1.چرا بعضی از کسب‌و‌کارها روی کلماتی کمپین گوگل ادز اجرا می‌کنن که خودشون با همون کلمات رتبه 1 رو دارند؟ یا بعضی اوقات دیدم که با نام برند ادز میرن. دلیلی به جز اشغال پیکسل بیشتر در سرپ دارن؟!  

2.من تا جلسه 17 پیش رفتم. الان می‌خوام مطالبی که یاد گرفتم رو اجرا کنم. دو تا فروشگاه اینترنتی هست یکی فروش گیاهان دارویی و دیگری دکوراسیون داخلی که میتونم باهاشون شروع به کار کنم. ممکنه راهنمایی کنید که چطور یه طرح CRO رو پیاده‌سازی کنم؟ برای شروع به کار ممکنه راهنماییم کنید؟ اگر بخوام در زمینه CRO دانسته‌هام رو عمیق‌تر کنم و در همین زمینه فعالیت داشته باشم، موقعیت شغلی به چه صورت است؟ 

3. در خصوص قرارداد CRO برای دو وبسایتی که در سوال اول ذکر کردم، لطفا بفرمایید چه مفادی باید در قرارداد باشه؟ کارفرما گفته من یه قرارداد می‌نویسم که شما متعهد بشید اطلاعات ما حفظ بشه. ما چه مواردی رو باید ارشون بخوایم؟ با توجه به اینکه اولین کارمون هست چطور کارفرما رو راضی کنم تغییرات رو در سایت اعمال کنه تا نتیجه بگیریم؟

4.یک بار در یکی از وبینارها توضیح دادید که یک روش این هست که وقتی هنوز یک محصول آماده نیست و نمیدونید آیا افرادی تمایل دارند که محصول ما را بخرند، یک سایت جدید بالا بیاریم و اون محصول برای فروش بزاریم و بعد تبلیغات گوگل بریم و بعد بازخورد بسنجیم که چند نفر وارد سایت ما شدند و حتی چند نفر روی دکمه خرید محصول کلیک کردند و با این روش بفهیمم ایا خواهانی برای محصول ما وجود دارد یا نه؟ در کل چه روش‌هایی برای تحقیقات بازاریابی پیشنهاد میکنید؟ 

5.من امروز داشتم کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر رو میخوندم؛ (فصل4 صفحه174) گفته شد که شرکت هایی که می خواهند عملکرد واحد بازاریابی خود را بسنجند باید به این 5 سوال جواب بدن: آیا ما به طور منظم درباره تعامل با مشتریان(حفظ،جذب و استفاده از مشتریان) تحقیق می‌کنیم؟ آیا ما درباره نگرش‌های مصرف‌کنندگان(میزان آگاهی،رضایت و کیفیت ادراکی مشتریان)تحقیق میکنیم؟حالا سوال من اینه که یه فروشگاه اینترنتی معمولی با دو-سه نفر کارمند هم میتونه راجب این معیارهایی که گفته شده تحقیق کنه(مثل کیفیت ادراکی) یا فقط مختص شرکت‌های بزرگ با بودجه بالاس؟؟ اگر اره چجوری ؟ 

6.فرض کنید که ما یک فروشگاه اینترنتی داریم با یه فروش معمولی؛اگر بخواهیم درصد یا تعداد مشتریان وفادار خود را پیدا کنیم بر اساس چه پارامتری باید این کار را بکنیم؟ مثلا مشتریان که بیش از دوبار خرید کرداند رو میتوان وفادار نامید؟ یا باید به پارامترهای دیگری توجه کرد؟ 

 

7.در خروجی search console بازه 3 ماهه متوجه شدم، عبارات کلیدی Impressions کمی دارند و مثلا نصب نرم افزار هلو با 316 Impressions جایگاه 1 دارد و کلیک 168 - عبارت اصلی نرم افزار هلو Impressions 263 و جایگاه 20 و 5 کلیک در واقع به تجربه شما نیاز دارم

آیا این Impressions در این عبارت منطقی هست؟

سایت با روزی حدود 400 بازدید کننده هست و همه با جستجو وارد می‌شوند. و در حدود 100 عبارت جایگاه 1 دارم و با مقادیری کمتر از عددهای فوق.

site average position: یعنی برای عبارت نرم‌افزار هلو سایت ما اینقدر پایین دیده می‌شود که Impressions کمی میگیرد؟ ولی عبارات ترکیبی زیادی هست که جایگاه 1 دارد.    

