میزان تکرار کلمات کلیدی

راه حل قدیمی: استفاده بسیار زیاد از یک کلمه در یک متن یا به اصطلاح اشباع کلمه کلیدی

مثلا اگر در یک متن می‌خواستیم درباره صندلی صحبت کنیم و کلمه "صندلی اداری" را سئو کنیم، به این صورت می‌نوشیتم:

«صندلی اداری بسیار مهم است. هر صندلی اداری سه بحش دارد. بخش اول صندلی اداری بخش پشتی است. بخش دوم صندلی اداری بخش زیرین است. صندلی اداری سه پایه دارد و هر صندلی اداری ممکن است تا چهار پایه هم داشته باشد. یک صندلی باید در یک اداره استفاده شود و در ادارات صندلی اداری زیادی وجود دارد.»

به این صورت چون تکرار این کلمه در صفحه زیاد بود با چند بک‌لینک زدن در صفحات بالای گوگل قرار می‌گرفتیم. به این کار اصطلاحا اشباع کلمه کلیدی می‌گفتند. الان گوگل به این موضوع حساس است و یک سری الگوریتم‌های گوگل فقط برای چک کردن همین موضوع طراحی شدن. اگر متوجه شوند که شما از اشباع استفاده می‌کنید، ممکن است شما پنالتی شوید. (قبلا اگر سایت پنالتی می‌شد کلا حذف می‌شد ولی الان جریمه می‌کند یعنی سایت را به صفحات 7 و 8 می‌برد که قابل بازگشت نیست مگر با عوض کردن ساختار سایت یا restructure).

راه حل کنونی:

1- تکرار کلمات کلیدی بیشتر از چهار درصد نباشد. این یک توصیه است یعنی دیده شده صفحاتی که کمتر از چهار درصد تکرار کلمه کلیدی دارند جریمه نمی‌شوند.

2- عبارات مهم آن صفحه برای سئو بین دو تا چهار درصد تکرار شده باشند. به این معنی که تعداد تکرار عبارات مهم تقسیم بر تعداد کل عبارات متن بین دو تا چهار درصد باشد که با استفاده از افزونه‌هایی که به شما یاد می‌دهیم قابل محاسبه است.

تکرار مشهود و نامشهود: گوگل روی تکرار مشهود حساس است و گفته می‌شود که تکرار نامشهود هم می‌تواند تأثیر بگذارد. مثال: تکرار کلمات کلیدی در عنوان title صفحه، Description، Keywords (در بخش متاتگ‌ها که بعداً خواهیم گفت)، اسکیماها (یعنی داده‌ای که شما نمی‌بینید ولی در متن صفحه هست و روی keyword density تأثیری ندارد ولی گوگل متوجه می‌شود که این صفحه درباره آن است که بعداً مفصل‌تر توضیح خواهیم داد).

با استفاده از افزونه SEO Quake می‌توان میزان تکرار کلمات کلیدی را در یک صفحه مشاهده کرد که توصیه می‌شود این درصد تکرار بالاتر از 1 و کمتر از 2 یا نهایتاً 4 باشد. البته اگر یک کلمه‌ای 6 یا 7 درصد هم تکرار شده باشد گوگل به این راحتی سایت را جریمه نمی‌کند، اما باید به این نکات توجه کنیم.

تکنیک‌های کاهش تکرار کلمات کلیدی در یک صفحه:

1- استفاده از کلمات هم معنی و مترادف

2- استفاده از معادل انگلیسی داخل پرانتز در برابر عبارات مهم فارسی خصوصاً در متن‌های تخصصی: خودتان را بگذارید جای مخاطب و فقط در جاهایی که معادل انگلیسی به فهم بیشتر مخاطب کمک می‌کند از این تکنیک استفاده کنید. مثال: قراردادهای برون‌سپاری (Outsource).

