با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.
پیوندها و منابع آموزشی
کتابهایی که باید خرید و باید خواند!
- مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر جلد 1
- مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر جلد 2
- طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک
- بازاریابی چریکی
- برنامهریزی بازاریابی
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
احمد جعفری
در ابتدا که تعاریف بازاریابی مطرح شد شما در تعاریف، کلمات مهم را قرمز میکردید...حالا سوال اینه که دقیقا از چه راهی باید این موارد رو قبل از راه اندازی کسب و کار مشخص کرد...
مرتضی حیدرپور
با توجه به اینکه مباحث جلسه ۱ وارد فضای دیجیتال شد، آیا قرار هست در آینده مجدد وارد بحث بازاریابی و تحقیقات بازار و... بشیم یا خیر؟ (با توجه به اینکه در تعریف هم داشتیم که اهداف و ارزشها در بازاریابی تعیین میشوند و بعد وارد فضای دیجیتال و استفاده از ابزارها میشیم)اگر خیر، لطفا منابع مطالعاتی در حوزه تعیین استراتژی بازاریابی و تحقیقات بازار معرفی کنید.
بهار رازقی
به نظرم بنیان یک کسب و کار اون ارزشی هست که درموردش صحبت شد. برای راه اندازی یک کسب و کار جدید به نظرم باید یک نیازی که براورده نشده وجود داشته باشه که ارزش قابل ارائه رو ایجاد میکنه. حالا برای اون نیاز براورده نشده و ارزش، پیشنهادی طراحی میشه و بازاریابی میشه از جمله بازاریابی دیجیتال . با توجه به اینکه اینطور دیدن کسب و کار نیاز به چندین تخصص و فرد (تیم) داره، میزان ورود کارشناسان بازاریابی دیجیتال در این موارد چقدر هست؟
میلاد
سوالم مربوط به جلسات گذشته است، ولی الان توی کتاب بهش رسیدم، خلاصه میگم، داخل کتاب طرح بازاریابی کسب و کارهای کوچک اومده قیمت پایین مزیت رقابتی محسوب نمیشه و در صورتی که مشتری درست پیام رو دریافت کنه حاضره قیمتی بالاتر از رقبا هم برای محصول ما پرداخت کنه درحالی که توی فایل صوتی استراتژی فروشگاه های آقای طالبی حمل رایگان(به نحوی قیمت) به عنوان مزیت رقابتی مهمی مخصوصا برای اول فعالیت مطرح شده، سوالم اینه که کدام درست تره؟ وابتدای فعالیت یا پس از اون متفاوته یا خیر؟ اصلا ارسال رایگان همون قیمت پایین تر محسوب میشه یا صرفا قیمت محصول؟
پرسش محمد حسین عرب عراقی
در تعریف بازاریابی از نگاه آقای کاتلر گفتید اگر محصولی با قیمت مناسب و شرایط خوب در بازار وجود دارد و ما واقعا مزیتی نسبت به آن نداریم، اصلا ما غلط میکنیم وارد آن بازار شویم اما وقتی به همین بازار کشور خودمان نگاه میکنیم میبینیم که خیلی از بیزنسها واقعا مزیت قابل لمسی نسبت به رقیبشان ندارند() تازه اگر هم داشته باشند به راحتی میشود اکثر آنها را کپی کرد. با این تعریف از بازاریابی مزیت رقابتی ما باید خیلی منحصربفرد و تا حد زیادی غیر قابل کپی باشد. چیزی که در بسیاری از زمینهها امکان آن وجود ندارد
مثلا در حوزه فروش لوازم آرایشی وقتی من به فروشگاه موتنرو و خانومی نگاه میکنم همه چیز برایم یکسان به نظر میرسد. تنوع محصولات، مدت ارسال و خیلی از ویژگیهای دیگر این بیزنسها یا کاملاً مشابه هستند و یا تفاوتهایی جزئی دارند.( جز اینکه تیم مارکتینگ موتنرو در اینستاگرام صفحه جذابتری نسبت به رقیب خودش دارد و کمپینهای فروش متعدد و با تخفیفهای خوبی ارائه میدهد.)
حالا با تعریف آقای کاتلر پس اصلا امروز نباید موتنرویی وجود داشته باشد. در حالی که این سایت نسبت به رقیباش جوانتر است و اما توانسته با بازاریابی بهتر قسمتی از سهم بازار رقیباش را هم بدست بیاورد. بالاخره با بازاری در آن رقیب حضور دارد باید چه کرد؟
پرسش مسعود سمیاری
تفاوت مکتب Audience و نگاه کاتلر در چیست؟
با تعریف مطر شده به نظر این دو نظریه در یک جهت و یکسان بنظر می رسد.
