1.چهار صفحه در سایت دارم که موضوعهای متفاوتی را پوشش میدهند اما گاهی، روش حل مشکل برای کامنتهای آن صفحهها یک راه حل مشترک هست. هر 4 صفحه هم رتبه 1 گوگل هستند و کامنتهای زیادی دارند.تصمیم داشتم که یک مقاله کامل تهیه کنم و همه این صفحهها را یک مطلب کنم و راه حل آنها را توضیح بدهم. آیا ریدارکت کردن آن صفحهها به مقاله جدید کار درستی هست؟ یا اینکه همچنان به نگارشی متفاوت در کامنتها بپردازم؟اگر ریدایرکت کنیم با فرض اینکه به رتبه آنها آسیبی نرسد، چه پیشنهادی برای کامنتهای آنها دارید؟
2.بارها اتفاق افتاده خطاهای مختلف در سرچ کنسول وجود داشته از خطای 404 بگیر تا ارور سرور که 500 باشه و حتی برخی ارورها مثل اینکه بگه اسکیما درست اجرا نشده ولی بعد که بررسی کردم دیدم ایرادی نداشته اون صفحه در این حالت چکار باید بکنیم؟! خیلی وقت هم طول میکشه ولی این خطاها برطرف نمیشه.
3.آیا آموزش دوره دیجیتال مارکتینگ در گروه شما بستگی به این که چه کشوری بازار هدف هست نیز دارد یا اینترنشنال میباشد؟
4.شما لینک در ساید بار رو در چه حالتی توصیه میکنید؟ بنظرتون چه موقع تاثیر لینک سایدبار خیلی زیاد میشه؟ رپورتاژ بهتره یا لینک سایدبار؟ خواستم تجربتون رو از مای دی ام سی و تیزلند بدونم!
5.یک سوال درباره تیمسازی دارم، واقعا من به خیلی از کارهام نمیرسم و خیلی از کارام ممکنه بخاطر اینکه تیمی ندارم نصف نیمه بمونن یا به سرانجام نرسن و این خیلی برام آزاردهنده است. سوال اینه که چطور با بودجه محدود نه بدون بودجه تیمسازی کنیم؟ خواهشمندم تئوری اینکه قرار نیست همه کارفرما بشن پول نداری برو کارمندی کن رو برای من فراموش کنید چون اینجا مسئله مالی مطرح نیست نحوه مدیریت و گزینش افراد درست در موقعیتهای درست هست بعد از همه مسئله مالی مطرح میشه.
6.برخی افراد و سایتها عنوان میکنن که میتونید بک لینک تولید کنن به تعداد زیاد و خدمات تولید بکلینک ارایه میدن، حتی تو سایتهایی با پسوند edu ایا میشه رو این نوع لینکسازی حساب کرد؟ اگر بله چطور باید کنترل کنیم که کار به درستی انجام بشه؟ هزینه معمول برا اینکار چه میزانه؟ البته افرادی هم هستن که لینکسازی به صورت دستی انجام میدن و ساعتی کار میکنن این نوع چطوره؟ چه نوع گزارشی باید ازشون خواست و چطوری باید هدایت و کنترلشون کرد که بهترین نتیجه رو گرفت؟
7.سوال در مورد تگ h1 هست ایا تفاوتی داره کجای صفحه ازش استفاده کنیم؟ تعداد تگ h1 مهمه؟ تو برخی منابع دیدم که عنوان میشه فقط باید از یک تگ h1 استفاده کرد ولی تو سایتهای بسیار مشهور من دیدم که از بیش از یک تگ h1 استفاده شده؟ به طورمثال دیجیکالا، نظر شما چیه؟
