محمدعلی عبدالعلی زاده

محمدعلی عبدالعلی زاده

دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)

جناب آقای محمدعلی عبدالعلی زاده از 1399/08/02 در دورۀ آنلاین دیجیتال مارکتینگ شرکت کرده‌است. محمدعلی در حال حاضر در یک کسب و کار آنلاین مشغول به فعالیت است. او هم‌اکنون در حال گذراندن هفته سی و ششم دوره است.



محمدعلی عبدالعلی زاده را می‌توانید اینجا پیدا کنید:
وب سایت | توییتر | اینستاگرام | لینکداین | پینترست| ویرگول | کانال تلگرام

محمدعلی عبدالعلی زاده در یک نگاه
  • «می‌گویند» خلاق هستم.
  • به نوشتن و نویسندگی علاقه دارم.
  • «می‌گویند» متعهد، مسئولیت پذیر و منعطف هستم.
  • به هر چیزی که سر و کارش با «انسان» باشدعلاقه دارم.
  • بازاریابی را دوست و کمی در حوزه‌های «بازاریابی محتوایی و اینستاگرام» تجربه دارم.
  • دوست دارم «اثرگذار» باشم.
  • عاشق کتاب خواندن، فیلم دیدن، فوتبال بازی کردن و پلی‌استیشن هستم.
محمدعلی عبدالعلی زاده دربارۀ خودش گفته:
من محمدعلی عبدالعلی زاده هستم. فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه تهران و دانشجوی حال حاضر مدیریت کسب و کار دانشگاه امیرکبیر. از جایی به بعد متوجه شدم که آدم مهندسی خواندن نیستم و به هنر و علوم انسانی علاقه‌ی وافری دارم. این شد که مسیرم را عوض کردم و متمایل شدم به سمت همان چیزها.در حال حاضر مدیر رشد هومکا هستم و تلاش می‌کنم تا به رشد و بزرگ‌شدن این استارتاپ کمک کنم.
محمدعلی عبدالعلی زاده دربارۀ دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ گفته:
تا به الان احساس می‌کنم که با یک دوره‌ی «پُر» طرف هستم پُر محتوا، پُرجزئیات، پُر تجربه، پُر تمرین و پُر از یادگیری
محمدعلی عبدالعلی زاده در هومکا ، به عنوان مدیر رشد در حال فعالیت است. دربارۀ هومکا شاید بد نباشد بدانید که:
هومکا مجموعه ارائه‌دهنده خدمات سلامت در منزل و محل کار است. هومکا یک «آزمایشگاه» یا «مرکز درمانی» نیست بلکه تلاش می‌کند تا از طریق اتصال کاربران به آزمایشگاه‌های معتبر، پرستاران کارآزموده و پزشکان متخصص، انجام خدمات سلامت در محل را برای کاربران تسهیل نماید.
تا اینجا در دوره، محمدعلی عبدالعلی زاده مجموعاً 6 سوال پرسیده است و به همۀ آنها پاسخ داده شده است. در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، شرکت‌کنندگان امکان این را دارند که درباره تمام جلسات دوره اگر سوالی دارند بپرسند و به تک تک پرسش‌های آنها به صورت فایل صوتی (یا در وبینارهای پرسش و پاسخ هفتگی) پاسخ داده می‌شود.
پرسش‌هایی که محمدعلی عبدالعلی زاده تا اینجای دوره پرسیده است:
یه سوالی که در این ویدیو برام به وجود اومد درباره‌ی بحث A/B Testing بود. شما پارامتر وبسایت‌ها رو AB تست کردید. یعنی در یه کمپین همه‌ی وبسایت‌ها رو قرار دادید و در یه کمپین دیگه وبسایت‌های منتخب. از اونجایی که انتخاب وبسایت‌های منتخب در ابتدای کار میتونه با سوگیری و خطا همراه باشه. بهتر نیست در این رابطه به جای AB Test، با یه بودجه‌ی بیشتر، یه کمپین روی همه‌ی سایت‌ها ران کنیم و بعد بر اساس دیتا‌هایی که آنالیتیکس و ادنتورک میده، کم کم سایت‌های بد رو فیلتر کنیم و وبسایت‌های منتخبمون رو پیدا کنیم؟ (مثل همین کاری که شما کردید و بعد از آنالیز گفتید من قطعا فلان سایت و فلان سایت رو از لیست حذف میکنم)
