با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

در این ویدیو در خصوص نحوۀ عملکرد گوگل ادز صحبت خواهیم کرد. در واقع عملکرد گوگل ادز بر اساس Auction است. پول به تنهایی کاری انجام نمی‌دهد، باید به موارد دیگری توجه کنید.

Ad Rank درAuction چک می‌شود. یک کیورد داریم که با Search Term کاربر ما چک می‌شود. در واقع این کیورد است که Ad Rank می‌گیرد. بنابراین کیورد واردAuction می‌شود، گوگل چک می‌کند و متوجه هماهنگی Search Term کاربر و کیورد شما خواهد شد.

شما به عنوان کسی که در این Auctionحضور دارد، انتخاب خواهید شد و سپس گوگل در این Auctionجایگاه بالاتر را به Ad Rank بالاتر می‌دهد. البته این موضوع دلیل بر رنک یک شما نیست. رویکرد عملکرد گوگل ادز بر اساس Auction است. این Auction در لحظۀ سرچ مشخص خواهد شد. باید متوجه باشید که در لحظۀ سرچِ کاربر یک Auction و در همان لحظه یک Auction دیگر اتفاق می‌افتد، گویی یک مزایده اتفاق می‌افتد و ژتونی که با آن وارد Auction شدیم، Ad Rankاست. به فرمول زیر دقت کنید:

Ad Rank= Quality Score*Bid

Bid حداکثر هزینه‌ای که ما حاضریم به ازای هر کلیک بپردازیم، چون روند ما به ازای هر کلیک است. Quality Score عددی بین 1تا10 است که گوگل به تبلیغات شما می‌دهد. پس از این که ترافیک گرفتید و مدت زمانی پس از اجرای کمپین، برای شما مشخص خواهد شد. Bid و Quality Score در سطح کیورد تعریف می‌شود. Quality Score به سه عامل زیر بستگی دارد:

1- Ad Relevance

2- Expected Clickthrough Rate

3- Landing Page Experience

این سه عامل با مقدارهای مختلف Above Average, Average و Below Averageمورد بررسی قرار می‌گیرد. به این ترتیب Expected CTR (CTR مورد انتظار)، Above Average است، بنابراین از Average کل بالاتر است. Below Average از Average کل پایین‌تر است. گوگل شما را نسبت به دیگران مقایسه می‌کند و نمایش می‌دهد. در مورد Ad Relevance نیز به همین ترتیب شما مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرید. از جمع این سه مورد یک عددی به Quality Score داده می‌شود. در واقع Quality Score مانند، زنگ خطر است و باید چک کنید و موارد مشکل دار را متوجه شوید.

Ad Rank= Quality Score*Bid در خصوص بهینه‌سازی مفید است. باید این هنر را داشته باشید که Bid را کاهش بدهید و Quality Score را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید Ad Rank در هیچ ستونی قابل مشاهده نیست. باید بدانیدAd Relevance ، ارتباط کیوردها با ادهای شما است و بستگی به اد گروپ شما دارد، باید دقیق‌تر باشد و ارتباط معنایی بیشتری برقرار کند.

Expected CTR (CTR مورد انتظار) و نرخ کلیک مورد انتظار گوگل است که بر اساس آن مقدارهای مختلف Above Average, Average و Below Averagرا بررسی می‌کند. در صورتی که شما در بالای صفحه قرار دارید و دو درصد باشید، گوگل از شما انتظار ندارد ولی در صورتی که پایین صفحه باشید و دو درصد باشید، گوگل آن را Above Average محاسبه می‌کند.

عبارت Landing Page Experience، تجربۀ کاربر روی لندینگ است، سرعت لود صفحه،description وtitle صفحه و محتوا بسیار مهم است. تلاش کنید بین سرچ کاربر و کیورد ارتباط مستقیمی وجود داشته باشد.

در ویدیو بعدی در خصوص نحوۀ کارکرد Auction توضیح خواهیم داد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سلام، تمام توضیحاتی که آقای تالویی دادن به فرض این بود که شما بخواید با سایت های دیگه رقابت کنید، حالا اگه ما محصولی داریم که می دونیم هیچ شخص دیگه ای رو اون محصول یا عبارت ادز نمیره، آیا میشه با حداقل مبلغ bid که 0.01 واحد پول اکانت هست نمایش گرفت یا نه؟ چون گفتن که یه حداقل شرایطی رو باید پاس کنید تا نمایش بگیرید، آیا این مبلغ bid هم حداقل داره وقتی قرار نیست شما در یک auction با کسی رقابت کنید؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6675

سلام ..وقت بخیر
گوگل به کسب وکارهایی که تو حوزه جراحی زیبایی کار میکنند برای بعضی جراحی بعضی قسمت های بدن خطای sextual content میده و اد نمایش داده نمیشه..از چه تکنیک هایی برای رفع این مشکل میشه استفاده کرد؟ممنونم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
8084

خلاصه موضوعات ویدئو

نحوه عملکرد گوگل ادز Google Ads بر اساس Auction است. در این بخش درباره این موضوع توضیحات تکمیلی ارائه شده است.

Ad Rank = Quality Score * Bid

به بالاترین هزینه‌ای که حاضریم به ازای هر کلیک بپردازیم، Bid گفته می‌شود.

Quality Score عددی بین 1 تا 10 است که گوگل به تبلیغات شما می‌دهد.
در این ویدئو به صورت کامل درباره این موضوع توضیح داده شده است.

سه عامل روی عدد Quality Score تاثیر گذار هستند.
1-Ad Relevance
2-Expected Clickthrough Rate
3- Landing Page Experience