با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1.می‌خواستم سئو و تولید محتوا سایتمون رو به یک تیم کاربلد و حرفه‌ای سئو بسپارم. آیا تیم یا شرکتی هست که قبلا باهاش کار کرده باشید و راضی بودید؟ البته وبینار قراردادهای سئو مدیران آقای طالبی هم دیدم اما باز هم انتخاب و ریسک زمان سخت است و تجربه کسانی که قبلا با این شرکت ها‌و تیم ها کار کردن میتونه خیلی مفید باشه

 

2.من بعد از دوره‌ی شما جرات تبلیغات توی یکتانت اینارو پیدا کردم.ولی یه اتفاقی افتاد،الان استرس به افتاده به جونم ک چرا بعد تبلیغات کسی ثبت نام نکرد.جز یه نفر که نمیدونم از کجا اومده!!(نکنه سایتم به درد بخور نیست؟

تبلیغاتی ک استفاده کردم:  تبلیغ بنری (یکتانت/ هدفمند کلیدواژه‌ای)+ تبلیغ استوری در پیجای اینستاگرامی(جریان) تقریبا 1.220.000 تومن خرج کردم! در تبلیغات بنری اینارو بهم دادن:

درصد تبدیل: 49.39٪ cpa: 1012 click: 990 session: 478 مجموع نمایش: 220.000

در تبلیغات اینفلوئنسری: 26115 بازدید 9 پیج تعامل: 101 کلیک: 53 تعامل: 0.4٪

محدوده زمانی تبلیغات هم دم عید بود!  از 1400/12/10 تا بیستم!

یه مشکلی که داشتم با تبلیغات بنری، این بود ک مثلا می‌نوشت فلان سایت برای تبلیغاتت 20.000 تا کلیک داده، اینو من حضوری نمی‌تونستم برم ببینم، یعنی برای من توی اون سایت فقط عکس اقای طالبی بود و عنوان: بهترین دوره‌ی دیجیتال مارکتینگ(یه بنر قرمز، یه بنر زرد)

 

3.من دوره رو تموم کردم از طرفی می‌دونم باید برگردم و مرور کنم و بیشتر یک سری از مطالب رو که می‌خواستم تو کارم پیاده کنم رو انجام بدم از یه طرف چندتا کتاب خوب و دوره تو طول دوره خودمون دیده بودم منتظر بودم دوره خودمون رو تموم کنم برم سراغ اونا، موندم کتاب‌های خوبی که خوندم رو دوباره بخونم یا برم سراغ چیزای جدید. ممنون می‌شم نظرتون رو بگین آدمی بشم که 10 تا فن بلده در حد متوسط یا 1 فن در حد استادی؟

 

 

4.تا به اینجای کار همه چیز عالی بوده، سوال من در خصوص آنالیتیکس هست، با توجه به تغییرات ui، و تغییرات جزئی در صورت امکان تفاوت‌هارو بیارین،2) ضمن اینکه با توجه به تغییرات در نوع تبلیغات نسبت به تاریخ ضبط کمپین تبلیغاتی که تابستان 99 بوده، برای شروع کمپین‌های تبلیغاتی، برای یک کسب و کار کوچک، کدوم یک از نیتیو، بنری(گیف- ثابت) -هدفمند، ریتارگتینگ و …. رو پیشنهاد می‌کنید؟

 

 

5. یکی از معضلات در زمینه همکاری فریلنسری چه در طرف کارفرما و چه در طرف فریلنسر، شناسایی قیمت مناسب برای حق الزحمه این همکاری است. مشخص است که این قیمت به متغیرهای پرشماری ارتباط دارد و علاوه بر ساعات کار به کیفیت و توانایی آن فرد هم ارتباط دارد. با این وجود در سال 1401 برای همکاری با فریلنسرها در زمینه خدمات دیجیتال مارکتینگ چه فرمول قیمتی‌ای را پیشنهاد می‌کنید؟ آیا می‌توانید کف قیمتی نسبتا مناسب و منصفانه‌ای را در اشل شرکت‌های کوچک و متوسط مشخص کنید؟ به ویژه در زمینه تولید محتوا، سئو و مدیریت وبسایت شرکت.