8.برای سئو سایت‌های فروشگاهی گاهی اوقات آدم گیج میشه که هر عبارت روی چه صفحاتی سئو کنه بهتره؟ مثلا فرض کنید عبارت "کولر گازی" داریم، بعضیا میگن باید روی مقاله‌ای سئو بشه و توضیح داده بشه کولر گازی چیه و اطلاعات بده، بعضیا معتقدن اونی که زده کولر گازی میدونه چیه و دنبال خریده اما عبارت خرید رو نیورده پس بندازیم توی دسته بندی محصولات. خواستم اگر میشه با مثال‌هایی که توش تجربه دارین این موضوع رو بیشتر توضیح بدید و نظر خودتونو هم بگید. 

9.یکسری وب سایت‌ها هستند که ذاتا بانس ریت پایینی دارن مثل وب سایت‌هایی که نرخ ارز و طلا و اینا رو میدن چون که افراد دنبال یک عدد هستن و بعد از اینکه اون عدد رو دیدن سریعا صفحه رو میبندن. سوال اینجاست که اگر فرض کنیم کسی بخات تو این حوزه کار کنه با توجه به بانس ریت به شدت پایین این سایت‌ها چطور میخاد رتبه خوبی در نتایج جستجو بگیره وقتی که گوگل رفتار کاربران براش خیلی مهم هست و بانس ریت پایین میتونه یکی از معانیش عدم رضایت کاربر باشه.    

10.یک پیشنهاد سئو دارم در حوزه یک محصول خاص مثلا شما فرض کنید "لیوان" بعد کارفرما رسما هیچی از سئو نمی دونه و وقتی بهش گفتم پیشنهاد شما چیه و تمایل دارید روی چه عبارت‌هایی بیاید بالا، برام عبارت هایی مثل لیوان، glass و نام برندشو فرستاده. پس از اینکه اندکی در دلم بهش خندیدم با صعه صدر گفتم آمدن بالا روی این عبارات نهایتا فایده‌ای براتون نداره و با بررسی رقبا روی همین عبارت ها متوجه شدم هر کدوم از رقبا روی همین عبارت‌ها صفحات متفاوتی رو بالا آوردن مثلا یکیش ویکی‌پدیا بود، یکیش یه سایت بود و مقاله درباره اون عبارت‌ها، یکیش یه صفحه بود و قیمت روز اون عبارت و یکیش هم دسته‌بندی خرید اون عبارت. رسما هم با رقبا گیج شدم هم با این کارفرمایی که از قضا روزگار راحت هم هزینه میکنه. شما بگید چه کنم، اگر مایل باشید حوزه کاری رو در پرایوت بهتون میگم  

 

11. توی فرایند اینباند مارکتینگ گفتید اول برونگرا کار کنیم و بر اساس فیدبک‌ها به دغدغه‌ها و نیازهای مخاطبین و مشتریان پی‌ببریم و بعد بریم سراغ تولید محتوا

11-1: این فرایند رو چطوری باید انجام بدیم؟ اول بر اساس تحقیق کلمات کلیدی، بررسی فروم‌ها، کامنت مخاطبین زیر محتوا رقبا، یک سری محتوا Curate کنیم و بعد اونو توزیع کنیم و مثلا از مردم بپرسیم دوست دارند چه محتواهایی براشون بیشتر بذاریم تا برامون کامنت کنند؟ یا بریم با تبلیغات برای محصولمون تعدادی مشتری بیاریم و بعد از این مشتریان سوال کنیم که نیاز محتواییشون چی هست و بعد بگیم احتمالا مشتریان بالقوه ما هم همین سوالات رو دارند و بریم براش محتوا تولید کنیم؟

11-2: اگر مشتری ما، مخاطب ما نبود باید چی کار کنیم؟ یک سری محتوا با توجه به نیاز مخاطب تولید کنیم و یک سری محتوا دیگه متناسب با نیاز مشتری؟ و روی توزیع هرکدوم جداگانه کار کنیم؟

13.اکثر منابع میگن از UTM برای لینک‌های داخلی استفاده نکنیم چون اگر کاربر با یک UTM وارد سایت بشه و روی اون لینک داخلی UTM دار کلیک بکنه ما بقی مسیر رو با UTM جدید طی میکنه حالا با توجه به همین نکته چطوریه که در بعضی مقالات سایت‌هایی مثل Hubspot میبینیم که روی بعضی لینک‌های داخلی یو تی ام ست کرده‌اند؟    

14.اینکه گزینه «منو به خاطر بسپار» برای صفحه ورود کاربری به طور پیش‌فرض تیک خورده باشه از نظر تجربه کاربری اشتباهه؟

15. کاش تو هر قسمت می پرسیدم ولی الان خورد خورد هر هفته میپرسم، در صورتی که تو هر قسمت از حوزه‌های دیجیتال مارکتینگ بخوایم فعالیت کنیم، چه حقوق‌ای در خواست کنیم و چه تعهداتی بدیم؟ اول از همه تو حوزه سئو می‌خوام بدونم.