با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
روزبه نیرومند
با توجه به تورم حدود 50 ی در کشور و کم ارزش شدن بالای ریال، آیا بهتر نیست در متریک ها و KPI ها، به جای اندازه گیری فروش و سود به ریال، این شاخص ها با واحدی غیر از ریال اندازه گیری شود. مثلاً چند دلار کالا فروخته ایم، چند عدد کالا فروخته ایم ؟`
احمد جعفری
برای آنکه بفهمیم فرضیات و ایدههایمان در فرایند بهبود نرخ تبدیل مناسب بوده است یا ن از چه ابزار یا معیارهایی باید استفاده کنیم؟ چه مواردی را باید در نظر بگیریم و بر اساس آنها روی نتیجه تست هایمان قضاوت کنیم؟
سید
در حین ویدئوها و آموزش ها تو دوره اکثر مثال و پیش فرض ها در مورد کسب و کار ها و بیزینس های اقتصادیه( که البته درستشم همینه)،، اما سوالم اینه که به عنوان مثال برای یه دیجیتال مارکتر در کسب و کارهایی که سود اقتصادی مطرح نیست یا اولویت اول نیست، مث کمپین های اجتماعی یا خیریه ها، این مباحث چطوری بیان میشه؟ مثلا چجوری باید برای یه کمپین اجتماعی کمک به سیل زده ها kpi تعریف کرد؟ یا حتی کمپین هایی که هیچ پولی رد و بدل نمیشه، مثل چالش سطل آب یخ برای حمایت از یه عده از بیماران خاص.... لطفا اگه منبع و هینت های بیشتری برای دیجیتال مارکتر یک خیریه به عنوان مثال سراغ دارید بفرمایید
خلاصه موضوعات ویدئو
KPI چیست؟
KPI یا شاخص عملکرد Key Performance Indicator، یک معیار برای سنجش موفقیت هر کسب و کار است. در این ویدئو، مفهوم KPI کامل توضیح داده شده است.
ویژگیهای KPI
1-کمی است. 2-میزان عملکرد شرکترا ارزیابی میکند. 3-باید نشان دهد آیا به اهداف شرکت نزدیک شدیم. 4-زماندار است. 5-قابل مقایسه باشد.
چرا KPI مهم است؟
در این ویدئو توضیح دادیم که شرکتها بدون بررسی شاخص عملکرد نمیتوانند میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنند و با این ارزیابی چگونه میتوانند به اهداف خود برسند.
چگونه KPI بسازیم؟
در این ویدئو مراحل ساخت KPI کاملا توضیح داده شده است.
CSF چیست؟
CSFها همان دلایل موفقیت هستند که میتوانند بخشی از KPI را تشکیل دهند. از ویژگی CSFها میتوان قابل اندازهگیری بودن و داشتن بازه زمانی را نام برد.
معیار چیست؟
معیارها اعداد خامی هستند که میتوان اطلاعات و تحلیل آنها را از این طریق بررسی کرد.
متریک چیست؟
متریکها، محاسبات معیارها هستند که به عنوان نرخ، میانگین یا درصد بیان میشوند. تمام KPIها متریک هستند اما تمام متریکها KPI نیستند. در این ویدئو نحوه تبدیل متریک به KPI توضیح داده شده است.
تفاوت متریک و معیار
در این ویدئو، تفاوت این دو و نحوه محاسبه آنها توضیح داده شده است.
SMART KPI چیست؟
SMART KPI یکی از راههای ارزیابی شاخص عملکرد است. کلمه SMART مخفف کلمات Specific (خاص)، Measurable (قابل اندازهگیری)، Relevant (مرتبط یا وابسته)، Time_Bound (محدودیت زمانی) است.