هشتمین وبینار وبینار پرسش و پاسخ دوره - 27 آبان 1399


با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

1-1. در فایل‌های الکسا اصطلاحی به اسم چیتینگ رو نام بردید. اگر ممکنه مفهومش رو بگید.

1-2. براساس گفته ست گادین تنها روش بازاریابی که باقی میماند اینباند است آیا باید بطور تخصصی به سمت روابط عمومی برویم؟ اگر انیطور است منبع خوبی رامعرفی کنید؟

1-3. اگر ممکن است کمپینی که برای ثبت نام دوره ران کردید رو برای ما یک ویدیو بگیرید و تحلیل کنید بنظرم یک کیس استادی بسیارعالی است.      

 

2-1.شما در مورد اجازه گرفتن از مشتری در زمان ارسال پیامک تاکید زیادی کردید و الان یک سوال برای من پیش آمده که ارسال پیامک انبوه که در پنل های پیامک بر اساس گروه شغلی ارائه می شود، به طور مثال به 5,000 نفر پیامک بزنیم و فقط یک نفر بخواهد از نظر قانونی پیگیر این موضوع بشه که چرا به اون فرد پیامک زده شده است، آیا اون فرد میتونه از ما شکایت کنه؟ البته فکر کنم پیامک‌های انبوه فقط به سیم کارت‌های افرادی ارسال خواهد شد که پیامک تبلیغاتی روی سیم کارت‌شون غیرفعال نکرده‌اند، آیا ارسال پیامک به این افراد از نظر قانونی مشکلی برای ما به وجود نمی‌آورد؟

2-2. این هست در سایت ملی پیامک برای در مورد ارسال بر اساس دکل BTS این راهنما نوشته: از آنجایی که اطلاعات خطوط بین ساعت 12 شب تا 2 نیمه شب آپدیت می شود بنابراین قریب به اتفاق خطوط مربوط به ساکنین منطقه می‌باشد.

من فکر کنم این توضیح درست نیست و این شماره‌ها در همان زمانی که هر نفر در نزدیکی هر BTS قرار می‌گیرد، آپدیت می‌شوند، امکانش هست آقای طالبی شما توضیحی در مورد روش ارسال بر اساس دکل BTS بدهید

3.برای معرفی دوره یک لینک اختصاصی در اختیار هر فرد قرار داده شده است. چطور میتوان از این لینک در استوری‌های اینستاگرام برای پیج‌های زیر ١٠ کا استفاده کرد؟    

 

4-1.یک سایت مربوط به انتشارات کتاب که هم فروش آنلاین داره هم برای بخشی از محتوای آنلاینش وجه دریافت می‌کنه، برای دریافت لوگوی ساماندهی جزو" رسانه های برخط غیراختصاصی" طبقه‌بندی میشه؟

4-2. برای اجرای قانون کپی رایت و ماده 2 جرائم رایانه‌ای به چه مدارکی استناد می‌کنن؟ مثلا اگر کسی محتوایی رو بدون اجازه از سایت من کپی کرد چجوری باید اثبات کنم که تقلید صورت گرفته؟  

 

5-1.آیا زمانبندی خاصی باید برای مطالعه کتاب‌های معرفی شده در نظر بگیریم؟ آیا نیاز است تا قبل از جلسه خاصی این کتاب‌ها را مطالعه کرده باشیم؟

5-2.آیا منابع خاصی برای یادگیری بازاریابی کسب و کارهای آموزشی وجود دارد؟ و یا آیا لزوما چنین جداسازی و تقسیم‌بندی نیاز است و یا اینکه بازاریابی کسب و کارهای آموزشی مثل کسب و کارهای خدماتی است؟

5-3. فرمودید که تعریف موفقیت نسبی است،حالا ما چطور تعریف منطقی برای موفقیت( هدفگذاری منطقی) برای خودمان داشته باشیم؟

6.من یک پیج اجتماعی می‌خوام راه بندازم که رسالتش پرداختن به موضوعات شغلی جوانان. آسیب‌های این قشر با توجه به شرایط فعلی کشوره. با توجه به وجه این پیج چطور و از چه راه‌هایی میشه از پیج درآمد زایی کرد؟  

 

7.ما در حوزه مواد غذایی شروع به فعالیت خواهیم کرد و قرار است برای کارمان از چند نام برند استفاده کنیم. بنابر این باید برای هرکدام از نام‌های برندمان یک سایت و شبکه‌های اجتماعی حداگانه درست کنیم و شروع به تولید محتوا کنیم یا میتوان برای مجموع نام‌هایمان از یک سایت و شبکه اجتماعی استفاده کنیم و شروع به تولید محتوا کنیم. یا بنا به نظر شما فقط سایت همه برند هایمان یکی باشد ولی برای هرکدام شبکه اجتماعی جداگانه اش را بسازیم؟