8.هفته پیش یه سوال در مورد وبالگ ها پرسیدم که نتونستم منظورم رو درست برسونم فکر کنم.زیر هر کتگوری توی سایت یک سری توضیحات برای کتگوری نوشتیم.توی قسمت بالگ سایت هم مقاله های آموزشی داریم.حالا سوال من اینه که، اگر این متنها و مقالات و ترکیبشون با یک سری تغییرات، توی وبلاگهای ویرگول و... منتشر کنیم و لینک بدیم به صفحه کتگوری و محصولاتمون، خوبه یا نه اشتباهه این کار؟ ممکنه به خاطر شباهت متنها با متنهای توی سایت خودمون، مشکل ایجاد بشه از نظر seo؟
9.درحال حاضر تو حوزه آموزش تولید محتوا و بازاریابی محتوایی آدمهای زیادی هستند و دارند فعالیت میکنند. تقریباً همه مطالب یکی هستند. برای داشتن تمایز و تکراری صحبت نکردن آیا راهی هست؟ چطوری میتونیم متمایز عمل کنیم؟ (اونقدر مطالب تکراری هستند که مخاطب خسته میشه از این همه تکرار)
10.حدودا 3 ماهی میشه که ایندکس صفحاتمون تو گوگل به مشکل خورده، به طور مثال از هر 10 محصول جدیدی که منتشر میشه حداکثر 2تا خودش ایندکس میشه ولی بقیه نه. تمام محصولات متن یونیک دارن و بعد از انتشار هم سریع سایت مپ آپدیت میشه ولی باز هم ایندکس نمیشن. اینطوری مجبوریم به صورت دستی تو سرچ کنسول درخواست ایندکس صفحاتو بدیم. به نظرتون مشکل از سایت هست یا مشکل از طرف گوگله؟
11.آیا درسته وقتی خودمان یک محصول خوراکی را تولید میکنیم. طرز تهیه آن محصول یا (دسته محصولات) را دروبلاگ یا شبکههای اجتماعی خود کار کنیم؟ مثال فرض کنید تولیدکننده یک مدل کلوچه در سایت خودش درباره طرز تهیه انواع کلوچه ها مطلب بنویسد تا از آن طریق ورودی بگیرد و دیگران را با برند خودش آشنا کند. اما خودش یک مدل کلوچه بیشتر تولید نمیکند.
12.اینطور که من فهمیدم کارفرماها چون به درآمدزایی اولویت بیشتری می دهند هنگام وزن دهی به کلمات سعی میکنند بیشتر به کلماتی توجه کنند که برای آن ها پول دربیاورد تا اینکه موضوع خوبی برای نوشتن محتوا باشد. در نتیاج«خرید»، «قیمت» وجود دارد یا به صورت کلی هستند بیشتر در لیست یک قرار میگیرند. آیا تجربه شما هم به این شکل هست؟
13.اگر لیست 1 سئو کلماتی بیشترین امتیاز(250)را بگیرند که هنگام سرچ در گوگل نتیجه اول آنها عکس باشد. آیا این موضوع نشون نمیده که ما در وزن دهی کلمات اشتباه کردیم؟
14.حوزه کسب وکاری ما ملزومات جوشکاری ست. برای تبلیغات چه نوع کمپینی مناسب تره؟ تیم پشتیبانی
یکتانت روش کلیدواژهای رو پیشنهاد دادن، اما سایتهایی که کلمههای کلیدی ما رو پوشش میدادن و
فضای تبلیغاتی در اختیار یکتانت قرارداده بودن، تعدادشون کم بود.
15.حوزه کسب وکاری ما ملزومات جوشکاری ست. برای تبلیغات چه نوع کمپینی مناسب تره؟ تیم پشتیبانی یکتانت روش کلیدواژهای رو پیشنهاد دادن، اما سایتهایی که کلمه های کلیدی ما رو پوشش میدادن و
فضای تبلیغاتی در اختیار یکتانت قرارداده بودن، تعدادشون کم بود.