 

6.طبق راهنمایی‌های شما کد اسکیما رو گفتم طراح سایتم در سایت قرار دادند. طی یک ماه هیچ تاثیری ندیدم.

لطفا راهنمایی کنید چطور می توانم آثار اسکیما را ببینم، چون شکل نمایش در گوگل هم تغییراتی ایجاد نشده است.

 

7.سوالی که دارم، مرتبط با شاخص‌هایKPI و OKR  هست. محتوای متنی و به خصوص محتوای بلاگ، به نظرم جزء مواردیه که قضاوت کردنشون سخته. اغلب برنامه‌ریزی برای بلاگ سایت این شکلیه که طبق یک استراتژی قبلی، تعیین میشه 8 یا مثلاً 12 مقاله ماهیانه منتشر کنید. خب یک بخشی سرچ کلمه کلیدی، تعیین استراتژی برای لینک‌دهی و مواردی از این دسته. اما موقع عمل، فقط قراره که این مقاله‌ها نوشته شده، پردازش شده و درنهایت منتشر بشه. حالا سوالم اینه که چه راه حلی برای قضاوت و بهبود مقالات بلاگ پیشنهاد می‌دید؟ مثلاً برای بلاگ یک سایت چه  KPIتعریف کنیم که بشه برمبنای اون حرکت رو به جلویی رو داشت؟ که بشه محتواهای منتشر شده‌ی قبلی رو قضاوت کرد؟ همین مسئله رو با شاخص‌  OKRهم دارم. چه او.کی.آرهایی میشه تعیین کرد به عنوان هدف مشخصی برای بلاگ یک سایت.

 

8.در خصوص سئو یک کارخونه مواد مصرفی پرینتر میزان سختی کلمات کلیدی و اولویت  کلمات کلیدی رو چطور میتونم تعیین کنم؟ و برای تخمین اینکه چه مدت زمانی لازمه تا به صفحه اول و بعد لینک اول گوگل برسن چه روشی وجود داره؟

 

9.سوالی در مورد پینترست داشتم. در طی مدتی که به روی پیج پینترست فروشگاه اینترنتی فیلم یا عکس بارگذاری شده به نسبت تعداد افزایش فالور یا لایک و بازدید فیلم‌ها و عکس‌ها خوب بوده اما در ابتدا بعضی عکس‌ها سایز مناسبی نداشتن و رفته رفته بهتر شد. بخاطر گذاشتن عکس‌های مربعی اگر پیج یکجا دیده بشه شاید ظاهر چندان جذابی نداشته باشه و بالا و پایین شدن عکس‌ها در کنار هم بیشتر حس نامنظمی و سردرگمی رو به مخاطب القا کنه.سوال بنده اینه که اگر فیلم یا عکس‌های که چند ماه قبل روی پینترست ویو گرفته برای ایجاد تناسب و زیبایی بهتر روی پیج حذف بشه ممکنه تاثیر منفی داشته باشه؟و در سرچ مخاطبان کمتر نمایش داده بشه؟

 

 

10. من در تولید محتوا و جذب مخاطب خیلی مشکل دارم ،راهکاری برای حل این مشکل دارید ممنون میشم راهنمایی کنید؟ لطفا منبعی هم باشه معرفی کنید. به عنوان پیشنهاد اگر میشه در آخر هر مبحث بخشی  از تدریس رو به مشکلات و تجارب و اشتباهات موجود در عملی موضوع و مشکلات رایج در سازمان‌ها اختصاص دهید. 

 

11.برای نوشتن استراتژی برای کسب و کاری که می‌خواد محصولات ارگانیک خوراکی بفروشه و باید در 2 سال آینده بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در حوزه فعالیت خودش باشه، چی پیشنهاد می‌کنید؟ و اگر خودتون بودید چه استراتژی برای ورود به بازار و ادامه خواهید داشت؟ صوت‌های کانال کار و کسب رو هم گوش کردم و دارم گوش می‌کنم، برای جا افتادن کامل و خوب نیاز به مثال به در  حوزه کسب و کار خودم دارم.

