در این بخش، تمام پرسشها، پاسخها، منابع، مراجع، لینکها و فایلهای دانلودی جلسه بیست و یکم دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال در دسترس شما است.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش سما پورمقدم
وقتی utm رو تنظیم میکنم رو کانال تلگرام تو قسمت آنالیتیکس به من نشون نمیده اون لینک رو. با توجه به اینکه همه مراحل رو درست انجام میدم
پرسش مهدی سرلک
سلام ، لطف میکنید نحوه کار بررسی ورودی ها در GA4 رو نیز بفرمایید
پرسش مینا خبازیان
سلام. من وقتی utm رو ست میکنم روی لندینگ پیجم توی آنالاتیکس سورس و مدیوم رو با اسامی که من ست کردم نمیاره. چرا اینطوری میشه؟
پرسش جواد تقوی
سلام
من سوالی داشتم که برای خودم در زمینه برنامه های اندرویدی پیش آمده بود . شما در این جلسه گفتید که ما می تونیم برای سایت خودمون هم utm ست کنیم و بفهمیم که چند نفر مثلا روی کدام بنر سایت کلیک کردن ، حالا اگر ما اپ اندروید داشته باشیم چطور میتونیم چیزی شبیه به utm ست کنیم ؟ آیا ابزاری در این زمینه داریم که در اپ ها بهمون داده هایی شبیه به آنالیتیکس بده ؟
پرسش محمدرضا خسروی
الان سایت bit.ly فیلتر شده چه سایت دیگری رو پیشنهاد میفرمایید ؟
پرسش علیرضا خلجزاده
سلام، در دقیقه 55 ویدیو گفتید از UTM برای لینکهای داخلی سایت خودمون هم میتونیم استفاده کنیم. من خودم در سایتی مثل Hubspot دیدم که اونها هم در لینک های داخلیشون از یو تی ام استفاده میکنند
اما به نظر شما این موضوع نمیتونه باعث این بشه که دیتاهای ما به هم بریزه و حتی تحلیلمون غلط بشه؟ چون وقتی مخاطب از یک کمپین خارج از سایت و با یک UTM مخصوص وارد سایت میشه اگر روی لینک داخلی UTM دار ما کلیک بکنه UTM قبلیش از بین میره.
پرسش محمد حسین عرب عراقی
یادم هست در یکی از ویدیوهای کانال آپاراتتون گفته بودید برای سنجش کلیکهای تبلیغ در تلگرام استفاده از UTM سخت است و بهتر است از کوتاه کننده لینک استفاده کنید ولی اینجا گفتید یوتی ام بهتره. بالاخره کدومش درسته؟
پرسش مهدی سرلک
سئوالی که برای من پیش اومد اینه که اگه یه کسی ، بخواد میتونه یه لینک بسازه ، و روش کلیک کنه و یک کمپین توی آنالیتیکس ما بسازه ؟ نیاز به لاگین و یا احرازی چیزی نیست؟
الان روی این لینک کلیک بشه یه کمپین برای شما ساخته میشه ؟
https://mydmc.ir?utm_source=google&utm_medium=banner&utm_campaign=spring_sale
پرسش مهدی سرلک
سلام وقت بخیر ، در خصوص ایجاد لینک شورتنر های شخصی که فرمودید سورس های آماده ای وجود داره که میشه لینک شورتنر های اختصاصی خودمون رو ایجاد کنیم ، امکان این وجود داره که بدونم شما برای سایت https://ffo.ir از چه سرویسی استفاده میکنید ؟ که ما هم بتونیم همون رو استفاده کنیم ، ممنونم
میم-الف
توی goal setting حداکثر چندتا لیک رو میتونیم تعیین کنیم؟ فقط لازمه برای صفحه های اصلی مثل پرداخت، ثبت نام و صفحه اصلی بذاریم؟ یا اینکه قیف فروشمون رو بکشیم و با توجه به اون همه ردیف هارو براشون goal ست کنیم؟