16.به تازگی برای کسب وکاری مشغول به ارزش آفرینی شدم. این کسب وکار دو پیج و دو وب سایت دارد؛ یکیش آموزش تعمیرات موبایل و دیگری فروش لوازم تعمیرات موبایل. پیج و سایت آموزشگاه حدودا 4هزار فالور نسبتا فعال داره همچنین در سایت هم ورودیهای نسبتا خوبی داره (حدودا 250-300نفر در روز) (البته این نکته رو هم اضاف کنم که هم سایت هم پیج خیلی خیلی جای بهبود بخشیدن داره چون خیلی سایت در وضعیت بدی از نظر برنامهریزی برا محتوا،عکس ها و... داره) اما پیج و سایت فروش لوازم تعمیرات تازه شروع به کار کرده و حدود380 فالور داره و سایتشم هم که کال تازه داریم محصوالت رو وارد میکنم. در واقع کسب وکار دو جریان درآمد اصلی داره: 1.از طریق آموزش کارآموز. 2.فروش لوازم فیزیکی و دیجیتال تخصصی مربوط به تعمیر کارها و کارآموزها (که این جریان درآمدی خیلی ضعیف است)حالا با توجه به اینکه من منابع محدودی دارم و خودم هستم با کمک یک نفر به صورت پارت تایم. بنظر شما وقتم رو روی سایت بزارم یا پیج؟ چرا؟ بنظرتون با چه استراتژی پیش برم که بتونم با توجه به این منابع بهترین نتیجه رو بگیرم و هر دو جریان درآمدی رو تقویت کنم؟! حالا تصمیمی که فعال من برا ادامه راه گرفتم این هست که باتوجه به پتانسیل بالاتر پیج آموزشگاه 80-90 درصد منابع رو بزارم رو پیج آموزشگاه و از طریق پیج آموزشگاه پیج فروشگاه رو تبلیغ کنم و براش ورودی بفرستم و پیج فروشگاه رو بیشتر شبیه به ویترین کنم. نظر شما راجب این تصمیم چیه؟
17.میتوان گفت که کسب وکار ما کسب وکاری b2bهست یا خیر؟ بنظر شما روشهای لید جنریشنی که برای کسب وکار ما مناسب باشه چی هست؟ بعنوان مثال بنظرتون در ازای داد کد تخفیف چه چیزی رو از
مخاطب بخوام؟ شماره یا ایمیل یا فالو کردن پیج. من در حال حاضر در حال دیدن هفته 20 هستم با توجه به جوابی که الان دادید و اطلاعاتی که در سوال قبل بهتون دادم به نظرتون دیدن کدوم هفتهها بیشتر برام اولویت داشته باشه؟
18.جناب طالبی عزیز من در حال حاضر روی یک پروژه در بخش وکالت آن هم وکالت در امور بانکی( دفاع از فعالین اقتصادی در برابر بانکها) کار میکنم، برای بدست آوردن مشتریان احتمالی به وب سایت وازرت صنعت معدن و تجارت مراجعه کرده و لیست واحدهای صنعتی در کل کشور را بدست آوردم تعداد اطلاعات شرکتها حدود 120 هزار شرکت بود که الزم است به وب سایت این شرکت ها وارد شده و اطلاعات تماس آنها را بدست آورم تا با آنها تماس گرفته و دیتای مفید را بدست آوریم. با توجه به حجم زیاد دادهها آیا روش دیگری غیر از روش مذکور جهت بدست آوردن اطلاعات درست از شرکتها و یا اشخاصی که بدهکار به بانک میباشند و در حال حاضر به مشکل خوردهاند وجود دارد؟
19.اخیرا مطلبی مشاهده کردم با عنوان (محتواهای هوشمند تعاملی،محتوای سفارشی برای هر شخص یا گروهی از اشخاص) که به صورت زیر هست: وقتی کاربری داخل سایت میچرخه،یکسری اطالعات ازش جمع میشه و تشخیص داده میشه کاربر مثال به موضوع(عینک) عالقمند هست، با توجه به این فهم و استفاده از پلاگینها، میشه برای این کاربر در مطالبی که دربارۀ عینک هست، سطرها یا پاراگرافهای خاص و اختصاصی نوشته بشه که فقط به همون کاربر یا برای کاربرهایی با همون رفتار نشون داده میشه!این امکان نمایش، قابل تعمیم به بنرها،عکسها،منوها،لینکها و... هم هست! برای سئوی این نوع محتواهای خاص(و احتمال جدید) چه راهی هست؟ چون رباتهای گوگل مثل اون کاربرا رفتار نمیکنن و احتمال محتوای متفاوتی نسبت به اون کاربر رو خواهند دید و کراول خواهند کرد!
