در این بخش، تمام پرسشها، پاسخها، منابع، مراجع، لینکها و فایلهای دانلودی جلسه بیست و پنجم دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال در دسترس شما است.
کتابهایی که باید خرید و باید خواند!
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
حامد سپاسی
کمپین هایی که در جلسات 23 و 24 بصورت عملی زحمت کشیدید اجرا کردید برای فروشگاه ها و سایتهایی که نیاز به به فروش کالا و خدمات دارند بسیار کاربردی است که به نوبه خودم ازتون کمال تشکر را دارم. ولیکن برای سایتی که هدف صرفا رسانه ای دارد و هیچگونه فروش محصول یا خدمات ویژه در سایت نداشته و حتی نیاز به عضویت نیز ندارد البته بجز جذب ایمیل برای ارسال خبرنامه (مثل همانند سایت های مثل دیجیاتو، یا زومیت و ...)و منبع درآمد آن در آینده در صورت موفق شدن از طریق کسب درآمد از تبلیغات یا رپرتاژ آگهی خواهد بود. در شرایط فعلی تنها در حوزه تخصصی خود نسبت به انتشار اخبار، تحلیل و گزارش می پردازد و هنوز شناخته شده نیست .از آنجائیکه برای هر وضعیت سایت و اهداف آن می بایست کمپین متناسب اجرا کرد ، در این مرحله اجرای کدامیک از این کمپین ها با توجه به هزینه آن و با در نظر گرفتن تجربه شما، مفید است؟ در نظر داشته باشید به دلیل تازه کار بودن و ماهیت آن ایمیل و شماره موبایل خاصی هم جمع آوری نشده است. آیا اجرای کمپین با هدف جمع آوری ایمیل مخاطبان برای ارسال خبرنامه اجرا شودیا پیشنهاد دیگر میدهید؟
مهدی دانش پژوه
در مورد نحوه محاسبه CAC : مثلا من 10 میلیون برای 1ماه از طریق تبلیغات کلیکی با هدف جذب کاربر (ثبت نام) گذاشتم. بازه زمانی 1ماه/ هزینه تبلیغات 10 میلیون/ کاربر اضافه شده 5000 نفر / نحوه محاسبه : 10000000/5000=2000 / درست است؟ اینکه در محاسبه هزینه CAC آیا هزینه نیروی به کار رفته هم محاسبه می شود یا فقط هزینه تبلیغات و بازاریابی محاسبه می شود؟
پرسش محمد حسین موسوی
سلام و عرض ادب
من براساس آموزش های شما گل های مهم رو روی آنالیتیکس خودم برای سایتم ست کردم ، همچنین کمپین هایی رو در بازه های زمانی مختلف روی مدیااد و یکتانت در طول هفته های گذشته اجرا کردم . زمانی که روی ابزار آنالیتیکس از منو acquisition وارد بخش all traffic و سپس source/medium میشم و می خوام مسیر جذب افرادی که خرید کردن از سایت رو چک کنم با یک مورد مهم مواجه میشم . برخی از افراد که خرید داشتن و از طریق یکتانت یا مدیااد وارد سایت شدن در گزارش کمپین مربوط به گل `خرید موفق` در بخش google / organic نمایش داده می شوند . در صورتیکه حتی با تماس تلفنی از مسیر ورود مشتری مطمئن شدم و مطمئن هستم که ورودی ها از گوگل نبودن . دلیل این خطا در درج مسیر جذب چه مواردی می تونه باشه ؟
پرسش سالار گل محمدی
استاد فرمودین زیر 20 تومن سمت تبلیغات کلیکی نیایم ، یعنی با 3 ،4 تومن روی محصولات خوش فروش که حوزه ما آرایشی هستش خوب نیست استفاده کنیم ؟
پرسش محمد حسین جعفری
میانگین سبد خرید برای کانال مختلف چجوری حساب میشه؟ باید به صورت دستی حساب کنیم؟
پرسش امیر حسن زاده
سلام با توجه به این که سئو در طولانی مدت یا میان مدت جواب میده آیا در برنامه ریزی کمپینها از سئو استفاده نمیکنیم؟
پرسش امید اسدی
بودجه اولیه شما برای کمپین مبتنی بر بودجه 100 میلیون تومان بود. هزینه ای که برای تست کانال ها انجام دادید 19 میلیون و 200 بود و در آخر بودجه باقی مانده 53/400 بود من دقیقا متوجه نشدم اون حدود 30 میلیون تومان این وسط هزینه چی شد؟
