در این بخش، تمام پرسشها، پاسخها، منابع، مراجع، لینکها و فایلهای دانلودی جلسه ششم دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال در دسترس شما است.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
میلاد
مثالهایی برای نحوه صحیح استفاده از اس ام اس در جهت اهداف بازاریابی بفرمایید.مثلا. کالای ناموجود را به محض موجود شدن به مشتری که از قبل درخواست کرده اطلاع دهیم.دیگر چه مواردی قابل پیاده سازی است؟
محمد نظری
کسبوکاری که کارش مشاوره هست چگونه میتونه از پیامک برای ریتارگتینگ و افزایش فروش استفاده کند.محتوای آموزشی و دوره و فلان نداریم فقط افرادی که مشکلی براشون پیش میاد از طریق سرویس مشاوره تلفنی با متخصصین صحبت میکنند.آیا اگه به اون فرد پیامک بدیم اسپم محسوب نمیشیم چون احتمال داره دیگه نیاز به مشاوره توی اون زمینه نیاز نداشته باشه و مشکلش رفع شده
محمد زمان عابدیان
از 2 شرط ارسال پیامک بازاریابی {مجوز دسترسی از سمت مخاطب و سگمنت شده بودن}؛ تنها شرط دوم رو دارم. اما گمان میکردم با داشتن همین یک شرط، مخاطبانم که اهالی حوزه یک کسب و کار مشخص هستن نظرشون جلب بشه و راضی باشن. اما با فرمایشات شما در ویدئوی هفته ششم مردد شدم. چه عللی داره که شرط اول اینقدر مهمه که حتی اگر جامعه هدف درست انتخاب شده باشه و براورد بشه که نظر اکثرشون جلب هم بشه(فرض)، از استفاده از پیامک های بازاریابی به عنوان ابزار در اینجا باید اجتناب کنیم؟ بعلاوه راه کم هزینهی دیگری هم به نظرم نمیرسه جهت اطلاع رسانی به یک جامعه ی کسب و کاری مشخص 2000 نفری , البته شاید بازاریابی چریکی که در ویدئوی هفته اول فرمودید اینجا بکار بیاد.
مهدی گل محمدی
مشکلی که من تو کسب و کارمون دارم نمیدونم به چه شکل میشه که بعد از ارسال سفارشات کد رهگیری به صورت اتوماتیک برای سفارش دهنده فرستاده بشه.آیا افزونه ای داره که به سامانه پست وصل بشه؟ چون ما الان به صورت دستی ارسال میکنیم و خیلی وقت گیره
حسین جعفری
استاد من ي سايت راه اندازي كردم و دارم باكلاس ميام جلو . به نظر شما الان سيستم پيامك رو روي سايت نصب كنم يا اخر سر با تعيين استراتژي لازم شروع به نصب بكنم؟
پرسش سید مرتضی قائم مقامی
شما در مورد اجازه گرفتن از مشتری در زمان ارسال پیامک تاکید زیادی کردید و الان یک سوال برای من پیش آمده که ارسال پیامک انبوه که در پنل های پیامک بر اساس گروه شغلی ارائه می شود، به طور مثال به 5,000 نفر پیامک بزنیم و فقط یک نفر بخواهد از نظر قانونی پیگیر این موضوع بشه که چرا به اون فرد پیامک زده شده است، آیا اون فرد میتونه از ما شکایت کنه؟ البته فکر کنم پیامک های انبوه فقط به سیم کارت های افرادی ارسال خواهد شد که پیامک تبلیغاتی روی سیم کارت شون غیرفعال نکرده اند، پس ارسال پیامک به این افراد از نظر قانونی مشکلی برای ما به وجود نمی آورد؟
پرسش صدرا ترابی
در جواب اقای محمدیان و در خواست شما، WPCargo Track & trace plugin
پرسش صدرا ترابی
آیا فرستادن پیامک به فرد مصرف کننده و شخص حقیقی ممنوع است، یا درباره شخصیت های حقوقی هم ممنوع هست؟ مثلا به تلفن های موبایل اعلام شده شرکت ها؟
در ضمن اگر یه صاحب شرکت تلفن شخصی خودش رو برای آگهی شرکت بذاره، تصور من این هست که اگر مورد بالا مجاز باشه، ما هم میتونیم اس ام اس بفرستیم.
