1. چطور می‌تونیم دامنه پارک شده رو تنظیم کنیم که آمار ورودیش روی اکانت آنالیتیکس نمایش داده بشه؟

2.در یک وبینار در شهریور سال 99 راجع به کوتاه کننده لینک فرمودید، من از لینکدین فرصت‌های شغلی رو در کانال تلگرام می‌ذارم، بنظرم اون آدرس کمی طولانیه، آیا می‌تونم از کوتاه کننده لینک استفاده کنم؟ اگر بله چطوری؟

3.در حال حاضر گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول به وبسایت ما وصل نیست و با توجه به اینکه وبسایت ما بصورت اختصاصی نوشته شده است (php) علت این موضوع را از طراح وبسایت جویا شدم که چرا وصل نیست، گفتند که به دلیل اینکه فعلا هیچ فعالیت سئویی بر روی وبسایت انجام نشده است صلاح نیست که سرچ کنسول و آنالیتیکس وصل باشد. آیا ادعای ایشان صحیح می‌باشد؟

4. توی پنل gtmetrix آدرس سایت رو که می‌زنم اطلاعاتی نشون نمیده. دلیلش از چی می‎تونه باشه؟

5. سورس سایت من دارای 400 تگ metaولی بقیه سایت‌ها رو مشاهده می‌کنم بین 16 الی 24 تگ meta تکرار شده. ممنون میشم که در بهینه کردن این موضوع منو راهنمایی کنید.

6.ما هفته پیش برای اولین بار کمپین cpc برگزار کردیم و فانل‌های اجرایی‌مون هم یکتانت و تپسل بودن اما متاسفانه اصلا نتیجه مناسبی نداشت به این صورت که تعداد کلیک‌های اسکریپت یکتانت و تپسل با تعداد ورودی‌های لندینگ‌مون تفاوت 80٪ داشت. ایا این احتمال وجود داره که این پلتفرم‌ها کلیک فیک ثبت کنند؟

7. اگه قصد اینو داریم که کمپین آگاهی از برند بریم توی بودجه‌بندی کمپین‌مون چیو باید درنظر بگیریم؟ kpi ها هم که تا جایی که می‌دونم از جنس افزایش ترافیک وبسایته. و این اندازه‌گیری موفقیت کمپین رو سخت میکنه. میشه یه کم راجع‌به اندازه‌گیری موفقیت این مدل کمپین هم توضیح بدید؟

8. سوال من در مورد بحث بلاگ فنی است. می‌خواستم بدونم با توجه به آپدیت جدید گوگل برای linkspam آیا ما همچنان می‌تونیم از این روش استفاده کنیم؟یا نه؟

9.من یک سوالی داشتم که با توجه به اوضاع کشور شاید سوال بقیه دوستان هم باشه: به نظر شما بعد از چه مدت و چه میزان آموزش دیدن و فعالیت کاری (روی سایت شخصی، فریلنسری و یا کارآموزی و استخدام) در حوزه دیجیتال مارکتینگ می‌توان امید داشت که بتوان در سایت‌های فریلنسر خارجی مانند upwork پروژه گرفت و درآمد دلاری داشت؟ منظورم اینه بتونیم از پس انجام یک پروژه خارجی به خوبی بربیایم و تخصص لازم رو داشته باشیم.

10. در استفاده از کلمات کلیدی صفحاتی رو برای آموزش رایگان قرار دادم آیا در استفاده از این کلمات که CTA داره مثل (فروش دوره...) هم به کار ببرم یا در لندینگ‌های مخصوص خودش استفاده کنم چون محتوای این صفحه رایگان هست به این خاطر می‌گم و البته برعکسش هم هست اگر پولی بود رایگان بزنم یا نه؟

11. سوال در مورد تولید محتوا به شکل پیلار و کلاستر داشتم؛ من سایت آموزش نقاشی روی پارچه دارم، کلمات کلیدی کانورت من "آموزش نقاشی روی پارچه است"، "آموزش رایگان نقاشی روی پارچه" است، آیا یک محتوای جامع بنویسم برای این کلمات کلیدی به عنوان پیلار و بقیه را به عنوان کلاستر به این صفحه وصل کنم؟ یا چندین دسته‌بندی اصلی پیدا کنم و تبدیلشون کنم به پیلار.