پرسش مسعود سمیاری
سلام تفاوت نظریه audience با نظریه کاتلر در چیست؟لطفا با ذکر یک مثال توضیح دهید
باتشکر
پرسش امیرحسین رستگارپور
مطلبی که در خصوص رویکردهای بازاریابی مطرح کردید.Audience یا Product جالب بود. آیا در دنیای امروز این مسئله تبدیل به مثال مرغ و تخم مرغ نشده است ؟
ممنون می شوم اگر نظرتون بدونم و بیشتر توضیح بفرمایید یا منبعی در این زمینه معرفی کنید.
آیا این مطلب در حوزه استراتژی های بازاریابی قرار می گیرد ؟
پرسش سجاد کیارسی
درود بر شما
من سرعت کتابخوانی پایینی دارم
آیا اول باید همه این کتاب ها رو بخوانم و سپس وارد جلسات بعد بشوم؟
خلاصه موضوعات ویدئو
آیا قرار است در این دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، بازاریابی دیجیتال یاد بگیریم؟
نه آنچه که من تلاش میکنم این است که بر اساس تجربیاتی که در طول این سالها داشتهام، «یادگرفتن» را به شما یاد بدهم.
چرا تعاریف مهم هستند؟
طبق نظر خانم ویتفیلد، برای اینکه بدانیم درباره چه چیزی صحبت میکنیم و اگر تعاریف واضح بیان نشوند، نمیتوانیم بحث را ادامه بدهیم. مولوی هم درباره چهار نفر و ماجرای انگور صحبت میکند. برای اینکه زبان مشترک پیدا کنیم.
چرا به زبان انگلیسی در بازاریابی دیجیتال نیاز داریم؟
چون منابع و مراجع اصلی ما در حوزه بازاریابی دیجیتال و کسب و کار آنلاین به زبان انگلیسی است.
آیا دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، شبیه دوره حضوری بازاریابی دیجیتال خواهد بود؟
نهایت تلاش من این است که این دوره که حاصل تجربیات سالها تجربه در حوزۀ آموزشِ بازاریابی دیجیتال در سازمان مدیریت صنعتی و دانشکدههای مختلف دانشگاه تهران است، اینجا به صورت آنلاین در اختیار شما قرار بدهم.
ذهن نقیض یاب و ذهن مصداق یاب
چرا باید در مسیر یادگیری، در ابتدای گام برداشتن در این مسیر، ذهن نقیض یابمان را خاموش یا غیر فعال کنیم و با بخش مصداق یاب ذهنمان، مسیر را شروع کنیم؟ تفکر نقادانه و ذهن نقیض یاب کجا به کمک ما میآید؟ در این ویدئو درباره این موضوع صحبت شده است.
چه منابعی برای یادگیری زبان انگلیسی توصیه میکنید؟
در یک برآیند تاک در نشر برآیند منابع Self Study توسط خانم رز شایقی کاملاً معرفی شدهاند.
چگونه زبان انگلیسی را به صورت خودآموز یاد بگیریم؟
تعریف بازاریابی چیست؟
تعریف انجمن اساتید بازاریابی آمریکا، انجمن بازاریابی آمریکا، تعریق آقای کاتلر، تعریف دکتر روستا در این ویدئو مطرح شدهاند.
علم مدیریت و تاریخچۀ آن
در این ویدئو، درباره علوم مختلف، مانند مدیریت، بازاریابی، علوم مهندسی، فلسفه و بازاریابی دیجتال، صحبت کردم.
بازاریابی از چه زمانی شروع شد؟
از بسیار بسیار قدیم، شاید حتی از زمان حضرت حوا و حضرت آدم. حتی شاید هابیل و قابیل. اما علم بازاریابی از چه زمانی شروع شد؟ در این ویدئو درباره این موضوع صحبت شده است.
بهترین تعریف بازاریابی چیست؟
از بین تعاریف مختلف بازاریابی، چون تعریف آقای دکتر روستا دقیقاً یک «مدل مفهومی» است، در این دوره آموزشی، بر اساس آن پیش خواهیم رفت.
مدل مفهومی چیست؟
مدل، یک شمای سادهشده از یک موضوع پیچیده است که به ما کمک میکند موضوعات پیچیده و روابط بین اجزا را درک کنیم. همچنین، کمک میکند با توجه به ورودیها و خروجیهای هر بخش از مدل، یک فرآیند در حال اجرا را ارزیابی کنیم.