این دقت در متن قانون رو لازم داره که من دسترسی ندارم.
نظرتون چی هست؟
پرسش صادق رحیمی
من به تعدادی از مشتریانم (پزشکان) پیامگ فرستادم. از ۶۰۰ تا پیامکی که ارسال کردم، فقط ۷۰ نفر روی لینک کردند. داخل پیامک از اسم طرف و تخصصی که داشته استفاده کردم. پیامک هدفمند بوده و این اطلاعات رو هم خودشون در اختیارمون قرار دادن ولی نرخ کلیک کاربران روی لینک کم بوده؟
میانگین نرخ کلیک روی لینک چقدره؟
پرسش محسن آزاد
یه مشکل بزرگی که در هنگام دریافت پیامک تبلیغاتی افراد باهاش مواجه میشن و میشیم این هست که ارسال هدفمند نیست که اتفاقا اگر بتونیم اونارو هدفمند تر کنیم شاید نه تنها آزاردهنده نباشه بلکه میتونه مفید هم باشه مثلا شما خودتون رو صاحب یک خودرو در نظر بگیرید و من که فروشنده قطعه خودرو هستم از طریق دیتابیسی که در اختیار دارم و دانستن محاسبه عمر مفید تسمه تایم خودروی شما میدونم که مثلا خودروی شما بعد از 40 هزار کیلومتر نیاز به تعویض تسمه تایم داره و من چند ماه زودتر از موعد تعویض به شما یه پیامک میدم که صاحب محترم خودوری فلان عمر مفید تسمه تایم خودروی شما رو به پایان است در صورتی که تا الان نسبت به تعویض اقدام نکردید برای جلوگیری از خسارات احتمالی و خرید تسمه تایم خودروی خود با کلیک به لینک میتوانید این کالا رو از من بخرید.در پایان هم یه گزینه ایی باشه در صورتی که نیاز به این گونه پیامکها ندارید ضمن عذرخواهی عدد فلان رو بفرستید تا دیگه مزاحم نشیم.//بیزحمت نظرتون رو بفرمایید ممنون
ابوالفضل یاوری
دوتا سوال در زمینه جلسه اخیر پیش اومده، اول اینکه با توجه به تست هایی که روی مخاطبین خودم انجام دادم حدود ۷۰ درصد از کاربران پیامک های منو دریافت نمیکنن(مشکل لیست سیاه) از طرفی نیاز دارم به ارسال پیامک به این کاربران، این مشکل زمانی خودش رو برای ما نشون میده که امکان گرفتن خط خدماتی تا جایی که من تحقیق کردم فعلا نیست، ارسال با سیم کارت هم ارسال کننده ای نداره، همچنین ارسال با خط توسط خودمون هم باعث مسدود شدن خط میشه، راهکار پیشنهادی شما برای این مورد چیه ؟ دوم اینکه در ارسال پیامک در مراحل خرید(در انتظار خرید و...) بهتره لحن پیامک به چه صورت باشه ؟ لحن صمیمی و اسم کوچک یا لحن جدی و اسم کامل ؟، و اصلا مهم هست این مورد توی پیامک های پرداخت یا خیر چون مشتری تصمیم به خرید رو گرفته
جعفر آسمانی
فرمودید ما اجازه فقط به مشتریانی که قبلا خرید کرده اند و اجازه ارسال اس ام اس را داده اند اس ام اس بفرستیم و در این صورت اسمم نیست. آیا به افرادی که به ما زنگ زده و فقط قیمت می پرسند ولی خرید نمی کنند مجاز به ارسال اس ام اس هستیم؟
مجید بهنام فرد
اگر پیامکهای بازاریابی طبق اصول ارسال شوند ROI افزایش پیدا میکنه، از کجا باید متوجه بشیم که افزایش ROI در اثر ارسال پیامک ها بوده است نه مثلا ایمیل مارکتینگ یا سئو؟
پرسش نریمان نمازدوست
سلام وقتتون بخیر
من سوالم با یه مثال می خواستم بپرسم
