چگونگی تولید محتوا

در بحث A.Method گفتیم، سه لیست از کلمات کلیدی به دست می‌آوریم، لیست یک، لیست دو، لیست سه که به ترتیبِ اهمیت تهیه شده است. لیست یک شامل مهم‌ترین کلمات است و باید تمرکز ما روی این کلمات باشد. بر اساس میزان سرچ مردم و پیشنهادهای گوگل، ستونِ عنوان نیز تهیه شد. همچنین از بین مجموعۀ کلمات یک تعدادی از کلمات که مناسب عنوان هستند، را جدا کردیم. توصیه می‌شود تا حد امکان کلمات کلیدی را تغییر ندهید و در صورت ضرورت تغییر کمی در کلمات کلیدی ایجاد کنید. لیست عنوان و لیست کلمات کلیدی را به تولیدکنندۀ محتوا می‌دهیم، تأکید می‌کنیم، با استفاده از لیست یک و لیست دو حداقل 5 تا 7 عبارت از هر لیست، در متن باشد و از لیست سوم هر تعداد امکان داشت، استفاده کند.

برخی از شرکت‌ها پس از این که محتوا را از تولیدکننده دریافت کردند، پیش از انتشار محتوا در سایت، محتوا را به ویراستار می‌دهند. لازم است، ویراستار نیز از عنوان و کلمات کلیدی اطلاع داشته باشد و به هیچ عنوان کلمات کلیدی و محتوا را تغییر ندهد. در صورتی که جایی از متن نیاز به تغییر کلمه بود، ویراستار باید از کلمات کلیدی لیستِ دوم و سوم استفاده کند و کلمات کلیدی دیگری را جایگزین کند. در واقع باید حدود اختیارات را برای ویراستار مشخص کنید. ویراستار موظف است غلط‌های املایی، مناسب‌سازی و تصحیح علائم نگارشی را انجام دهد و خوانش را تسهیل کند.

متن تولید شده و ویراستاری شده، به دست سایت‌ادمین‌ها می‌رسد. سایت‌ادمین‌ها کسانی هستند که محتوای تولید شده را روی سایت قرار می‌دهند. در این مرحله کار دیگری که باید انجام شود، Internal linkاست. اگر این محتوا پیلار و اصلی است، ادمینِ سایت آن را قرار می‌دهد و دقت می‌کند، کلمات مناسب کلاستر را در صورت نیاز لینک می‌دهد و اگر این محتوا برای صفحات اقماری و مجموعه کلاستر است، از هر صفحه باید هر عبارتِ لیستِ یک، موجود در محتوا را به صفحه پیلار اصلی لینک بدهد. ادمینِ سایت از بین مجموعه کلماتی که در اختیارش گذاشتیم، آن متن را به عنوان Internal linkلینک انتخاب می‌‌کند. از مزیت روش A.Method و داشتن لیست، این است که متن را به عنوان انکرتکست انتخاب می‌کند و به صفحۀ مربوطه لینک می‌دهد. به این ترتیب می‌توانیم، تولید کنندۀ محتوا، ویراستار و ادمین سایت را ارزیابی کنیم.

در ویدیو بعدی عبارات کلیدی و لینک‌سازی داخلی را توضیح خواهیم داد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


در رابطه با متد ماتریکس که برای فروشگاه اینترنتی کاربرد بیشتری داشت دو سوال برای من به وجود آمد:
اول اینکه ممکن است عباراتی که با این روش به دست می آید کلا توسط کاربر سرچ نشود و درصد خطای ما برای تارگت کردن عبارت صحیح با کانورت خوب بالا میرود زیرا از ابزار هایی مانند گوگل ساجسشن یا ترندز و غیره استفاده نکردیم و سرچ کاربران دیگر برای ما اهمیت نداشته است. راهکار ما برای کاهش این درصد خطا چیست؟
دوم اینکه نحوه استفاده کلمات به دست آمده در صفحات فروشگاه به چه صورت است؟
مثلا 15 کلمه در رابطه با دریل شارژی به شرح ذیل به دست آمده:
خرید دریل شارژی
خرید دریل شارژی ارزان
خرید دریل شارژی خوب
خرید دریل شارژی قوی
خرید دریل شارژی رونیکس
خرید دریل شارژی اصل و ...
از این کلمات در دسته بندی استفاده کنم؟ در محصول استفاده کنم؟ کجا و به چه صورت از این کلمات استفاده کنم؟ لینک سازی ها به چه صورت انجام شود؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6940

اگر بخواهیم در یک عبارت کلیدی رتبه ی یک سرچ در گوگل را بدست بیاریم؛ چند مقاله در ارتباط با آن موضوع باید منتشر کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
7014

سلام. در رابطه با سرچ کلمه های کلیدی همراه شهر ها. مثلا خرید چمن مصنوعی در کرج چه استراتژی باید پیش بگیریم؟ باید صفحه ای مجزا درست کنیم برای این موارد یا اینکه داخل همان صفحه اصلیمون متن اضافه کنیم و شهرهای مختلف رو داخلش بیاریم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
8029

خلاصه موضوعات ویدئو

با استفاده از روش A.Method سه لیست از عبارات کلیدی، عنوان‌های محتوا و مقالات مشخص شد. برای تولید محتوا از لیست عنوان‌ها برای انتخاب عنوان یا تیتر مقالات استفاده می‌شود. الزامی نیست که دقیقا از عین عبارات لیست عنوان‌ها‌ استفاده شود می‌توان تغییراتی در آن‌ها ایجاد کرد اما باید در اصلِ عبارت تغییری ایجاد نشود. در مقالاتی که برای سایت تهیه می‌شود باید از عبارات کلیدی که با استفاده از روش A.Method به دست آمد با یک چگالی مناسب استفاده شود. برای رعایت چگالی مناسب باید بین 5 تا 7 عبارت از لیست 1، 5 تا 7 عبارت از لیست 2 و تعدادی عبارت از لیست 3 در محتوا وجود داشته باشد. پس از تهیه محتوا و ویراستاری، باید لینک سازی داخلی در محتوا انجام شود. در ویدیو نحوه انجام هر یک از مراحل و لینک سازی در پیلار کانتنت و کلاستر به صورت کامل توضیح داده شده است.