با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

1.در یک استارتآپ در چه مرحله ای نیاز به کوفاندر هست و برای انتخاب کوفاندر به چه مواردی باید دقت کرد؟

 

2. میشه راهنمایی کنید که چطور میشه از کل محتوای سایت به صورت فایل‌های اکسل جداگانه بر اساس سال خروجی گرفت که شامل کیورد، عنوان، کتگوری و لینک مطالب باشه؟ می‌خوام ابزار یا روشی باشه که بشه مستقل از تیم فنی انجامش داد.

 

 

3.اگر حداکثر سقف هزینه رو مدیریت تعیین نکرده باشن برای کمپین‌های تبلیعاتی ولی به هر حال من بخوام کنترل کنم هزینه رو و یاد بگیرم کی کم و زیاد کنم...چه کنم؟ الان مثلا کمپین که داره خوب کلیک میخوره، هزینش رو کم کنم؟ یا نه بذارم باشه و حتی بیشترش کنم؟ چون مثلا یه سری کمپین کلا روزی 10 تا کلیک میخورن برعکس اون رو من بردم بالا ولی بازم خبری نیست...میشه راهنمایی کنید چون با ازمون خطا هم تست میکنم ولی بازهم در روزهای مختلف جواب متفاوته هر چند وقت یه بار باید قیمت کلیک رو عوض کنم ؟ مهمه؟

 

4.آیا ورود به بازارهایی که درحال‌حاضر در اونها انحصار و رانت حرف اول و آخر رو می‌زنه، مثل دفاتر مهندسی ساختمان که به آپارتمان‌سازها خدمات تهیه نقشه و جواز می‌دن، و در حال حاضر بازاریابی رقبا مبتنی بر روابط غیرقانونی با کارشناسان شهرداری‌هاست که با برخی دفاتر شریکند و مالکان رو با استفاده از قدرت خودشون به اون دفاتر می‌کشونن و باهاشون قرارداد می‌بندن و ما امکان رقابت نداریم و بلحاظ اخلاقی هم متیل به ایجاد چنین رابطه‌هایی نیستیم، با استفاده از تکنیک‌ها و اصول بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ و استراتژی ورود به بازار که در دوره و فایل‌های صوتی گفتید، ممکن هست؟ اگر جواب مثبت هست چگونه و شما چه استراتژی رو در اینگونه مواقع پیشنهاد می‌کنید؟

 

5.در حوزه‌هایی مثل تاسیس یه موسسه مردم نهاد و تشکل‌های شهروندی و مردمی چه استراتژی رو برای ورود به بازار موفق پیشنهاد می‌کنید؟

 

6.در قسمت اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام، مدرس مربوطه درمورد لیست 50 تایی اینفلوئنسر صحبت کردن و راه‌هایی مانند سرچ کلمات کلیدی هشتگ و... گفتن تا بتونیم لیست اولیه اینفلوئنسرمون رو پیداکنیم ، راه ساده تری هم برای پیداکردن اینفلوئنسرها هست؟ مثلا من در حوزه پوشاک فعالیت میکنم و تمایل دارم لیست جامعی از اینفلوئنسرهای این حوزه رو داشته باشم تا بتونم رصد کنم ، پلتفرم هایی مثل جریان و دیما هستن اما ایا مرجعی هست که بیاد و لیست اینفلوئنسرها رو به تفکیک دسته بندی بذاره؟ و این لیست رو آپدیت کنه به صورت فصلی یا در بازه مشخص.

 

7.آیا برای تحقیقات میتونیم از اسم سایر برندها استفاده کنیم؟ مثلاً یه شرکت تاکسی آنلاین داریم به اسم اسنپ، حالا میخواییم از مردم نظر سنجی کنیم در مورد کیفیت سرویسها و خدمات میتونیم از اسم تپسی و ماکسیم هم استفاده کنیم یا خیر؟ برای مثال این سوال رو از مردم بپرسیم.