من یک واحد عرضه کننده لوازم برقی و روشنایی هستم آیا اگه بیام به یه سری سازندگان ساختمانی که شماره هاشون رو در اختیار اون شرکت ها قرار دادن پیامک فروش ویژه ارسال کنم آیا ممکنه نتیجه بگیرم؟ یا اینکه اسپم محسوب میشه؟؟؟
پرسش محمدعلی عبدالعلی زاده
سلام وقتتون بخیر. سوالی که دربارهی پیامک برام به وجود اومد اینه که آیا تحقیقاتی در مورد تاثیر زمان ارسال پیامک بر نرخ تبدیل (باز شدن پیامک یا کلیک بر روی لینک داخل پیامک) وجود داره یا خودتون در این زمینه تجربهای دارید؟
مثلا من خودم صبحا که در حال کار هستم پیامکهای تبلیغاتی رو اصلا باز نمیکنم و به امون خدا ولشون میکنم. اما در مواقع استراحت یا مواقعی که در مسیر هستم ممکنه این پیامکها رو باز کنم. میخواستم بدونم شما تجربهای در این زمینه دارید؟
ممنون
پرسش مهدی صمدی پور
با توجه به توضیحات دادهشده ما باید از حداقل دو خط( سر شماره ) ، یکی عادی و یکی خدماتی، برای ارسال پیامکها استفاده کنیم. حالا بااینکه شمارهها متفاوت میشوند و از شمارههای مختلفی برای مخاطب خودمان پیامک ارسال میکنیم در اعتمادسازی مشتری به شماره ما مشکلی ایجاد نمیشه و آیا اثرات منفی دیگری ندارد؟ درصورتیکه اثرات منفی دارد چطور می تونیم اثرات منفی رو به حداقل برسانیم ؟
پرسش مهدی صمدی پور
آیا مفید است که وقت فردی در سایت ثبت نام می کند ، هنگام ثبت نام در پیامک اولیه یا خوشامد گویی لینک اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی را بفرستیم ؟ در صورتی که این کار مفید است، با توجه به اینکه اشاره شد در پیامک امکان ارسال لینک وجود ندارد ، چطور می شود لینک دانلود یک کتاب الکترونیک و یا لینک شبکه های اجتماعی را از طریق پیامک ارسال کرد؟
پرسش مهدی صمدی پور
در مورد تعداد کاراکتر های پیامک های تبلیغاتی چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ چه تعداد کاراکتر (چند کلمه ) مناسب است ؟
پرسش محمد ضیائیان مفید
سلام، اگر ما بخواهیم در فروشگاه حضوری شماره مشتریانمان را ازشون بگیریم (مانند همان فروشگاه کفش که مثال زدید) و همان موقع شفاهی بهشون توضیح دهیم که سعی می کنیم در موارد متناسب با نیاز شما پیامک ارسال کنیم. ولی به صورت شفاهی اجازه گرفته ایم و مدرکی برای اثبات نداریم. شما چه راهکاری برای قانونی تر شدن اینکار پیشنهاد می کنید؟
پرسش امین بهرامی نژاد
با سلام و احترام.
فروشگاههای اینترنتی که ماهیت حقیقی دارند، اجازه ارسال بر اساس خطوط خدماتی رو ندارند. یعنی شرایط رو برای افراد حقیقی سخت کردند که عملا امکان ارسال پیامک خدماتی غیر ممکن است.
بیشتر افرادی که در حوزه کسب و کار اینترنتی در حال فعالیت هستند، اگر قرار بود شرکت تاسیس کنند و ... شاید اقدام به راهاندازی مثلا فروشگاه اینترنتی نمیکردند.
ممنون میشم اگر راهکاری در این زمینه هست بفرمایید.
پرسش محمد رضوی
سلام وقت بخیر
کسب کار من در خصوص فروش و نصب دزدگیر ماشین هست و معمولا 95 در صد کسانی که بهشون دزدگیر فروختیم و نصب کردیم دیگه دزدگیر نمیخوان.چون یکبار خریدن و تا زمانی که به مشکلی هم نخورن نیازی نیست دوباره بخرن.