تعداد لینک‌های داخلی

در این مورد اختلاف نظر زیاد است. در برخی متون می‌گویند در کل 40 یا 50 لینک داخلی از یک صفحه به صفحۀ دیگر نخورد و بحثی را تحت عنوان Link Juice مطرح می‌کنند. این‌گونه توصیه می‌شود که در صورت امکان تعداد لینک‌های یک صفحه را کم کنید، چون هرچقدر لینک (چه اکسترنال چه داخل یک صفحه) بدهید اعتبار این صفحه را منتقل می‌کنید. با این نگاه هر چقدر تعداد لینک‌ها کمتر باشند بهتر است. دیدگاه دیگری هم وجود دارد، اگر لینک‌ها زیاد باشند گزینه‌های مخاطب برای کلیک کردن و اینکه بتواند در سایت Flow (جریان) داشته باشد بیشتر است. در واقع باید دید مخاطب ما در کدام حالت راحت‌تر از سایت ما استفاده می‌کند. مثلاً بعضی‌ها برای اینکه حالت اول را رعایت کنند از منوهای مینیمالیستی استفاده می‌کنند ولی گاهی ممکن است مخاطب مگا منو را بیشتر دوست داشته باشد. اگر منو به مخاطب کمک کند به چیزی که می‌خواهد سریع‌تر و راحت‌تر دسترسی پیدا کند استفاده از منوی کامل مهم است. دربرخی از آپدیت‌های گوگل نشان داده می‌شود که برخوردهای متفاوتی با منو و لینک‌های داخل صفحه وجود دارد. لینک‌هایی که در داخل متن هستند اعتبار بیشتری استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد اهمیت بیشتری دارند. به اعتقاد من لینک‌های هدر، فوتر و سایدبار فارغ از اینکه چه تعدادی دارند حتماً باید متناسب با نیاز مخاطب باشند که حس بهتری از بودن در سایت داشته باشد. ولی در نهایت باید تعادل حفظ شود.

تعداد لینک‌های داخل یک متن چقدر باشند؟ در این باره اختلاف نظر بسیار زیاد است. به نظر شخص من در Pillar Content حتی‌الامکان کم شود یعنی بیشتر از پنج یا شش لینک به صفحات اغماری نباشد. البته فقط با عباراتی که مربوط به این صفحه نیست به صفحات اغماری لینک بدهید. درباره صفحات اغماری نظر من این است که بین 5 تا 15 لینک مشکلی ایجاد نمی‌کند. ولی ترجیح این است که در هر پاراگراف بیشتر از یک لینک نباشد یعنی اگر می‌خواهید 15 تا لینک بدهید باید 15 تا پاراگراف داشته باشید که هر پاراگراف درباره یک موضوع صحبت می‌کند. محدودیت خاصی نداریم اما اگر بیشتر از 20 هم باشد ممکن است که لینک‌های آن صفحه اعتبار نداشته باشند. یک کلمه را در یک صفحه حداکثر یک یا نهایتاً دو بار لینک بدهیم یعنی اگر یک عبارت "الف" دارم که در داخل متن 10 بار تکرار شده لازم نیست 10 بار به صفحه مقصد لینک بدهیم، یک یا نهایتاً دو بار کفایت می‌کند. اینکه از یک صفحه به چند صفحه لینک بدهیم هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما معمولاً سعی می‌کنیم از صفحات اغماری مهم‌ترین کلمات را به صفحات پیلار لینک بدهیم و حداکثر سه یا چهار تا به صفحات اغماری دیگر ولی در نهایت توصیه من این است که بیشتر از 20 تا نباشد. این اعداد فقط بر اساس تجربه به دست آمده است. بهتر است سعی کنیم این محدودیت‌ها را مد نظر قرار دهیم تا احتمالاً شانس خودمان را در سئو افزایش دهیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


در روش A. Method اولین کلماتی که لیست می‌شود، نظرات کارفرما است. حال اگر سایت فروشگاهی باشد احتمال زیاد قسمت فروشگاه با روش ماتریکس و قسمت بلاگ با A. Method است اما وقتی می‌خواهیم لیست A که تماما نظر کارفرما است را ایجاد کنیم ما نمی‌توانیم به کارفرما بگوییم از کلماتی مثل بهترین مانتو دخترانه/زنانه در تهران یا قیمت مودم بی سیم دیلینک و به طور کلی کلمات +18 استفاده نکن.

در نتیجه؛ امکان اینکه کیوردهای لیست A (روش A. Method)، که برای بلاگ سایت است با کلماتی که برای قسمت فروشگاهی سایت(ماتریکس) هم در نظر گرفته شده است مشترک باشد. اشتراک کلمات در روش A. Method حذف می‌شود اما اشتراک کلمات در دو روش کیورد ریسرچ چگونه است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6684

به طور کلی ایجاد محتوا برای کلمات +18 به دلیل اینکه موضوعیت آن چنان گسترده‌ای نسبت به سایر کلمات ندارند کمی دشوار است.

