دو مرحله select campaign و set up ad group را بررسی و تنظیم کرده و در حال حاضر در مرحلۀ create ads و اصطلاحا Ads نویسی هستیم.
2 نوع Ads داریم:expanded text Ad و Responsive text Ad هستند.
در حالت Responsive Ad:
final URL وDisplay URL پوشش یا cover ای است که روی آدرس شما قرار میگیرد. 14-15 عدد headline به صورت چرخشی (دورهای) و تصادفی نمایش دهد.
نکته: میتوانید هر هدلاینی که حتما تاکید دارید تا دیده شود را بوسیله pin کردن را انتخاب کنید تا همیشه نمایش داده شود.(هم جایگاه و هم متن به صورت ثابت نمایش داده میشوند.)
در قسمت Ad strength قدرت و درستی Ad را به شما نشان میدهد و برای بهبود آن به شما راهکار معرفی میکند.
Ad Strength shows you how well an ad creative follows Google's best practices for optimal performance با کلیک بر روی گزینه switch back to text ads (در گوشه بالا سمت راست صفحه) و تایید مجدد بهوسیله کلیک بر روی yes حالت Ads به حالت Expanded text ads وارد میشویم.
یادآوری مجدد: final url ، دقیقا آدرس صفحه ای است که شما میخواهید روی آن land کنید. (حتی اگر به جای اول آدرس یعنی https://www.example.com از http://www.example.com استفاده کنید درست نیست زیرا به نوعی ریدایرکت از http://www.example.com به https://www.example.com اتفاق افتاده است)
Headlines : در مورد هدلاینها تمرکز بیشتر و اصلی ما بر روی Headline1 و Headline2 باشد چون امکان اینکه Headline3 نمایش داده نشود بسیار زیاد است.
در نوشتن هدلاین اول و دوم نکات تکراری قرار ندهید. سعی شود که در هدلاین اول لحن نوشتن به صورت یک CTA باشد. در هدلاین دوم تمرکز متن بیشتر روی ارزشهایی است که محصول یا برند شما ایجاد میکند.
Description :
استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات اول و دوم به صورت افراطی فرصت توضیح درباره ارزشها را از شما میگیرد، سعی کنید در توضیحات به خلق ارزشها (value) بپردازید. نهایتا در توضیحات یک یا دو کلمه کلیدی را به کار ببرید.
مثال برای بررسی موضوع:
• یک سایت به آدرس https://doozigol.com داریم
• برای این سایت صفحه: https://doozigol.com/category/%D8... را به عنوان final URL تعریف میکنیم.
• برای نوشتن هدلاین اول با توجه به محدودیت 30 کاراکتری از "دوره گلدوزی-ثبت نام کنید" توضیح اصلی است+ یک CTA "
• برای نوشتن هدلاین دوم تمرکز را بر روی ارزش قرار میدهیم و مینویسیم "فروش تمامی لوازم گلدوزی" دقت کنید اینجا سایت ما سایتی است برای فروش محتوای آموزشی، خیاطی و گلدوزی و ارزش اینجا، امکان خرید لوازم آن از طریق سایت علاوه بر محتوای آموزشی است.
• برای نوشتن هدلاین" سوم فروش لوازم گلدوزی " را انتخاب میکنیم.
• در توضیحات اول(Description1) از جمله " گلدوزی و جواهر دوزی را در فضایی آرام و صمیمی از صفر تا صد بیاموزید و درآمد کسب کنید" در این جمله سه ارزش بیان شده است تا جذب حداکثری داشته باشد.
• در انتها بر روی کلید save and continue کلیک میکنیم.
نکته : در این حالت در صفحه جدید در هدلاینها یک قسمت را با توجه به قبل به صورت خودکار برای شما از قبل پر میکند، اما این به آن معنی نیست که شما نباید یا نمیتوانید آن را تغییر دهید
سوال مهم : چرا ما چند ادز مینویسیم؟ مگر اینطور نیست که کلمات کلیدی و ادزها در صفحات نظیر به نظیر و در یک ad group به هم وصل نیستند و به صورت تصادفی یک ad نمایش داده میشود؟
جواب : بله، ما با نوشتن ارزشهایی که خلق کردیم فرصت بیشتری ایجاد می کنیم تا جذب حداکثری کنیم و بدانیم کدام Ad قدرت بیشتری دارد.
نکته: اشتباه رایج به هنگام نوشتن اد، یکی از ادهای قبلی را به عنوان Template برای شما نمایش داده میشود. نگران نباشید این صرفا جهت پیشنهاد دادن است و مشکلی وجود ندارد.
به مثال برمیگردیم بعد از زدن دکمه Done وارد قسمت Review میشویم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. در این مثال با پیام your campaign isn’t ready yet مواجه میشویم، در بررسی بیشتر متوجه میشویم یک مشکل تحت عنوان 1ad has issues that will prevent it frome showing on google search وجود دارد و با کلیک بر روی آن ما را برای برطرف کردن مشکل به صفحه مربوط به اد میبرد. در این مثال ما فراموش کردیم هدلاین دوم را پر کنیم و در زیر آن به رنگ قرمز نوشته شده است value required.
اما مشکل بعدی issue است تحت عنوان no traffic expected check your campaign targeting setting این مشکل به دلیل همان estimate است و اصلا مهم نیست، شما میتوانید به راحتی آن را نادیده بگیرید و ر روی دکمه publish کلیک کنید و در ادامه دوباره همین تذکر را دریافت میکنید و به راحتی دوباره بر روی publish کلیک کنید.