من از پیامک بازاریابی چطور میتونم استفاده کنم؟؟
پرسش شایان رحیمی
با سلام
از پنل پیامکی به شکلی میشه برای بازگشت مشتریان ناراضی استفاده کرد؟ برا مثال در سال 99 20 هزار مشتری داشتیم که در سال 1400 دیگه خدماتی دریافت نکردن با اینکه خدمات ما با نیاز هفتگی و ماهانه خانواده ایرانی ارتباط داره.
در اوایل سال 1400 در چند نوبت با پیامک تاچ کردیم ولی نرخ بازگشت قابل قبول نبوده به نظرتون از پیامک به چه شکل استفاده کنیم؟
پرسش محمدعلی نوری
استاد شخصیت حقوقی باشی یعنی چی؟
پرسش مهدی ربیعی
سلام
با توجه به اینکه تاکید دارید که حتما ثبت نام ها تایید بشه توسط مشتریان سایت و بعد ازشون استفاده بشه
اینکار سایتهای خدماتی پیامکی که میان آرشیو شماره در اختیار شما میزارن مصداق چیه ؟
مثلا :
بانک شماره موبایل ۱۴۰۰ به سامانه اضافه شد 2
بانک جدید شماره موبایل بر اساس کدپستی و رده سنی و جنسیت به سامانه اضافه گردید.
این بانک در منوی اصلی قابل مشاهده بوده و شامل تمامی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و … میباشد.
آیا میتونیم از این بانک ها استفاده کنیم ؟
مشکل قانونی بوجود نمیاره؟
پرسش علیرضا آرزومند
باسلام
شما تو اولین پرسش این جلسه فرمودید که
«بعد از اینکه مشتری حساب باز کرد و قصد داشت تا خرید انجام بده، یک پیامک براش بفرستید که فلان محصولت آماده ارسال هستش تا فرد بهتر اعتماد کنه و خریدش رو نهایی کنه »
حالا یه بحث دیگه هست. ما برای اینکه کاربر راحت تر خرید کنه، کاری میکنیم که با کمترین دردسر وارد درگاه پرداخت بشه (یکی از اصول CRO) و خریدش رو انجام بده. به خاطر همین موضوع هم اجباری نیست که کاربر حتما حساب بسازه پس قاعدتا تو این مورد شمارش رو نداریم. یعنی کاربر تا زمانی که وارد درگاه نشده ما شمارش رو نداریم که واسش پیامک بفرستیم
حالا چیکار باید بکنیم؟ کاربر رو موظف به ساخت حساب کاربری کنیم؟ (حوزه فعالیت سایت لوازم آرایشی است )
سهیل محمدی
سامانه پیامکی رهیاب که شما استفاده میکنید ساخت اکانت نداره یعنی فکر کنم باید باید تماس بگیریم . ولی سامانه های دیگر سریع میشه ثبت نام کرد و سرویس رو راه انداخت . دلیل خاصی برای استفاده از رهیاب دارید ؟ منظورم اینه که برتری خاصی داره ؟
جعفر آسمانی
سامانه اس ام اس کدام شرکت را برای خرید توصیه می کنید
پرسش سید مرتضی قائم مقامی
در سایت ملی پیامک برای در مورد ارسال بر اساس دکل BTS این راهنما نوشته: از آنجایی که اطلاعات خطوط بین ساعت 12 شب تا 2 نیمه شب آپدیت می شود بنابراین قریب به اتفاق خطوط مربوط به ساکنین منطقه می باشد. من فکر کنم این توضیح درست نیست و این شماره ها در همان زمانی که هر نفر در نزدیکی هر BTS قرار می گیرد، آپدیت می شوند، امکانش هست آقای طالبی شما توضیحی در مورد این روش بدهید
پرسش حسن امانت
سلام آقای طالبی .من از smshome.ir پنل پیامک تهیه کردم اما برحسب ظاهر یک پنل تبلیغاتیه و همین باعث میشه که به بسیاری از مشتری های قبلی خودم نتونم پیامک بدم با پشتیبانی این سامانه هم صحبت کردم که گفتند فقط به شرکت های حقوقی پنل خدماتی میدیم. حتی با خط ایرانسل هم شروع کردم به پیامک زدن به مشتری های خودم جهت اعلام تخفیف که از طریق این اپراتور هم مسدود شدم از آقای کاکویی پرسیدم و ایشون گفتند بعضی از شرکت ها هستند که حاضرند در قبال یک ضمانت نامه چنین پنل هایی رو بدهند.ممنون میشم راهنمایی کنید
پرسش سید شایان طباطبایی
سلام خدمت شما ، در راستای ویدیو این هفته و اینکه sms های دریافتی طبق گفته خودتون با ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰ ، ۵۰۰۰ شروع می شوند، ولی عدد ۹۸ تقریبا بلا استثناء قبل این اعدادی که عرض کردم وجود دارد.آیا دلیل خاصی دارد که کد بین المللی ایران در اغلب sms ها هست و در بعضی sms ها نیست ، آیا کلا مرسومه که کد بین المللی هر کشور در اول sms های دریافتی باشد ؟
پرسش امیرحسین سنایی
سلام در جواب یکی از دوستان گفتین که ویدئو کار کردن با پنل مدیانا رو هم در آینده می گذارید.
