ایجاد حس خوشایند برای مخاطب
ما با عطر، لبخند، خرید گل، محبت و... حس خوشایند ایجاد میکنیم. گاهی هم از زبان برای انتقال حس خوشایند استفاده میکنیم.
در آزمایشهای رفتارشناسی، یکی از لحظههای دردناک بشر زمان خرید کردن و پرداخت هزینه است. ما میتوانیم با زبان، این لحظه متزلزل و دردناک را خوشایند کنیم.
در وبگاه، صفحههایی که به خطا میخورند، زمانی که محصول مورد نظر پیدا نمیشود یا زمانی که مشتری شاکی بود و در چت آنلاین پیام اعتراض خود را ارسال میکند، هنر زبانورزی ما تاثیرگذار است.
برای مثال فرمت معمول صفحه 404
متاسفانه صفحه یافت نشد! لطفا از جستوجوی سایت برای یافتن مطلب مورد نظر خود استفاده کنید.
و حالا نمونه همین صفحه در سایت نیماتودی (nimatoday)
حتی چیزهایی که ما دوست داریم گاهی میشکنند؛ دیگه یه لینک که این حرفا رو نداره :)
یا سایت آپارات که مدتی این پیام را به نمایش میگذاشت: یکی پاش رفت رو سیم! لطفا چند دقیقه دیگه دوباره امتحان کنید. به این ترتیب حس ناخوشایند خطای صفحه 404 را کمتر میکنیم.
با توضیح دربارۀ حس خوشایند، آموزش را به پایان میرسانم. اما این دفتر و این راه هیچوقت تمامی ندارد. خوشحالم مطالبی که به نظرم مفید بوده با شما به اشتراک گذاشتم.
خلاصه موضوعات ویدئو
حس خوشایند
براساس مطالعات، یکی از لحظات دردناک برای افراد لحظه خرید و پرداخت هزینه است. به همین دلیل یکی از کارهایی که کسبوکارها برای مخاطبان خود میتوانند انجام دهند تبدیل لحظات دردناک به لحظاتی با حس خوشایند است. یکی از مثالهای این موضوع تبدیل حس ناخوشایند مشاهده صفحه 404 به حس خوشایند با استفاده از یک متن زیبا در این صفحه است. در این ویدیو در رابطه با ایجاد حس خوشایند در کسبوکار به همراه مثال شرح کاملی ارائه شده است.