مسعود صفاکار
ظاهرا گل ست کردن روی گوگل آنالیتیکس محدودیت تعداد داره و فقط میشه 20 گل ست کرد اگر تعداد گلها بیشتر باشه یا بخواهیم بعدا فانل رو تعریف کنیم این موضوع مشکلی ایجاد نمیکنه ؟ و چطور میشه گل های اظافه رو حذف کرد ؟
پرسش محمد حسین موسوی
سلام و عرض ادب
روی آنالتیک بعد از ست کردن goal با نام ` خرید موفق ` از منو acqusition وارد زیر منو all traffic می شوم و source مورد نظر خودم رو google انتخاب می کنم و از بخش secondary dimension با انتخاب keyword سعی می کنم کلمات کلیدی که از طریق اونها فروش اتفاق افتاده رو بررسی کنم . علارغم اینکه من search console رو به آنالیتیک متصل کردم و اینکار با موفقیت انجام شده است ولی اکثر کلمات یا تقریبا تمام کلماتی که منجر به فروش شده در ردیفی با نام not provided نمایش داده می شوند . در ردیف های دیگر کلمات کلیدی درج شده است ولی کلمات کلیدی اصلی که منجر به فروش شده اند برای ما بدین شکل نمایش داده می شوند .
پرسش جواد تقوی
سلام
من گوگل آنالیتیک رو برای سایت جدیدم که دامنه com هم داره نصب کردم ، گزینه ای رو هم انتخاب کردم که بشه از ورژن قدیمی هم استفاده کرد اما متاسفانه وقتی در قسمت tracking-code در ورژن قدیمی میزنم که بخام کد آنالیتیک رو بردارم و بذارم تو هدر سایت بهم ارور Analytics has encountered an unexpected condition and cannot fulfill your request میده از طرفی وقتی ورژن جدید رو نصب میکنم کلا track نمیکنه .
میشه راهنماییم کنید چکار کنم ؟ لازم به ذکره که برای یافتن جواب این سوال تمام نت رو گشتم و چیزی که مشکلمو حل کنه پیدا نکردم
پرسش احمد جعفری
در هنگام ست کردن goal انصراف از خرید(Payment-NotOK) در آخر URL برای وقتی که از خرید انصراف داده میشود status=NOK است و برای وقتی که خرید انجام میشود status=OK است. مگر نباید فقط قسمتی که در URL متفاوت است را در دستینیشن قرار دهیم؟ یعنی فقط NOK یا OK اما شما همراه با status= دستینیشن را ست کردید.(دقیقه 14 الی 17 ویدیو)
پرسش امید اسدی
تو سایت من بعضی بخش ها url های مشابه دارن مثلا در بخش order، آدرس بخش بررسی نهایی محصول و انتخاب آدرس هر دو /order هستش و فقط تب های اون صفحه تغییر میکنه. آیا روشی برای ترک کردن جداگانه یوزر های ورودی به این بخش ها وجود داره؟
پرسش مهدی ثقفی
سلام
نسخه گوگل آنالیتیکسی که در حال حاضر هستش تیر 1400 خیلی با نسخه ای که در ویدئو ها هست فرق داره و مثلا من خیلی گشتم تا بتونم ورودی ریفرالم رو بررسی کنم و utmهم ست کردم اما داده ای و گزینه ای برای رسیدن به اون داده هانمیتونم پیدا کنم
راه حل چیه؟
پرسش مهدی ثقفی
سلام
من برای ست کردن goal اصلی بخشی به اسم view ندارم ،سرچ هم زدم راه حلی پیدا نکردم
پرسش علی حیدری بندرآبادی
سلام
ببخشید داخل آنالیتیکس بنده در بخش Admin تب View موجود نیست که بتونم Goal ها رو ست کنم؛ درحالی که با اکانت Admin وارد شدم و دسترسی کامل هم برای Edit و ... دارم.