یه موضوعی که توی ویدیو بهش اشاره شد این بود که حتی ممکنه در طول زمان یه ادنتورک برتریش رو نسبت به ادنتورک دیگه از دست بده. حالا سوال من اینه که فرض کنیم ما تست هامون رو برای یه کمپین انجام میدیم و مفهمیم ادنتورک ایکس، ادنتورک بهتری برای ما هست. با توجه به اینکه گفتید در طول زمان هم ممکنه اد نتورک‌ها تغییر کنن، آیا نیاز نیست که در طول زمان هم دوباره این تست‌ها رو تکرار کنیم. مثلا بعد از دوماه دوباره یه بودجه‌ی کوچیک برای سایر ادنتورک‌ها اختصاص بدیم ببینیم آیا عملکردشون بهتر شده یا خیر؟
بعد از اینکه ویدیو رو دیدم این سوال برام به وجود اومد که شاید روش‌های ذکر شده برای کسب و کارهایی باشه که وبسایتشون ترافیک بالایی داشته باشه و وبسایت‌های با ترافیک پایین و استارتاپ‌ها چطور می‌تونن از این روش استفاده کنن؟ با کمی جستجو به مقاله‌ای در وبسایت MOZ رسیدم که راهکارهای خوبی برای این موضوع ارائه کرده: ‌ https://moz.com/ugc/how-to-do-conversion-rate-optimization-when-you-dont-have-much-traffic ‌ این راهکارها میتونه برای یک وبسایت کم ترافیک و تخصصی موثر باشه اما سوال من اینه که آیا اصلا برای استارتاپ‌ها، بهبود نرخ تبدیل اولویت داره؟ به نظرم استارتاپ‌ها چالش‌های دیگه‌ای دارن و در ابتدای راه شاید نیاز نباشه که به این موضوع فکر کنن. چون شما تجربه‌ی راه‌اندازی چند استارتاپ رو داشتید می‌خواستم نظر شما رو هم در رابطه با این موضوع بدونم.
ممنون از توضیحات خیلی خوبتون درباره‌ی بعضی از بخش‌های آنالیتیکس و تحلیل‌هایی که میشه از اون‌ها داشت. در این زمینه یک سوال مهم برای من به وجود اومده. ‌ سوال من اینه که این دیتاهایی رو که تا الان در گوگل آنالیتیکس بدست آوردیم تحت تاثیر یا سوگیری از اقدامات گذشته‌ی ما نیست؟ منظورم اینه اگه از ابتدای کار تمرکز ما فقط این بوده که از اینستاگرام مخاطب ها رو به سایت هدایت کنیم احتمالا درصد افرادی که از طریق گوشی سایت مارو میبینن خیلی بالا میره. ‌ واسه همین سوال من اینه: آیا بهتر نیست در ابتدای کار برای اینکه داده‌های آنالیتیکس تحت تاثیر یا سوگیری از یک یا دو کانال خاص نباشه، همه‌ی کانال‌های تبلیغاتی رو یک تست کوچیک بریم تا دیتاهایی که جذب میکنیم همه مدلی رو در بربگیره؟
بعد از گوش دادن فایل‌های صوتی درباره‌ی استراتژی، سوالی که برای من پیش اومد درباره‌ی ادامه‌ی مسیره. فرض کنیم ما یک استراتژی رو تدوین کردیم یا به قول شما ایده‌مون رو چکش‌کاری کردیم و شروع کردیم. چه شاخص‌هایی مشخص میکنه که آیا حال استراتژی ما خوبه یا نه و آیا نیاز به بازبینی داره؟ همونطور که گفتین طبق سندروم شمعدانی ممکنه خیلی وقتا اعداد و ارقام و شاخص‌ها حقیقت رو به ما نگن. آیا واقعا فهمیدن این که استراتژی ما در فضای دیجیتال نیاز به بازبینی داره، احتیاج به بینش و تجربه‌‌ی چندین ساله در این زمینه داره؟ یا اینکه معیارها و شاخص‌هایی برای بازبینی استراتژی وجود داره تا با استفاده از اون‌ها مقداری از ابهامات رو کم کرد؟
سلام وقتتون بخیر. سوالی که درباره‌ی پیامک برام به وجود اومد اینه که آیا تحقیقاتی در مورد تاثیر زمان ارسال پیامک بر نرخ تبدیل (باز شدن پیامک یا کلیک بر روی لینک داخل پیامک) وجود داره یا خودتون در این زمینه تجربه‌ای دارید؟ مثلا من خودم صبحا که در حال کار هستم پیامک‌های تبلیغاتی رو اصلا باز نمیکنم و به امون خدا ولشون می‌کنم. اما در مواقع استراحت یا مواقعی که در مسیر هستم ممکنه این پیامک‌ها رو باز کنم. می‌خواستم بدونم شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ ممنون
به این سوال پاسخ داده شده است. برای استفاده از دوره و دریافت همۀ پاسخ‌ها عضو شوید و در دوره شرکت کنید.