم؟(تو بعضی کلمات رتبههای رقبا رو گرفتم و رتبه 2 هستم ولی هنوز نتونستم سایت شال مد رو بگیرم
علی شجاعی
4. ما در سرچ کنسولمون هر بار Total crawl requests پایین و بالا میشه میخوام بدونم پایین و بالا شدنش به چه عواملی بستگی داره و چطور میشه افزایشش داد؟
علیرضا آرزومند
5. یکی از دوستان ما مشاور کنکور هستش و در اینستاگرام بالای 50 هزار فالور داره. در همون پیجش هم خدمات کنکوری ارائه میده. الان اومده و یک دفتر در یکی از استان های همجوار تهران کرایه کرده و میخواد کارش رو گسترش بده و هدفش هم افزایش مراجعین به دفترش هستش. به نظر شما چگونه و از چه راه هایی میتونه تعداد مراجعینش رو افزایش بده؟