Negative keyword :
نکته: Negative keywordها هم میتوانند در سطح کمپین اد شوند و هم در سطح ادگروپها
نکته: برای اد کردن Negative keywordها در لیست، در سطح کمپین کیوردهایی هستند که کلا آنها را نداریم در سطح ادگروپ، ممکن است در ادگروپ دیگری آنها را بخواهیم.
بر روی علامت + کلیک میکنیم( از منوی سمت راست گزینه Negative keyword را انتخاب کردیم)، گزینه اول گزینه add Negative keyword or create new list و گزینه دوم use Negative keyword list با انتخاب گزینه اول در قسمت Add to انتخاب میکنیم که Negative keyword در سطح کمپین یا گروه است. ( یادآوری مهم: Negative keyword listها فقط در سطح کمپین اضافه میشوند.)
match typeهای exact – phrase - broad : negative keyword
یادآوری :
Broad تمامی کیوردهایی که در آن Negative keyword وجود دارد، با هر نظم و ترتیبی اگر داخل search term وجود داشته باشد، نمیخواهم با آن نمایش پیدا کنم.
نکته: درmatch type این نوع حالت، کارکتر به کارکتر باید با negative keyword همخوانی داشته باشد تا Negative keyword عمل کند.
یعنی براساس این Negative keyword مشخص میکنم چه search termهایی قابلیت fire کردن را دارند.
یادآوری: اگر negative keywords تک کلمهای باشند لازم نیست که دیگرphrase یا broad را بزنید.
دقت کنید که در زمان نوشتن negative keywords به مثال نقض آن فکر کنید. از negative keywordsها برای بالا بردن Ad relevancy استفاده میکنیم.
در نتیجۀ افزایش Ad relevancy موجب افزایش CTR میشود احتمالا Expected CTR را میتوانیم افزایش دهیم و این موضوع کمک میکند relevancy با Landing افزایش دهیم، زیرا سرچ کاربر با کیوردها مرتبط تر است و در نهایت با Landing experiance میتواند ارتباط بگیرد.
خلاصه موضوعات ویدئو
انواع Text Ad
در تنظیمات Text Adدو نوع تکست اد داریم که عبارت است از: Responsive Text Ad و Expanded Text Ad
در Responsive Text Ad متن تبلیغ و هدلاینها به صورت چرخشی و رندوم تغییر میکند اما امکان این وجود دارد که هدلاین خاصی را مشخص کنیم تا به صورت ثابت همیشه وجود داشته باشد. در Expanded Text Ad هدلاینها به صورت ثابت قرار دارند و تغییر نمیکنند.
در Responsive Text Ad امکان درج یک Final URL، یک Display path، 15 هدلاین Headline و 4 Description وجود دارد اما تمام هدلاینها و Description ها نمایش داده نمیشود و به صورت چرخشی و رندوم نمایش داده میشوند.
در Expanded Text Ad امکان درج یک Final URL، یک Display path، 3 هدلاین Headline و 2 Description وجود دارد.
نحوه تنظیمات Create Ad
در این مرحله باید ادها را ایجاد کنیم.
برای هر اد بهتر است 2 تا 3 تکست اد Text Ad ایجاد کنیم. مراحل ایجاد اد به شرح زیر است:
1. Final URL آدرس صفحهای که میخواهیم کاربر با کلیک روی تبلیغ وارد آن شود را وارد میکنیم.
2. Headline متن بالای تبلیغ است. تعداد کاراکتر مجاز Headline حداکثر 30 کاراکتر است.
3. Display path آدرس صفحهای است که در تبلیغ به کاربر نمایش داده میشود و ارتباطی به آدرس صفحهای که کاربر به آن وارد میشود ندارد. این گزینهای برای تبلیغات و نوشتن متن تبلیغ است و ارتباطی با URL های سایت ندارد. Display path دارای 2 بخش و تعداد کاراکتر مجاز هر بخش حداکثر 15 کاراکتر است.
4. Description توضیحاتی است که در پایین تبلیغ نمایش داده میشود. تعداد کاراکتر مجاز Description حداکثر 90 کاراکتر است.
نحوه ایجاد تکست اد به همراه نکات مهم به صورت کامل در ویدئو آموزش داده شده است.
Negative Keyword
Negative Keyword ها عبارتهایی هستند که نمیخواهیم برای آن عبارات تبلیغ ما نمایش داده شود. این عبارات در دو سطح اد گروپ و کمپین تعیین میشوند.
Negative Keyword های سطح کمپین
در مرحله ریسرچ کیورد عبارتهایی را در شیت Negative قرار دادیم. این عبارتها کلماتی هستند که مرتبط با کسب و کار ما هستند اما یا در محصولات و خدمات کسب و کار ما قرار ندارند یا اینکه قصد نداریم بر روی آنها تبلیغ انجام دهیم. این عبارتها باید به عنوان Negative Keyword List در سطح کمپین درج شوند. موضوع Negative Keyword به صورت کامل در ویدئو توضیح داده شده است.
Negative Keyword های سطح اد گروپ
در هر اد گروپ لیستی از کلمات یک دسته بندی از خدمات و یا محصولات کسب و کار را درج میکنیم. برای بازدهی بهتر، باید عبارتهای دستهبندیهای دیگر را در لیست عبارات منفی Negative Keyword این ادگروپ قرار دهیم تا دقیقا تبلیغات محصول مورد جستجو کاربر به او نمایش داده شود و به دلیل مشابهت محصولات و خدمات، خدمات دیگر به کاربر نمایش داده نشود. برای مثال اگر دستهبندی هاست را در یک اد گروپ درج میکنیم باید عبارات مرتبط با دامنه را در لیست عبارات منفی این اد گروپ قرار دهیم. موضوع Negative Keyword به صورت کامل در ویدئو توضیح داده شده است.