در این بخش می‌‌خواهیم در رابطه با Ad schedule صحبت کنیم.

Ad schedule چیست؟

برای اینکه کمپین ما در زمان مشخصی نمایش داده شود، از Ad schedule استفاده می‌کنیم.

1) Ad schedule در سطح کمپین وجود دارد. یعنی اگر ما در سطح Ad group باشیم این گزینه را مشاهده نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم.

2) زمانی Ad schedule عمل می‌کند که کمپین Enabled باشد.

3) به Time Zone گوگل ادز خود توجه کنید.

همانطور که می‌دانید گوگل ادز ایران را تحریم کرده است مثلا در این ویدیو که ما ضبط کرده‌ایم Time Zone ترکیه است و اگر ما بخواهیم کمپین را برای مخاطب ایرانی اجرا کنیم باید اختلاف زمانی را در نظر بگیریم .

به عنوان مثال اگر قرار است کمپین در ساعت نه شب برای مخاطب ایرانی متوقف شود باید در گوگل ادز stop را در ساعت هشت و نیم قرار دهیم.

 

خلاصه موضوعات ویدئو

در مراحل ایجاد کمپین Ad Schedule وجود داشت و ما می‌توانستیم در مرحله ایجاد کمپین آن را تنظیم و مشخص کنیم. علاوه بر آن مرحله، بعد از شروع کمپین اگر بخواهیم کمپین در ساعات و یا روزهای خاصی نمایش پیدا کند از این گزینه استفاده می‌کنیم. باید توجه داشت که Ad Schedule در سطح کمپین تعریف می‌شود و تنها قادر هستیم در سطح کمپین آن را تغییر دهیم. نکته‌ای که در استفاده از Ad Schedule باید در نظر داشته باشیم این است که Ad Schedule تنها برای کمپین‌های Enable اجرا می‌شود و اگر کمپین Pause شده باشد Ad Schedule اجرا نمی‌شود. همچنین باید توجه داشته باشیم که Ad Schedule بر اساس Time Zone اکانت ما عمل می‌کند. با توجه به تحریم ایران برای اجرای کمپین‌های گوگل ادز ما منطقه زمانی خود را باید غیر از ایران انتخاب کنیم برای مثال اگر منطقه زمانی ما ترکیه است باید زمانی که می‌خواهیم کمپین اجرا و یا متوقف شود را براساس ساعت کشور ترکیه ثبت کنیم. نحوه تنظیمات Ad Schedule به صورت کامل در ویدیو آموزش داده شده است.