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
پرسش رضا دهقان
سلام
یو تی ام ست کردن روی لینک های داخل رپورتاژ، آیا تاثیر منفی میزان اعتباری که از سایت مقصد به سایت ما منتقل میشه داره یا خیر و نتیجه این روند بطور کلی روی سئو چیه؟
پرسش رابعه خانبابایی
سلام
برای تنظیم کردن goal قسمتی از لینک من فارسی هست این مشکلی به وجود میاره چون من ست کردم ولی گزارش نمیده
پرسش مهدی سرلک
سلام ، من کسب و کارم به صورتی هست که ، به صورت نوشته میایم خدماتمون رو معرفی میکنیم و میگیم که ما این خدمات رو میدیم ، یا میایم راجب فلان چیز توضیحات ارائه میکنیم و میگیم که این محصول اینه ، اینطوریه و در انتها میایم میگیم اگه به دنبال این محصول میگردی با ما تماس بگیر و در ارتباط باش
به جز این که میایم ، لینک به صفحه ای تماس با ما میدیم که میتونن وارد اون صحفه بشن و اطلاعات رو مطالعه کنن ، شماره تماسمون رو هم توی همون صفحه قرار میدیم ، چطور میتونم یوزر هایی رو ترک کنم که روی این گزینه کلیک میکنن ، ( با تگ منیجر این کار رو انجام دادم ) ولی میخواستم بدونم که با خود آنالاتیکس هم این کار امکان پذیره ؟ و این که به نظر شما چه شاخص هایی برای یک سایت خدماتی به عنوان گول میتونه اثر بخش و مفید باشه ؟
پرسش امین رمضان نژاد
سلام
در ویدیو گفتید که در بخش های بعدی بیشتر راجب گوگل آنالیتیکس میپردازید و funnel و بخش های دیگر Goal Settting را بهش میپردازید، ولی در عنوان مباحث چیزی ندیدم، میشه لطفا بفرمایید دقیقا در کدام مبحث بطور کامل این موارد بیان شده؟
سید مهدی محمدی
بعد از دیدن ویدئوهای utm دیدم چقدر خوب میشه فهمید بازدید کننده از کجا و چه پلتفرمی اومده. آیا در ایمیل مارکتینگ هم چنین ابزاری هست؟ به عنوان مثال یک ایمیل رسمی به آدرس @info داریم که این ایمیل را در قسمت تماس با ما سایت و نیز در شبکه های اجتماعی و همچنین در بعضی از پلتفرمها مثل سایتهای آگهی قرار میدهیم حالا از کجا بفهمیم که ایمیل های وارد شده به آدرس فوق دقیقا از کدام یک آمده اند؟ البته میشود که در جاهای مختلف آدرس ایمیل یک سایت را با پیشوند های مختلف sale@ و support@ و.. هر کدام در پلتفرمهای مختلف قرار داد و Tracking کرد اما فرض سوال فقط با یک آدرس ایمیل است.
همراه دوره
یه Goal تعریف کردم به اسم show برای رصد بازدیدکنندگان اون. من ویدئو رو در آپارات میذارم و بعد کد امبد اون رو میذارم در سایت. وقتی ویدئو هم پلی میشه در همون باکس پلی میشه در همون پیج هست. آدرس جدیدی نمیاد که من اونو ست کنم.