یعنی کلماتی که برای بلاگ(روش A.Method) استفاده می‌کنیم به راحتی می‌توان برای آن‌ها تولید محتوا انجام داد اما به عنوان مثال برای کلمه `بهترین مانتو دخترانه/زنانه در تهران` با توجه به فاکتورهایی که باید در سئو یک تک محتوا رعایت کرد خیلی دشوارتر از بقیه کلمات است. مگر چقدر می‌شود این کلمه یا کلمات نزدیک به آن را(LSI, Related) در عناوین یا خود محتوا استفاده کرد?

درنهایت پیاده‌سازی فاکتورهای `سئو محتوایی` برای اینگونه کلمات چگونه است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6685

برای محصولات متغیر مانند فلش با رنگ و حجم‌های مختلف یا لباس با جنس و رنگ‌های مختلف معمولا از نظر فنی فقط یک صفحه ایجاد می‌شود. از طرفی برای هر صفحه بهتر است فقط یک کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی استفاده شود.

ترکیب کلمات مختلفی را می‌توان برای اینگونه صفحات در نظر گرفت و عملا هیچ کدام هم نسبت به یکدیگر اولویت یا برتری ندارند.

چگونه باید عمل بهینه‌سازی سئو را برای اینگونه صفحات محصول انجام داد؟ استراتژی‌های مختلف چیست؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6686

ما تو سایت فروشگاهیمون صفحه دسته بندی رو به عنوان صفحه پیلار در نظر گرفتیم و شروع کردیم تو بلاگ براش مطلب نوشتن، شما تو این ویدئو گفتید که بهتره از پیلارها بیش از 4 یا 5 لینک به صفحات اقماری داده نشه ولی تو صفحه دسته بندی نمیشه این توصیه شمارو اجرا کرد چون از این صفحه به تمام محصولات اون دسته بندی لینک وجود داره. حالا سوال من اینه:
1- آیا اصلا این درسته که صفحه دسته بندی رو به عنوان پیلار و مقاله های بلاگ و محصولات رو به عنوان صفحات اقماری اون در نظر بگیریم؟
2- تو یکی از لایوها آقای بنیادی می گفتن که دسته بندی رو در فروشگاه به عنوان هسته اصلی در نظر بگیرید و عبارت های لیست 1 روکه عبارت های اصلیتون هستن به عنوان پیلار در نظر بگیرید که هر کدومشون چندتا کلاستر دارن و در نهایت اونها رو به دسته بندی لینک بدید. حالا این حرف ایشون با چیزی که تو سوال 1 پرسیدم خیلی متفاوت شد، ایشون قائل به این هستن که چند پیلار داشته باشید که در نهایت به یک هسته اصلی لینک بشن. درستش کدومه بر اساس تجربه شما؟ در واقع چیزی که برای من مبهمه اینه که ما در روشی که آقای بنیادی گفتن با لینک های داخلی داریم به صفحاتی غیر از صفحه دسته بندیمون تو عبارت های اصلی لینک میدیم، حالا چطور میتونیم به گوگل بفهمونیم که هسته اصلی ما یک صفحه دیگه هست؟ ممنون میشم با یک مثال لینک سازی داخلی برای دسته بندی های فروشگاهی رو برامون بیشتر توضیح بدید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6714

آیا ترتیب لینک دهی مهمه؟ یعنی به طور مثال عبارتی که تو خط اول پاراگرف اول ازش لینک داده میشه مهم تر از عبارتیه که تو پاراگراف های بعدی لینک میدیم؟ جایی خوندم که به عبارت های مهمتون تو همون 150 کلمه اول متن لینک بدید، آیا درسته این حرف؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6731

آیا میشه به صورت رفت و برگشتی از چند صفحه به همدیگه لینک داد؟ مثلا از صفحه 1 به 2 لینک بدیم، ایرادی نداره از 2 هم به همون صفحه 1 لینک بدیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6732

آیا میشه در یک متن از چند کلمه یا عبارت مختلف به یک صفحه یکسان لینک داد؟ ما تو یکی از وبینارها شما یکی از صفحات بلاگ مارو بررسی کردید و گفتید به روش های مختلف به صفحه دسته بندیتون لینک بدید. به طور مثال میشه از یک مقاله از عبارت های شامپو، شامپو ضد ریزش، شامپو ضد شوره، شامپو برای موهای خشک و ... به دسته بندی شامپو لینک داد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6733

سلام آقای طالبی
دوتا سوال داشتم:

اول اینکه:

