با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش سپهر کجباف
LTV رو باید روی کل فروش محاسبه کنیم یا کیورد یا دسته محصولی
یعنی مثلا ما ۳ برند شاخص داره سایتمون و ۵ دسته اصلی حالا اگر بخوایم روی کیورد مثلا استابلایزر فاراتل تبلیغ بریم ایا باید فروش استابلایزر فاراتل رو باید دربیاریم یا کل فروش ماه رو باید در بیاریم؟
مسله دیگه این هست که ما فروشمون فصلی هست LTV رو ماه به ماه باید محاسبه کنیم؟ سالیانه یا ماهیانه؟یعنی ایا برای اسفند می خوایم تبلیغ بریم باید با اسفند سال پیش باید مقایسه کنیم؟
پرسش مهدی سرلک
سلام وقت بخیر ، تحریم های گوگل رو چطور میتونیم دور بزنیم ؟ اکنون وبسایت گوگل ادز نمایش داده نمیشود
پرسش سالار گل محمدی
خیلی لذت بردم از این ویدیو ممنون از مای دی ام سی .
پرسش پریسا زرگر
خداییش خیلی خوب لود ای کاش ادامه دار بود مخصوصا برای استراتژی. امکانش هست؟
پرسش زهرا حاتمی
سلام.
سوال من درباره نحوه محاسبه LTV , CAC هست. اگر ما قبل از این تو فضای آفلاین فعالیت داشتیم میتونیم LTV و CAC رو با استفاده از اون به دست بیاریم و کمپین رو روی اون اعداد ببندیم؟ یا حتما اول باید تست بشه؟
خلاصه موضوعات ویدئو
گوگل ادز Google Ads چیست؟
گوگل ادز Google Ads پنل تبلیغاتی گوگل است. ما با استفاده از این پنل میتوانیم در صفحات SERP و همچنین اپلیکیشنها و وب سایتهای طرف قرارداد با گوگل، محصول و یا خدمات خود را تبلیغ کنیم.
چرا گوگل ادز Google Ads مهم است؟
یکسری از افراد، تبلیغات گوگل ادز Google Ads را تبلیغاتی پرهزینه و بیاهمیت میدانند. در حالی که مخاطبین این نوع از تبلیغات به انتهای قیف فروش ما نزدیکتر هستند و احتمال تبدیل شدن آنها بسیار بالاتر است. در این ویدئو درباره اهمیت تبلیغات گوگل ادز Google Ads و میزان اثر بخشی آن، توضیحات تکمیلی ارائه شده است.
مدل 4P چیست؟
به مفهوم آمیخته بازاریابی Marketing Mix که شامل 4 بخش محصول Product، قیمت گذاری Price،امکان عرضه یا توزیع Place و ترویج فروش Promotion است، اصطلاحا 4P میگویند.
متریک Metric چیست؟
اتفاقاتی که طی یک فرآیند در پنل تبلیغاتی شما اتفاق میافتند، توسط یکسری متریک Metric مشخص میشوند. به عنوان مثال CTR، کلیک، ایمپرشن، CPC و مواردی از این قبیل، جزو متریکهای ما محسوب میشوند.
ارزش طول عمر مشتری LTV چیست؟
LTV مخخف عبارت Customer Lifetime Value و به معنای ارزش طول عمر مشتری است. توضیحات تکمیلی درباره LTV در این ویدئو ارائه شده است.
نحوه محاسبه حاشیه سود
در این ویدئو درباره حاشیه سود ناخالص Gross Margin و نحوه محاسبه آن توضیح داده شده است.
نحوه محاسبه میانگین سبد خرید یا AOV
در این ویدئو نحوه محاسبه AOV یا Average Order Value توضیح داده شده است.
نحوه محاسبه LTV
در این بخش با استفاده از یکسری اطلاعات فرضی و فرمول، نحوه محاسبه LTV به صورت کامل توضیح داده شده است.
هزینه تبلیغات گوگل ادز Google Ads
در تبلیغات گوگل ادز Google Ads شما به ازای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید. به این مدل از پرداخت هزینه، اصطلاحا CPC یا Cost Per Click میگویند.