بیشتر از کدام یک از سرویسهای زیر استفاده‌ می‌کنید؟

1 اسنپ

2-تپسی

3-ماکسیم

4-تاکسیم

و...از لحاظ حقوقی مشکلی پیش نمیاد؟

 

8.در مطالعاتی که داشتم به مفهومی به اسم لندینگ بتا خوردم اما تفاوت آن‌ را به‌طور مشخص با ab تست نفهمیدم. آیا نتیجه هر دو یکسان است؟ آیا لندینگ بتا برای تست محصول است و AB تست برای این است که، کدام محتوا تبلیغاتی، احتمالا بهترین کانورژن ریت را دارد و عملا ربطی به خود خدمت یا محصول ندارد؟  

 

9.می‌خواستم اکانت 7 روزه ahrefs رو خریداری کنم اما ایرانی کارت گفت هیچ روش پرداختی رو قبول نمی‌کنه و به هیچ روشی نمی‌شه اکانت رو خریداری کرد! از اون جایی که اکانت ahrefsارزان‌تر از همه هست ممنون می‌شم راه‌حلش رو بگین و اگر راهی نیست روشی کم هزینه برای بررسی رقبا و بک لینک‌هاشون معرفی کنین.

 

 

 10.در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید هستم. موضوع کسب و کار فروش لوازم خانگی چوبی است و من طبق سوالی که در وبینار قبلی پرسیدم یک گوشه از بازار یعنی میزهای جلو مبلی و عسلی روستیک را انتخاب کردم. برای سی عبارت کلیدی در لیست یک، 37 وبسایت در صفحه اول داریم. تعداد محصولات بسیار کم است و محتوای کافی برای بلاگ وبسایت وجود ندارد و چیزهایی که من پیدا کردم نهایتا یک ماهه منتشر می‌شود. از روش پارالل اسکوپ هم نمی‌توانم استفاده کنم. تصمیمی که می خواهم بگیرم این است که به علت امتیاز بالای سایت ترب و پینترست در تحلیل رقبا محصولات را در سایت ترب بگذارم و عکس‌هایی که داریم را در پینترست منتشر کنم و فعلاً راه‌اندازی وب‌سایت را شروع نکنم. به نظر شما آیا این تصمیم درست است؟

 

 

 

11. ما قصد داریم به صفحه محصولات ویدیو اضافه کنیم. قبلا توی این گروه اقای سلوکی یادمه انجام دادهبودند. اما تعداد محصولات سایت ایشون زیاد نبود و من حس کردم شاید با مشکلاتی که تو ذهن منه مواجه نشدن. ما تعداد محصولاتمون زیاده. میخواستم بدونم اپلود یه ویدیوی 15 ثانیه 11 مگی مثلا، اکیه؟ به لحاظ لود شدن . ایا ارزشی که ایجاد میکنه بالاتر از زمان اجرا، و پذیریش کندتر شدن سایت هست یا باید در تجربه بهش برسم؟ به این فکر کردیم که در اپارات بگذاریم و بعد لینک قرار بدیم اما نمیدونم از نظر سئو چطوره این کار؟ ممنون میشم راهنمایی شما رو بشنوم. و اینم بگم حالا که در خلال کار برمیگردم و جلسات لازم میبینم بیشتر از قبل معتقدم دوره شما خیلی خوب بود.  

 

 

 

12.شما وقتی بهتون پروژه سئویی پیشنهاد میشه چگونه قیمت گذاری می کنید؟ من قرار نیست دستمزد عادل طالبی رو بگیرم اما از کجا قبل از شروع پروژه بدونم که باید چقدر از کارفرما بگیرم که برام ضرر نداشته باشه؟ از کجا باید بفهمم که در فلان پروژه میزان سختی و رقابت رقبا برای گرفتن جایگاه خوب چقدره و چه مبلغی باید قیمت بدم؟ البته میدونم ماهیت این سوال درست نیست و باید براساس بودجه کارفرما کلمات کلیدی رو تعیین کرد ولی باز همین مسئله هم تا قبل از ورود به پروژه خیلی پیچیدست  

