برای ورود به لینکدین نیاز به یک پروفایل شخصی دارید. هر کاری که بخواهید در لینکدین انجام دهید باید با پروفایل شخصی شروع کنید. در این ویدئو 0 تا 100 ساخت، مدیریت و ارتقا یک پرفایل شخصی بهصورت عملی ذکر شده است.
فواید ساخت پروفایل شخصی
1. موجب رسمیت بخشیدن به هویت افراد میشود.
2. موجب افزایش اعتبار میگردد.
3. برند افراد را به نمایش میگذارد.
4. از طریق برندینگ فرصتهای اقتصادی برای شما فراهم میکند.
پروفایل شخصی شما میتواند مانند وبسایت شما عمل کند و به شما امکان پرسنال برندینگ دهد.
توجه کنید که لینکدین فضای رزومهسازی نیست و فضای معرفی توانمندی و مهارتهای شما است.
تفاوت پرسنال پیج و کمپانی پیج
• لوگو در صفحات شخصی در یک کادر گرد قرار میگیرد و در صفحات شرکتی در کادری مربع شکل.
• برقراری ارتباط با پرسنال پیجها از دو طریق ممکن است: برقراری کانکشن و فالو کردن
• آدرس لینکدین در پرسنال پیجها تحت این عنوان نوشته میشود:
https://www.linkedin.com/in/yourname
اطلاعات مندرج در صفحه شخصی
صفحه شخصی در نگاه اول شامل این اطلاعات است:
• عکس کاور
• عکس پروفایل در کادر گرد
• نام و نام خانوادگی
• اسپلینگ نام با بلندگو
• هدلاین
• محل اقامت
• تعداد فالوئر و کانکشن
• نام محل تحصیل
در لینکدین میتوان چند صفحه به زبانهای مختلف داشته باشیم.
مشخصات یک پروفایل All Star
1. وجود عکس پروفایل
2. تکمیل هدلاین
3. تنظیم Location و Industry
4. تکمیل تحصیلات و تجربه
5. توضیحات Summary
6. تکمیل حداقل 5 مهارت
جزئیات پروفایل در صفحه شخصی لینکدین
نام و نام خانوادگی
1. اسم و فامیل را انگلیسی بنویسید و از درج نام فارسی در کنار انگلیسی خودداری کنید.
2. حروف اول اسم و فامیل شما باید طبق اصول نگارشی بزرگ باشد.
3. تلفط اسم خود را در کنار آن درج کنید.
عکس
درج عکس در پروفایل شخصی باعث میشود مردم شما را بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند. عکس باید باکیفیت باشد و دارای نور خوب و پسزمینه بیرنگ باشد.
• پروفایلهای عکس دار 9 برابر درخواست کانکشن بیشتر دریافت میکنند.
• 21 برابر بیشتر دیده میشوند.
عکس، اسم و فامیل و هدلاین سه مشخصه شما در لینکدین است که به کمک آن معرفی میشوید.
هدلاین
هدلاین خدمتی است که شما به دیگران ارائه میدهید و نه سمت سازمانی شما. توصیه میشود از کلمات مرتبط با حرفه خود در نگارش هدلاین استفاده کنید تا در نتایج جستجوی لینکدین نمایش داده شوید.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش فرشته مولایی پور
با سلام و خسته نباشید.
با توجه به صحبت های که فرمودید برای عکس کاور استفاده از عکسی مرتبط با حوزه کاری بهتر است. آیا استفاده از عکسی های مربوط به خودمان تاثیرگذارتر است (مانند نمونه فیلم آموزشی که عکس های مختلف سخنرانی ادیت شده بود) یا استفاده از عکسی مرتبط اما اینترنتی که در گوگل با یک سرچ ساده قابل پیدا کردن هست؟