12.ما یه سایتی اخیرا بهمون پیشنهاد شده واسه seo ، که کارفرما ادعا داشت شش هفت ماه قبلا seo روش کار شده

وقتی بیشتر بررسی کردیم دیدیم توی کلماتی که انتخاب کرده بوده که کار کنن، هیچ جایگاهی نداره! یعنی هیچ رتبه ای در تمام کلمات. بیشتر بررسی کردیم و سوال کردیم که چرا این اتفاق افتاده، فهمیدیم که قبلا یه سایت داشتن و البته هنوز دارن به نام z.ir (چون x خوب نیست، z.ir چون ASP بوده و نمی‌تونستن زیاد مدیریت کنن خودشون، اومدن یه سایت وردپرسی دیگه زدن بنام z.com و تمام محتوا و محصولات و توضیحات محصولات z.ir و... رو عینا کپی کردن روی z.com و اومدن تلاش کردن روی seo کردن z.com و اتفاقی که در نهایت افتاده رو خودتون می‌دونید چی بوده! بنابراین سایت z.com رو رها کردیم.یه چیز دیگه هم اینکه دامنهz.ir ، در کلمات بسیاری الان رتبه‌های خیلی خوبی در صفحه اول داره. الان کارفرما اصرار داره که می‌خواد یه سایت داشته باشه وردپرسی و اون رو هم seo کنه که دو تا سایت توی صفحه اول داشته باشه یه دامنه گرفتیم بنام z-y.com و داریم سایتش رو بالا میاریم تا seo کنیم

سوال1: آیا کلا این کار درست هست؟ و اگر هست، چه مواردی رو باید رعایت کنیم تا مجدد سایت کپی تشخیص داده نشه؟

علاوه بر یَک یَک محتوای محصولات و صفحات و تصاویر، طراحی صفحات و... دیگه باید مراقب چه چیزهایی باشیم؟ (چون سایت متعلق به یک شرکت تولیدی است، ناچارا محصولات مشابه خواهدبود)

سوال2: اگر تجربه مشابهی دارید ، به همراه توصیه‌ها به اشتراک بگذارید.

13. من این هفته به جلسه یازدهم و مبحث گوگل آنالیتیکس رسیدم. الان تا بخش دوم رو دیدم ولی نمیدونم فعال‌سازی و نحوه دسترسی به اون پنل چطور هست؟ تو پاسخ خانم احمدی در بخش دو جلسه یازدهم آقای طالبی در مورد کد گوگل آنالیتیکس و چک کردنش پاسخ دادن که من اصلا متوجه نشدم چطوریه؟؟؟ و ببخشید ولی اینکه تو اینجور پاسخ‌ها احساس گیجی دارم طبیعیه؟؟

14.اگر ممکنه ابزارهای تحلیل سایت رقبا رو هم با لحن ساده و جذابتون معرفی کنید. افزونه خاصی باید نصب بشه؟ و تو تحلیل سایت رقبا، چه آیتم‌هایی اولویت داره از لحاظ ایجاد بهبود سایت خودمون؟ مثلا رتبه‌بندی یا میزان بازدید یا کشورهای بازدید کنندشون...؟؟؟

15.قبلا گفته بودین یکی از جلسات دوره رو به نحوه نگارش و چارچوب طرح/پروپوزال بازاریابی دیجیتال برای ارائه به کارفرما اختصاص خواهید داد. می‌خواستم بدونم احتمالا این جلسه کی منتشر خواهد شد؟

16.من کارم در حوزه کنکور ارشد و دکتری روانشناسیه. مشاوره و کلاس و کتاب و ...

لیسانسم مهندسی متالورژی بوده،ارشدو روانشناسی خوندم و خب از سال 95 که وارد رشته روانشناسی خوندم هم تو زمینه روانشناسی و هم بیزینس مدام دوره گذروندم و کتاب خوندم. مثلا دوره شما، دوره برندینگ امید ملائکه، دو دوره شبکه سازی و مطالعه هم زیاد داشتم در این زمینه و این خیلی کمکم کرده بتونم کسب و کار سوددهی داشته باشم در حالی که رقبای بزرگی مثل مدرسان و پارسه و ... داشتیم. قصد داشتم با توجه به این تجربه در این دو زمینه شروع کنم به کارتو یه حوزه میان رشته‌ای بیزنس و روانشناسی مثل برندینگ برای روانشناسان. به خصوص این که خب کلی دانشجو دارم که الان فارغ التحصیل هستند و دنبال کار.

ولی دو تا شک دارم:

1 - این که خب نمی دونم سوادم در حدی است که این کارو درست انجام بدم یا نه تبدیل بشم به یه فیگور زرد.

2 - این که خب قبلا به عنوان کسی که یه برند فرهنگی داشته الان یهو سوییچ کنه به بحث بیزینس مخاطب قبلی رو از دست بده

17.بنظرتون چه شرایط و ددلاینی را باید برای مهاجرت به بستر شبکه‌های اجتماعی داخلی و به طور کلی فضای اینترنت ملی در نظر بگیریم؟ از الان باید مقدمات حضور در این شبکه‌ها را فراهم کنیم یا منتظر مشخص شدن وضعیت اینترنت کشور بمانیم؟