اما توی جلسه ها نبود خواستم بپرسم.خواستم یادآوری کرده باشم.
پرسش میثم ددروالا
سلام
امکانش هست درباره موارد زیر با توجه به تجربه خودتون پاسخ بدید:
- متوسط CAC از طریق پیامک چه عددی باشد خوب تلقی میشود؟
- میزان نرخ تبدیل دلیوری به یوزر(در گوگل آنالیتیکس) چقدر باشد خوب تلقی میشود؟
- میزان نرخ تبدیل یوزر به خرید موفق چقدر باشد مناسب است؟
پرسش یاشار طاهرمنش
سلام و عرض ادب؛
با توجه به اینکه ما در سایتمون از گجت واتس اپ استفاده می کنیم، شماره مشتریانی که پیام می دن رو توی خود نرم افزار داریم که به صورت ذخیره نشده وجود دارند.
امکان گرفتن خروجی از شماره های ذخیره شده هست ولی راهی رو برای گرفتن خروجی ذخیره نشده ها، یا همون مشتریان بالقوه، پیدا نکردیم.
امکان ثبت دستی شماره ها در اکسل هم بسیار پر اشتباه است، هم طاقت فرسا و هم اینکه با اضافه شدن پیامهای جدید و یا پیام از طرف شماره ها یا مشتریان قبلی، ترتیب به هم می خوره و عملا امکان ادامه وارد کردن به صورت دستی از بین میره.
ممنون می شم اگر روشی برای اینکار سراغ دارید راهنمایی بفرمایید.
پرسش محسن آزاد
سلام سوالم در مورد پیامک صوتی هست در ویدیو میفرمایید با این مدل پیامک موافق نیستید و بازخورد خوبی نگرفتید ولی هفته پیش که این پیامک رو برای من و خیلی از دوستان دیگه ارسال کردید بهمون خیلی چسبید و واقعا حس خوبی منتقل شد ، آیا این تجربه اخیر هم جزو بازخورد های منفی بود؟ ( چون در کانال تلگرام که در خدمت شما و دوستان هستم خیلی از همکلاسیها نظرشون مثبت بود)
و با توجه به تجربه شما ارسال این نوع پیامک در چه خصوصی و برای چه گروهی بیشتر و کمتر توصیه میشه؟ ممنون
پرسش محسن آزاد
من سه بار سوال ثبت کردم و پاسخی داده نشد
پرسش مهدی سرلک
سلام وقت بخیر ، نظرتون رو در مورد پنل پیامکی فراز اسمس میتونم بدونم ؟
و این که وقتی یک کارفرما تصمیم بر این داره که اسمس به صورت بالک و به شماره های به عنوان مثال بلک لیست تهران و یا مثلا مشاغل فلان ارسال کنه
راه حلی هست که بشه استفاده و بهره ای بهتری برد از این روش و نرخ تماس و یا فروش بهتری نسبت به این موضوع داشت که فقط بیایم و بالک بفرستیم
ممنونم از راهنمایی شما
پرسش امیرعلی معصومی مبشر
سلام در مورد پیامک منطقه پستی بیشتر توضیح می دهید؟
پرسش علیرضا آرزومند
سلام
استاد نظرتون در مورد این دستگاه های دریافت شماره همراه و ارسال پیامک چیه؟
یک مورد رو من در یک فست فود دیدم که مثل یک کارت ویزیت عمل میکرد مثلا شماره رو وارد میکردی همون موقع یک اسمس خوشامدگویی همراه با شبکات مجازیشون ارسال میشد. هر چند وقت یکبار هم پیامک های تخفیف و این چیزا میفرستادن