 

12.مدیریت مجموعه در اسفند ماه فراموش کردن که دامنهir را تمدید کنند و یک فرد دیگر این دامنه را خریداری کرده و فقط یک لندینگ ساده با یک شماره تماس با این دامنه داخل گوگل انتشار داده است.  به نظرتون میشه به گوگل گزارش داد و اگه میشه چه جوری باید گزارش بدیم

 

13. در مورد استراتژی‌ها توی وبینار بخش ششم جلسه 10 که صحبت می‌کردین گفتین که استراتژی اقیانوس آبی در ‏ایران ممکن نیست و باید جزیره آبی ساخت، همینطور در مورد آقای کاتلر گفتین که ایشون سیستم 4P‏ رو ارائه دادن که بعدها ‏تغییراتی کرد. سوال من اینه که این صحبت نشان از ناکارامدی این کتاب‌ها و تکنیک‌ها نیست؟ مطالعه این منابع باعث نمی‌شه گمراه بشیم؟

 

 

14.توی فایل‌های استراتژی به املاک معروف و بزرگی اشاره کردین که بهتره به جای رقابت با سایت‌هایی که فعلا در حال کار ‏هستن بره توی همین پلتفرم‌ها و مارکت‌پلیس‌ها با نام دیگری فعالیت کنه . آیا این اعتباری که از پیش از اینترنت داشته یه مزیت رقابتی برای اون فرد محصوب نمی‌شه که با استفده از اون وارد بازار بشه؟  حالا با یا بدون استفاده از استراتژی پیرانا که در فایل دیگه این ازش صحبت کردین به هر حال اعتبار یک بازار سنتی، در فضای ‏دیجیتال مزیت محصوب نمی‌شه؟

 

15.توی استراتژی‌ها گفتین خیلی وقت‌ها نیاز نیست کسی خودش سایت بزنه، استفاده از همین پلتفرم‌ها می‌تونه پیشرفت باشه، حالا اگر بعد از مدتی کسب و کار حس کنه باز هم جای گشترش داره و مارکت‌پلیس دیگه کمک بیشتری نمی‌کنه مرحله بعدی و قدم بعدی چی می‌تونه باشه؟

 

16.در جلسه اول آنالیتیکس موقعی که در مورد کوکی صحبت می‌کردین به بخش کوکی در سایتmydmc.ir  سر زدم و بیش از 40 کوکی بود، توی لیستشون سایت‌هایی مثل گوگل و مدیانا و یکتانت و... هم بود. گفتم 2 تای آخر احتمالا برای ریتارگتینگه، کوکی‌های آنالیتیکس هم جزو لیست کوکی‌های خود سایت دوره بود. ولی کوکی‌های گوگل رو نفهمیدم چی هستن اگر ممکنه ممنون می‌شم بیشتر توضیح بدین.

 

 

17.گفتیم در آنالیتیکس می‌شه مسیر کاربر رو دید (گزارش ...)، اما اگر ما از در یک صفحه 4-5 تا لینک رو باز کنیم و از هر کدوم باز لینک‌های دیگه رو باز کنیم چی می‌شه؟ امکان داره خطا در دیتا ما ایجاد بشه؟

 

18.برای شرکت یک پنل پرتال مشتریان ایجاد کردیم که در این پنل اطلاعات و ویدیوهای آموزشی در اختیار کاربر قرار می‌گیره. مشکلی که هست اینه که سایت اصلی ما با آوادا ساخته شده که صفحه ساز خودش رو داره و این پنل با المنتور  سازگاری داره و با آوادا درست کار نمی‌کنه. برای اینکه تداخل ایجاد نشه و سایت سنگین نشه فکر کردیم این پنل رو کلا از روی دامین اصلی برداریم شاید بهتر باشه نمی دونم ساب دامین کنیم یا کلا از یک دامین دیگه استفاده کنیم و فقط راه ورود رو از داخل سایت اصلی بذاریم.