20.ما یک وبسایتی داریم که مربوط به یک دستگاه تست قند خون است. چطور میتوانیم کاری کنیم که در وبسایتهایی با سئوی قوی مثل دیجیکالا و ایمالز و غیره محصول ما با الویت بالاتری نشان داده شوند(البته نه بصورت تبلیغ با لوگویad) یا اینکه چکارکنیم که وبسایتهای دیگر از محصول ما تعریف کنند و بقول معروف غیر مستقیم تبلیغ ما را انجام بدهند؟
21.ما کلی سورس و مدیوم متفاوت در انالتیک داریم مثالً از یکتانت و مدیااد و حتی سایتهای جدا بنری و استاتیک و پوش. من میخوام یه گزارش تهیه کنم توی هر ماه میلادی ببینم چه سایتهایی تبلیغ داشتیم. نمیشه در انالتیک همه رو یکجا ببینم درسته؟ و باید برا هر سورس و مدیوم رو جدا جدا اکسپورت بگیرم و ادغام کنم؟ مثال مدیااد رو جدا و بعد یکتانت بنریها جدا و... میخواستم ببینم کال در انالتیک همچین امکانی وجود نداره؟
22.فردی برای مشاوره سئو سایتشون پیش من آمدن و سایتشون انگلیسی زبان بود و مشکلشون این بود که در عرض 2 روز بازدید روزانه شون از 400 بازدید رسیده به 70 و نهایتا 30 بازدید در روز. این حجم از کاهش بازدید اون هم به صورت کامال ناگهانی برای من جای سوال بود، بررسی کردم دیدم عمر دامنه این سایت حدود یک و نیم ساله ولی به شدت زیاد در گرفتن بکلینک از سایتهای انگلیسی و فارسی زبان افراط کرده بودن و در همین یک ماه اخیر هم براساس آمار اکانت ماز پرو خودشون 11000 تا از بک لینک هاشون پاک شده بود . من اول حدسم رفت روی اینکه ممکنه سایت روی برخی از عبارات اصلی پنالتی شده باشه ولی با این حال از یکی از دوستان باتجربم کمک گرفتم، ایشون سایتو بررسی کرد و گفت جمعا 40 درصد urlهای سایت استاتوس کد 200 میده و مابقی یا 404 یا 310 یا هم موارد دیگه، گفتن تجربم نشون داده وقتی درصد استاتوس کد 200 کم بشه کرال باجت کم میشه و گوگل هم urlهایی که جایگاه خوبی داشتن رو از اون جایگاه حذف میکنه. سوالم اینه نظر شما نسبت به این مورد خاص چیه ؟ بنظرتون بخاطر افراط در بک لینک و پنالتی شدنه یا این موردی که دوستم اشاره کرد؟
23.سوالم اینه که اگر به هر دلیلی سایتی پنالتی بشه چطور میشه اون سایت رو برگردوند؟ یا اصال اگر سایتی پنالتی هم نشه ولی من به عنوان سئوکار تشخیص بدم در حال حاضر در گرفتن بک لینک سایت بار نامناسب افراط کرده باشه چطور میشه این بکلینکها رو حذف کرد بدون اینکه آسیبی به رتبه سایت وارد بشه؟
24.میخواستم بدونم در حوزه فروش خشکبار و محصولات کشاورزی مثل زعفران و... تجربه ای دارید.اگر بله لطفا کمی توضیح بدید.