پرسش علیرضا آرزومند
باسلام
این قابلیت در سایت mydmc که باید پیامک بفرستن و حساب کاربریشون فعال بشه، کدوم قابلیت این سرویس های پیامک است؟
تفاوت اینکار با احراز هویت پیامکی رمز یکبار مصرف چیست؟
قلی زاده
دوستان کسی میدونه وقتی حساب توئیتر تعلیق شد و درخواست رفعش رو دادیم چقدر زمان میبره تا درست بشه؟ اصلا به راحتی رفع تعلیق میشه؟
سهیل محمدی
با توجه به من یه اکانت دارم از سال ۲۰۱۰ ایا لازمه اکانت جدید بسازم . البته من زیاد فعالیت نداشتم توش چون جو توئیتر رو نمی پسندم ولی توی توییتر به سابقه اکانت اهمیت میدهند
محمد ملاحسن زاده
برای پیامک و بازاریابی پیامکی هم مثل توییتر بعدا مفصلتر تدریس خواهید کرد جناب طالبی یا مبحث پیامک در همین حد اکتفا میکنید. در مورد توییتر دیدم به دفعات فرمودید برای پیامک به این مور اشاره نشد.
زهرا طالبی
راسیتش من نگران یک مسئله هستم . ما داریم با یک سری ابزار دیجیتال اشنا میشیم و این ابزار ها ممکنه هر لحظه فیلتر بشه ک خب اینو بلدیم باهاش چکار کنیم خیلی مشکل نداریم با قسمتی مشکل داریم ک اینترنت ملی بیاد. اون موقع باید چکار کنیم؟ همه اکانت هارو بیاریم روی شبکه های اجتماعی ایرانی؟
زهرا صالحی
برای حل تمرین نیاز به فیلتر شکن داریم و سایت توییتر فیلتر هست. ممنون میشم برای انجام فعالیت های این دوره که با سایت هایی کار داریم که فیلتر هستن یک فیلتر شکن خوب معرفی کنید
یاسمن
در مورد توئیتر شما چه قدر با کامنتی که دیجی کالا زیر کامنت فیلیمو گذاشت موافقین؟ آیا توصیه می کنید که شرکتهای از کامنتهای مختلف برای معرفی و به چالش کشیدن فالورها در توئیتر استفاده کنند؟
پرسش حمید رضا محمودی
سلام وقت به خیر
من یکی دو ماهی است که دوره را شروع کردم و به جد پیگیر دیدن و یادگیری مطالب هستم.
تا اینجای دوره چون هدفم صرفا یادگیری بوده و قصد داشتم بعد از گذشت زمانی مشخص اقدام به پیاده سازی مطالب مطرح شده باشم، لذا سوال خاصی برام پیش نیامده بود، ولیکن سوال مهمی در ذهنم هست و این را هم می دانم که ارتباط با این درس ندارد ولیکن در اینجا می پرسم و خواهشمدم جناب آقای طالبی نظر دقیقشون رااعلام نمایند. ممنون
حوزه فعالیت من گسترده است و چندین مورد فعالیت را شامل میشود. ولی قصد دارم یکی از این فعالیتها را هم به خاطر تمرکز بیشتر روی تواناییم و هم انجام تکالیف دوره روی آن به صورت گسترده انجام داده و سایت مجزا برایش ایجاد نمایم و برای بقیه فعالیتهایم در سایت شخصی که به نام خودم در حال ایجاد آن هستم به پرسونال برندیگ خودم اقدام نمایم.