در حال حاضر یک پیشنهاد همکاری روی پروژه سئو از یک سایت خبری دارم
میخواستم بدونم با توجه به اینکه خود این سایت خبری هست و اینکه بیش از ۶ سال هم از فعالیتشون میگذره نحوه سئو هر کلمه و گرفتن رپورتاژ و لینک سازی با توجه به کدام متدها باید
انجام بشه؟

دوم اینکه:

کارفرما یک پروپزالی برای برنامه‌ی سئو و چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر حسب میزان هزینه از بنده درخواست کردن
با توجه به سایت خبری ای که ۶ سال از فعالیت آن میگذرد چه موارد سنجشی باید قبل از گرفتن این پروژه(منظورم مفاد پروژه نیست) مورد بررسی قرار گیرد و چطور باید زمان‌بندی و هزینه مشخص برای تحویل پروپوزال به کارفرما در نظر گرفت؟

ممنون میشم پاسخ سوالمو بگیرم🙏

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6961

سلام.
خدا قوت و ممنون از آموزشهای خوبتون.
سوالم درباره لینکهای داخلیه. سایت من یه جور آگهی نامه شهریه. الان تو صفحه هر اگهی یه متن هست که به صفحه دسته بندی لینک شده. اما میدونم که مطالب و دسته های دیگه هم برای مخاطب اون صفحه خاص میتونن جالب باشن. به نظرتون اینجا بهتره لینک به سایر مطالب رو هم با همون روش قبلی (نوشتن یه سری توضیحات و لینک با انکرتکست مرتبط) انجام بدیم یا منوی کناری سایت رو فعال کنیم که لینک داره به همه دسته ها؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9128

سلام
به نظر شما درسته با سه تا انکر تکست زیر در صفحه محصول
خرید دیوان حافظ
فروش دیوان حافظ
قیمت دیوان حافظ
به صفحه دسته بندی اون محصول لینک بدیم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
11204

خلاصه موضوعات ویدئو

در رابطه با میزان تکرار عبارات کلیدی هیچ قانون کلی وجود ندارد اما موارد زیر توصیه می‌شود:
1. میزان عبارات کلیدی در متن بیش از 4 درصد از کل متن نباشد.
2. میزان عبارات اصلی در متن بین 2 تا 4 درصد از کل متن باشد.

با استفاده از افزونه SEOquake می‌توان چگالی Density عبارت کلیدی در صفحه را اندازه‌گیری کرد. نحوه استفاده از این ابزار در ویدیو آموزش داده شده است.

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان بدون آسیب به متن، میزان تکرار عبارات کلیدی را کاهش داد استفاده از عبارات مترادف و هم معنی است. یکی از روش‌های افزایش تکرار عبارات کلیدی در متن بدون داشتن اثر سوء، استفاده از عبارت انگلیسی در مقابل عبارت فارسی است. تجربه نشان داده است که استفاده از عبارات انگلیسی در مقابل عبارات فارسی آن‌ها در سئو تاثیر مثبت دارد. نحوه استفاده از این روش‌ها به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.

Link Juice به موضوع کاهش و افزایش اعتبار صفحات با لینک سازی اشاره دارد. در لینک جویس Link Juice گفته می‌شود لینک‌های خارجی باعث اعطای اعتبار صفحه مبدا به صفحات مقصد که به آن‌ها لینک داده شده است می‌شوند و بک لینک Backlink باعث دریافت اعتبار از صفحات مبدایی که از آن‌ها لینک دریافت کرده‌ایم به صفحه سایت می‌شود. این موضوع به صورت کامل در ویدئو شرح داده شده است.

نکات لینک سازی در صفحات سایت به شرح زیر است:
1. در صفحات پیلارکانتنت تعداد لینک‌ها بهتر است کم باشد و از عبارت‌هایی برای لینک دهی استفاده شود که مربوط به آن صفحه نیستند.
2. در صفحات اقماری بهتر است بین 5 تا 15 لینک در صفحه استفاده شود تجربه نشان داده است که استفاده از لینک داخل متن تاثیر خوبی در سئو دارد. همچنین در هر پاراگراف تنها از یک لینک استفاده شود.
3. نباید بیشتر از 2 بار از یک کلمه برای لینک سازی استفاده کرد.
4. در تعداد صفحاتی که به آن‌ها لینک داده می‌شود محدودیتی وجود ندارد.
5. مهمترین عبارات صفحات اقماری به صفحات پیلار لینک داده می‌شود و حداکثر 3 تا 4 لینک به صفحات اقماری دیگر داده می‌شود.