25.میخوام بحث لینکسازی و رپورتاژ رو استارت کنم مسلما با حداقل هزینه و بالاترین عملکرد(مدیریت دقیق منابع منظورم هست).البته این رو هم بگم ک قبال لینکسازی رایگان انجام دادیم ولی به علت اینکه فاصله افتاده غالبا حذف شده و توی کیوردها افت کردیم.تسمینو و... هم چک کردم ولی - چکار کنم اثر رپورتاژ بالاتر بره
- نرم افزارهایی جهت بک لینک عمده هست(کامنتی مثلا) که آقای فالن برای کاله سیاه داره تبلیغشو میکنه.اگر مثال اینو سیگنال برند بریم یا همچین چیزی میتونه یه کاتالیزور باشه برامون؟
- فرض کنیم که یک سری کارهای این مدلی انجام دادیم، چطور میتونیم برای اینکه جریمه نشیم یا حساس نکنیم گوگل رو نسبت به سایتمون، یه آنالیز داشته باشیم یا حداقل بتونیم از قبل متوجه جریمه و اینها بشیم(ابزار یا روش انجام آنالیز)
26. انتشار پستهای بلاگ در روزهای مشخص تاثیری روی سئو داره؟ مثال به جای اینکه سه پست در هفته به صورت نامنظم منتشر بشه سه پست در هفته روزهای زوج و مثال ساعت 5 منتشر بشه آیا برای مخاطب هم این موضوع مهمه؟
27.برای اینکه کلمات کلیدی یه مطلبی که کارفرما به ما گفته بنویس رو دربیاریم توی گوگل ترندز بعضی کلمات که سرچ خیلی زیادی دارن رو آمار نمیاره و به جز پیشنهادات توی کادر سرچ گوگل و پیشنهادات آخر صفحه سرچ دیگه از چه مواردی میشه استفاده کرد؟ به نظر شما بهترین راهکدومه؟ باید کلمه کلیدی رو انتخاب کنیم که کلیک خورده و رقابت کمتری روش وجود داره؟ برای سئو که میگن توی متن از اون کلمات استفاده کنید خب بعضی جاها جلوه خوبی نداره و برای مخاطب که داره میخونه آزار دهنده اس. در کل بخوایم مقاله بنویسیم بهتره مخاطب در اولویت باشه تا گوگل درسته؟
28.باید از متن تیتر حتما توی متادیسکریپشن استفاده کرد؟ چه چیزی در متادیسکریپشن میتونه مخاطب رو به سایت ما بکشونه؟وبینار48 پرسش و پاسخ ir.mydmc.www دورۀ آنلاین بازاریابی دیجیتال
29.پستهای قدیمی که قراره بازنویسی بشن بهتره متن و تصاویر به کلی تغییر کنه یا تفاوتی نداره و بستگی به اون پست داره؟
30.نمره سئو توی وردپرس و مواردی که یوآست میگه واقعا تاثیری روی سئو داره؟ میتونه معیاری برای سئوی مقاله باشه؟ مثال اینکه میگه کلمه کلیدی باید به طورمساوی توی پاراگراف های مختلف پخش بشه یا از کلمه کلیدی باید توی H2و H3 استفاده کرد و اینکه کلمه کلیدی باید توی پاراگراف اول باشه
31.توی لینکدین با وجودیکه حدود 135 % فالور جدید داشتیم اما custom clicks buttonما 23 %کم شده. به چی میتونه ربط داشته باشه؟
32.نظرتون درباره دورههای کارآموزی دیجیتال مارکتینگ چیه. کارهایی که از کارآموز میخوان انجام بده بیشتر به بیگاری میخوره تا کارآموزی. بنظرتون شرکت کنیم خوبه وچیزی یاد میگیریم. چه معیارهایی رو باید درنظر بگیریم؟