پرسش امید اسدی
مدل مبتنی بر هدف رو بر اساس اعداد و ارقام و هزینه های کمپین مبتنی بر بودجه به دست آوردید. اگر قبلا کمپین مبتنی بر بودجه ای نرفته باشیم چطور میتونیم هزینه های کمپین مبتی بر هدف رو بدست بیاریم؟
پرسش زهرا حاتمی
سلام. سوال من اینه که هزینه A/B test کجای این بودجه ریزی در نظر گرفته میشه؟ چه جوری میشه حسابش کرد اصلا؟
پرسش مهدی سرلک
سلام وقت بخیر
ممنون بابت توضیحات ، سئوالی که داشتم ، اگه بخوایم یک کمپین تبلیغاتی برای شورای شهر به عنوان مثال برگزار کنیم ، چطور میتونیم تاثیرگذاری و اثربخشی این تبلیغ رو اندازه گیری کنیم ؟
و این که چطور میتونیم تعداد آرای حدودی کاندیدا رو به دست بیاریم ، از سبک تست و بررسی تعداد حدودی میشه همچینن آماری رو به دست آورد ، مانند مثال شما از این که اگه اینقدر هزینه کنیم اینقدر رای به دست میاریم
ممنونم
پرسش امیر عاجلو
سلام و سپاس از آموزش مفیدتون جناب طالبی عزیز
ما به عنوان یک دیجیتال مارکتر بحث برنامه ریزی کمپین رو یاد گرفتیم و براساس بودجه کارفرما شریع میکنیم به تست گرفتن، برنامه ریزی و پیش بینی.
سوال من اینه که هزینه و دستمزد این برنامه ریزی و پیش بینی برای ما به عنوان دیجیتال مارکتر (برای فقط این بخش) چقدر هست؟
اصلا چطوری باید با کارفرما درباره این موضوع صحبت کنیم؟
پرسش علی حیدریان
با سلام منبع مطالعاتی میشه راجع به مبحث کمپین ها بهمون بدید.
پرسش مهدی سرلک
سلام وقت بخیر ، این امکان وجود داره که یک نمونه از مستندسازی کمپین قرار بدید تا یک نمونه نوشته شده رو بررسی کنیم ؟
پرسش مهدی سرلک
الان هم جایزه هنوز هست 😅😅؟؟
مهدی دانش پژوه
آیا گوگل تگ منیجر بدرد یک دیجیتال مارکتر میخورد؟
مهدی دانش پژوه
حتما سایت باید از gzip برای سریعتر لود شدن استفاده کند؟ یا ابزار جایگزین هم دارد؟
سعید جمشیدی
آیا در مورد gamification در فروشگاه های اینترنتی هم قراره تدریس بشه تو این دوره یا خیر؟
محمد جواد همتی
سوال من در مورد کتابی هست که معرفی کردین.. ینی کتاب کشش.. ما توی خدمتی که ارائه میدیم چون جامعه هدف ما اندک افراد رو شامل میشه، مخصوصا وقتی تبلیغ اینستاگرام میریم دقیقا به همین مسئله برخورد کردیم، یعنی پیج هایی که ورودی خوبی از اونها میگیریم، واقعا تمام شدن و حتی با اینکه مکررا به همون پیج ها تبلیغ دادیم نسبت به بقیه پیج ها بازخورد خیلی بهتر داشته و وقتی به جاهای دیگه تبلیغ میدیم عملا ورودی ما صفر میشه.. (البته اینم اضافه کنم که ما سایتمون کامل آماده نشده هنوز، داریم محتوا جمع میکنیم ) سوالم اینه این کتاب چقد میتونه به ما کمک کنه؟
علی رضا نوابی
آیا در پایان دوره و پس از یادگیری ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ، در مورد استراتژی بازاریابی دیجیتال و نحوه اجرایی کردن آن مبحثی داریم؟ چون در هر بخش که آموزش می بینیم در مورد آنها مثال می زنید ولی چون هنوز بخش هایی را اموزش ندادید مثال آنها به بعد موکول می شود. منظورم بصورت مصداقی برای یک فروشگاه اینترنتی از تدوین استراتژی ورود تا اجرای کمپین های تبلیغاتی با تمام موارد آموزش داده شده می باشد`
سعید جمشیدی
میخواستم بدونم سازوکار راه اندازی سایتی مثل سایت ffo.ir که شماره برای کوتاه کردن لینک هاتون استفاده می کنید چطوریه؟ سرچ کردم چیز خاصی دستگیرم نشد که چطور میشه کوتاه کننده لینک شخصی ایجاد کرد