مهدی دانش پژوه
آیا سرویس های کوتاه کننده لینک وجود دارد تا بتوان توسط اونا برای هر صفحه از محصول یک لینک اختصاصی کوتاه به همراه امکانات track کردن در نظر گرفت؟ مثلا همین ffo.ir که شما استفاده میکنید خودتون نوشتین یا سرویس خاصی است؟
سعید جمشیدی
ما چطور میتونیم یک goal ست کنیم که چندنفر از ورودی های سایتمون که از ترب یا ایمالز میان وارد صفحه پرداخت شدن؟ منظورم اینه چطور میتونیم رفتار ورودی ها از سایت های ایمالز و ترب رو باهم مقایسه کنیم؟
سعید جمشیدی
چطور میشه آمار ورودی خودمونو به یک صفحه از سایت از آمار ورودی مشتری جدا کنیم..مثلا من goal ست کنم برای یک صفحه کم بازدید، چطور میتونم بفهمم مثلا از ۱۰۰ بار ورود به اون صفحه چندتاش خود ادمین های سایت بودن؟
پرسش سما پورمقدم
وقتی به عنوان یه دیجیتال مارکتر میخوایم گزارش بدیم از آنالیتیکس به صاحب مجموعه باید این گزارش شامل چه چیزایی باشه و به چه صورت ارائه بشه؟
پرسش مرتضی عبودی
با مطرح کردن این تمرین یه سوالی برای من پیش اومد، اگه تو سایتایی مثل ویرگول یا وبلاگای دیگه اگه ما تو متنمون مستقیم بنویسیم به طور مثال ثبت نام در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال و لینک بدیم به Mydmc.ir کار درستیه؟ یعنی گوگل اینجور بک لینکارو تشخیص نمیده؟؟ و نمیره جزء بلک سئو؟
پرسش احمد جعفری
وقتی لینک سوئیپ اینستاگرام رو با UTM قرار میدیم آنالیتیکس میبره تو سوشال یا Other
چون قبل از اینکه براه روی لینک UTM دار، میره داخل دامنه l.instagram.com از طرف دیگه یک مرورگر داخلی هم داره. از طرف دیگه اینستا کلیک روی لینک استوری رو میسنجه اما آنالیتیکس باید حتما کدش لود بشه تا بتونه تشخیص بده که باعث اختلاف بین آمار insight استوری و آمار آنالیتیکس میشه. حتی داخل آمار اینستاگرام میشه دخالت کرد و تغییرش داد.
چگونه روی اعداد تحلیل درستی داشته باشیم؟ مبنا کدومه؟
همراه دوره
آیا ما در مورد فیسبوک ادز هم درسی خواهیم داشت؟
چگونه در سایت تبلیغ بگیریم؟ الکسا کجا مطرح می شود؟ نیش مارکت در حوزه محتوا؟
چرا الکسا اینقدر در ایران مهم شده؟ آیا آنقدر که روی آن مانور داده می شود اهمیت دارد؟
الکسا و کاهش رتبه سایت های ایرانی و دلایل احتمالی آن
باز هم الکسا؟ چرا؟ اصلا اهمیت ندارد کاهش و افزایش رنک الکسا را ول کنیم.
الکسا؟ سه نقطهی الکسا به جای سه نقطه هر چه می خواهد دل تنگت بگذار
سئو و ارتباط آن با الکسا عباس قادری، جواد یساری و بادمجان سرخ کرده در سئو تحقیق بازار از رانندگان اتوبوس بین شهری و استراتژی محتوا
الکسا و سئو و ارتباط آنها، درباره کسب درآمد از الکسا، شامورتی بازی، بهروز وثوقی، ممل آمریکایی و پدرش، اینستاگرام، CRM، سیر، آشپزی و تولید دارو
آیا رتبه الکسا در سئو موثر است؟ اصلا الکسا به چه دردی می خورد؟ چطوری رتبه الکسای سایتم را بالا ببرم؟
شبیر سلوکی
من یه صفحه وب سایتم رو که هدفمه یه دکمه تماس اضافه کردم بهش فقط برای همین محصول و فقط روی موبایل نمایش داده میشه. از روی دسکتاپ نشد ولی از روی موبایل لینکش رو برداشتم( که البته به خاطر فارسی بودنش اینکود هم شده) رفتم توی Regular expression اونجا اضافه اش کردم همونجوری خالی گذاشتمش. نمیدونم الان این درسته یا نه؟