 

19.برای بخش بلاگ وa metod  کلماتی ک واسه ابتدای کار مینویسم نباید محصولاتی باشه که داخل فروشگاه دارم؟! مثلا باید از کلماتی مثل ورزش و بدنسازی بانوان . بدنسازی آقایان و اینجور کلمات کار کنم ؟!

یا دسته‌بندی محصولاتم علاوه بر اینکه داخل ماتریکس در آوردم داخل این لیست هم بنویسمش؟! چون اگه بخوام این کلمات رو داخل Ametod  بیارم احتمال کنیبالیزیشن شدن پیش میاد دیگه درسته ؟!

و از طرفی اگه ننویسمشون ی سری مطالبی داخل وبلاگم جمع میشه که به نظر بحث پارلل اسکوپ پیش میاد.

 

20.من یه سایت فروش لباس ورزشی دارم. محصولاتی که دارم لگ ورزشی ونیمتنه ورزشی و ست ورزشی مردانه و کش مینی لوپ و شورتک ورزشی مردانه و اینهاست.حالا این چیزی ک من از جلسه کیورد ریسرچ متوجه شدم، برای بخش فروشگاه باید ماتریکس برم.برای بلاگ از a metod، الان سوالم اینه که؛ و در واقع a metod میزنیم واسه پارلل اسکوپ ؟! حالا یه سوال دیگه هم در مورد ماتریکس دارم. وقتی ماتریکس میزنیم.

عبارت‌هایی که در میاد اینهاست:

لگ ورزشی دخترانه- بهترین لگ ورزشی زنانه- لگ ورزشی زنانه

الان من باید بیام این کلماتو داخل توضیحات دسته‌بندی خود ووکامرس استفاده کنم و لینک بیلدینگ ک انجام میدم لینک بدم به این صفحه‌ی دسته بندی یا اینکه 

من باید برای این کلمات بالا؛ 

لگ ورزشی دخترانه-بهترین لگ ورزشی زنانه -لگ ورزشی زنانه

داخل وبلاگم مطلب بنویسم که در واقع اینها بشه کلاستر صفحه‌ی پیلارم (همون دسته‌ی ووکامرس  به نام لگ ورزشی زنانه)؟ سوال بعدی اینکه من با روش ماتریکس حدود 35 هزارتا عبارت درآوردم که محاسبه کردم حدود 30 ساعت زمان نیاز داره واسه انتخابشون به نظرتون منطقی هست ؟

 

21. در هفته 18 جلسه سوم مطلبی رو گفتید که نیاز به توضیح بیشتر درباره آن داشتم؛ گفتید که طبق مدل تعریف آقای روستا اگر بخایم به کاربرد ایمیل مارکتینگ نگاه کنیم.ایمیل مارکتینگ فقط جز بازار داری یا همون حفظ مشتری هست؛ اما بنظرمن طبق اون منابعی که توی هفته 18 معرفی کردید گفته شده بود که حتی خیلی وقت ها ما از ایمیل مون جهت شناختن مشتریان و نظرسنجی از آنها استفاده میکنیم.

یا  روش هایی برای بازار سازی از طریق ایمیل مارکتینگ گفته میشد بعنوان مثال رپورتاژ ایمیل(اگر اسمش رو درست بگم)که اتفاقا شما هم ازش استفاده کردید در دوره برای time 2win.

 

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سلام در دقیقه 56 این وبینار فرمودید که اگر سایتی به اندازه شش ماه بیشتر سایر رقبا محتوا تولید کنه و روی سایت کار انجام بده میتونه بالاتر قرار بگیره . سوالم اینه که اگر سایت مثلا 50 محتوای ثابت داره و یا توانایی بارگذاری تعداد زیاد محتوا در یک مدت معلوم نسبت به رقبا را ندارد باید چه کاری انجام دهد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15543