این راهم اضافه کنم که اگر بنا به نظر شما این باشد که در ابتدای همه فعالیت‌هایمان در یک سایت و شبکه اجتماعی باشد برای نام گذاری شبکه اجتماعی و دامنه مان از کدام یک نام برند ها استفاده کنیم؟ (درصورتی که فقط ما نام برند ثبت کردیم و شرکت ثبت نکردیم که از نام شرکت یا مخخف نام شرکت برای نام گذاری آنها استفاده کنیم) یا اصلا یک نام جداگانه و غیر مرتبط به نام‌های برندمان بگذاریم؟    

 

8.آیا استفاده از هشتگ‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی ترند شده باشد اما مرتبط با کسب و کار ما نباشد توصیه میشود؟    

 

9.آقای طالبی با وجود توضیحات بسیار جامع شما در خصوص دامنه‌ها، من در مورد ثبت دامنه یه ابهاماتی دارم.برای ثبت دامنه حالت‌های مختلفی پیش میاد: 9-1.اکستنشن ir و com پر هستند.اما یکی از اکستنش‌های مرتبط با کارمون باز هست.

9-2.اکستنش ir پر هست و com خالی هست.

9-3اکستنش com پر هست و ir خالی هست.

در هر کدوم از این حالت‌ها چه کنیم؟ اگه بخوایم در هر سه حالت از انتخاب اون نام دامنه صرف نظر کنیم، عملا میشه گفت تعدد اکستنشن‌ها کمک شایانی به افزایش حق انتخاب ما نکرده و ما به تعداد نام‌های دامنه‌ای که میتونیم بسازیم و یا انتخاب کنیم، حق انتخاب داریم. لطفا دراین باره کمی توضیح بدین.من در حال حاضر برای یک کسب و کار به دنبال نام دامنه هستم ولی هر اسمی که انتخاب میکنم، یکی از سه حالت بالا رخ میده و نمیدونم به همون دامنه با اکستنشن مرتبط با حوزه کار اکتفا کنم یا کماکان دنبال دامنه‌ای باشم که ir و com اون حتما باز باشند.  

 

10. در انتخاب نام و برند کسب و کار، اگه بخوایم با توجه به نوع محصول و استراتژی‌هامون به سراغ انتخاب اسم‌هایی که مثلا به زبان انگلیسی، ترکی، لری و ... هستند بریم، کسب و کار ما عملا 3 اسم خواهد داشت.مثال: دامنه: yourhome.com

اینجا ما 3 اسم داریم.

1-your home

2-خانه شما

3-یور هوم

مثال 2:

نام دامنه: sizin.market

1-sezin

2-فروشگاه شما

3-سزین

من احساس میکنم در این حالت توی بخش برندینگ و معرفی خودمون و ... کمی کارمون سخت‌تر خواهد بود. نظر شما درباره انتخاب چنین اسم هایی چی هست؟ در صورت انتخاب چنین نام هایی برای برند، ما باید روی هر سه اسم تمرکز کنیم یا معنی فارسی اون اسم رو فقط توی بخش تاریخچه انتخاب اسم کسب و کار عنوان کنیم و فقط روی اسم سزین و یورهوم مانور بدیم!؟ ممنون میشم اگه تجربه مشابهی داشتید درباره‌اش توضیح بدین.    

 

11.احتمالا برای برخی از ما پیش بیاد که بخاطر شغلمون، یکی از نزدیکان ما،( درجه 1) پیشنهاد میدهند که باهاشون کسب و کاری رو راه اندازی کنیم و ...! در این حالت بهتره که ما تمام ثبت نام ها و... مثل گرفتن دامنه، هاست،اینماد و ... رو به نام خودمون بگیریم یا به نام شخص مقابل؟چون بحث رفاقت و خانواده و ... با کار فرق میکنه و ممکنه در آینده هر حالتی اتفاق بیافته. در این شرایط بهتره خودمون رو بکشیم کنار و فقط دستمزد کارمون رو بگیریم و تمام کارها رو به نام خودشون پیش ببریم؟البته منظورم اصلا راه اندازی یک شرکت نیست.فعلا فقط یک کسب و کار اینترنتی مد نظر هست.ممنون میشم از تجربیات‌تون بگین و دید بهتری به من بدین.  

 

12.درباره تفاوت دو عنوان شغلی "مدیر دیجیتال مارکتینگ" و "کارشناس دیجیتال مارکتینگ" کمی توضیح بدین. توی ایران این دو عنوان شغلی وظایف متفاوتی نسبت به همدیگه دارند یا توی اغلب مجموعه‌ها وظایف هر دو تقریبا یکی هست و فقط و اون نگاه متفاوت هست؟ لطفا کمی درباره هر کدوم از این دو عنوان شغلی توضیح بدین.