 

 

 

13.من تجربه کمی در سئو دارم، اما با همین تجربه اندکم متوجه شدم که تاثیری که لینک‎‌‌سازی داخلی بر سئو می گذاره بیشتر از لینک سازی‌های روتین خارجی است ( نه رپورتاژ آگهی و موارد بلک هت).خواستم ببینم شما هم همین نظرو دارید؟  

 

 

 

14. من میخوام تو دیجی‌کالا محصول بفروشم ، سوالی که برام وجود داره اینه که رقبا محصولات رو با قیمت‌هایی گذاشتن که با قیمت خرید من یکی هست (این مورد رو بگم که من طبق اطلاعاتی که دارم قیمت خریدم به شدت خوب هست ( چون حجم خرید من زیاد هست و با خود تولید کننده کار میکنم، ((من یک عمده فروش هستم ))

موضوعی که وجود داره، رقبای من دارن اجناس رو توی دیجی‌کالا با قیمتی میفروشن که من به عمده میفروشم و یا به عمده میخرم (بازه قیمتی توی این محدوده است برای من )

حالا به جز این مورد یه سری هزینه‌های دیگه وجود داره که مثل سود دیجی‌کالا، هزینه بسته بندی، هزینه ارسال، هزینه انبار داری و.... که این موارد مارو مجبور میکنن که اگه توی مارکت پلیس‌ها بخوام کارکنم کلا باید با 30 تا 35 درصد ضرر جنس رو بفروشم.رقبای من به نظر شما دارن با چه روش‌هایی کار میکنن که میتونن توی دیجی‌کالا جنس‌هاشون رو با اون ارقام و اعداد بفروشن؟  

 

 

 15.من تازه به قسمت چهلم رسیدم و در حال حاضر چند سایت دارم، ولی یه سوالی خیلی ذهنم رو درگیر کرده، من الان دارم با چند ابزار مثل جت سئو یا سرپ موجو، جایگاه سایتم توی کلمات کلیدی مختلف رو بررسی میکنم، ولی نمیدونم وقتی یه کلمه‌ای دچار افت میشم، چه کارهایی باید انجام بدم تا جایگاه بهتری بدست بیارم؟ ممنون میشم در این زمینه راهنمایی بفرمایید.  

 

 

 

 

16.یک کار شرورانه‌ای که اخیرا دارم انجام میدم اینه که میرم توی گوگل و کسب و کار خودمو با نام شهرم سرچ میکنم بعد گوگل یه عالمه از همکارامو که آمدن در گوگل مپ آدرس کسب و کارشونو ثبت کردن بهم نشون میده و همشون بلا استثنا سایت ندارن و منم خیلی شیک میام آدرس سایت خودمو به جای سایت نداشته آنها وارد می‌کنم و در اغلب موارد هم چون آن بندگان خدا نمی‌دونن جریان چیه اگر از جانب گوگل ایمیلی مبنی بر صحت آدرس سایت بهشون زده بشه آنها هم تایید می‌کنن و سایت من میاد در لیست گوگل مپ همکاران قرار میگیره. میدونم کار کثیفیه اما خلاقانه بنظرم آمد . سوالم اینجاست که آیا گوگل میفهمه؟ اگر بفهمه منو جریمه میکنه؟ در یک کلام بلک هته؟    

 

 

17.در یکی از لایوها فرمودید ترند بعدی کسب و کار ها و به خصوص دیجیتال مارکتینگ دیتا و آنالیز آن خواهد بود. خواهشمندم راجع به این موضوع و ابزارهای مورد استفاده و مخصوصا راهکارهای مورد استفاده برای کسب و کارهای کوچک توضیحاتی بفرمایید. و اینکه برای تخصص در این زمینه و ابزارها راهنمایی بفرمایید.