سوالی که برایم مطرح است که برای هر دو فعالیت عمده یعنی سایت فعالیت مهمم و سایت شخصیم، شبکه های اجتماعی مجزا ایجاد کنم مثلا یک صفحه برای سایت شخصی و یک صفحه برای سایت فعالیت مهمم و یا اینکه همه فعالیتهایم را در شبکه های اجتماعی در یک صفحه ایجاد نمایم که در اینصورت صفحه به نام شخصی خودم باشه یاآن فعالیت مهمم
پرسش شهرام سلیمانی
برای ساخت اکانت شماره موبایل رو وارد میکنم اما کد تایید اس ام اس نمیشه. کد تایید برای ایمیل میاد اما وقتی به کد موبایل میرسه ارسال نمیشه. مشکل از +98 ؟؟
پرسش محمد طالشی
یه سوال نه خیلی مرتبط به دیجیتال مارکتینگ دارم و البته انتظار هم ندارم جواب بدید عادل خان :)
تو این ویدیو وقتی داشتید هِدِر پروفایل توییترتون رو توضیح میدادید گفتید به خاطر نوع نگاهتون به فضای کسب و کار ایران، تصویر مات گذاشتید ولی نوری هم در انتهای تصویر و در میان شب تاریک میبینید.
سوالم اینه، عادل طالبی، امروز در تاریخ 26 آذر ماه 1401، باز هم این نورها رو میبینه ؟
پرسش علیرضا آرزومند
سلام
من در اسفند 1401 در حال بررسی توییتر بودم و نسبت به زمانی که شما این ویدیو رو ضبط کردید دچار تغییر تحول شده بود مثلا اکانت حرفه ای رو هم اضافه کرده بود. درباره سیاست ها و تحولات جدید توییتر چیزی لازم هستش که بدونیم؟
پویان خالقی
دیجیتال مارکتینگ خیلی گستردست. میشه یه قسمت کوچک از اونو انتخاب کرد و عمیق شد و از طریق همون به تخصص و اعتبار و درآمد خوب رسید. چیزی هم که من دیدم لزوما اینطوری نیست که کسی که دانش بیشتری داره و به مباحث بیشتری اشراف داره، درآمد بیشتری داشته باشه. سوال اصلی من اینه که ما که داریم دیجیتال مارکتنیگ یاد میگیریم، استراتژی یادگیری و کاریمون بهتره چجوری باشه؟ مثلا یه سری رفتن فقط سراغ گیمیفیکیشن و وقتی صحبت گیمیفیکیشن میشه اسم چند نفر که تخصصی در این حوزه کار میکنن به ذهنمون میاد. یه سری رفتن سراغ ویدیو مارکتینگ، یه سری سئو و...سر همین بحث انتخاب نیش در دیجیتال مارکتینگ، من میتونم برم مثلا سراغ «بازاریابی شبکههای اجتماعی» که بحث گسترده ای هست و شامل اینستاگرام و فیسبوک و توییتر و... میشه. یا میتونم برم سراغ «اینستاگرام مارکتینگ». یا میتونم برم سراغ «اینستاگرام مارکتینگ برای رستورانها». هر سه تا به نظر نیش میاد ولی سومی ظاهرا نیش تره حالا هدف ما به عنوان یک دانشجوی دیجیتال مارکتینگ بهتره از بالا به پایین باشه یا از پایین به بالا؟ یعنی هدف مثلا «بازاریابی شبکه های اجتماعی» باشه بعد من اول بیام اینستاگرام رو عمیق یاد بگیرم بعد کم کم توییتر رو بهش اضافه کنم بعد فیسبوک بعد...؟ یا اینکه نه برعکس. اول به صورت کلی کمی همه اینا رو یاد بگیرم تا در نهایت انتخاب کنم که من میخوام نیش «اینستاگرام مارکتینگ برای رستورانها» رو انتخاب کنم. حالا این وسط کرونا اومد رستورانها تعطیل شدن ما هم تعطیل میشیم یا اینستاگرام فیلتر بشه ما هم نابود میشیم یعنی انتخاب بدمون ممکنه مارو نابود کنه خلاصه بیایم یه قسمت کوچکتر رو انتخاب کنیم مثلا ایمیل مارکتینگ یا یه قسمت گسترده تر مثلا «سرویس دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای محلی» ؟ ( که عملا همه مباحث رو شامل میشه ولی به طور خاص تر )
مجید بهنام فرد
چطوری میشه کاربران سایت را track کرد و براساس آن پیشنهاداتی را داد؟ چطوری این سیستم را میشه در سایت پیاده سازی کرد؟