هفته پانزدهم : کتاب‌خانۀ دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال

در این بخش، تمام پرسش‌ها، پاسخ‌ها، منابع، مراجع، لینک‌ها و فایل‌های دانلودی هفته پانزدهم دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال در دسترس شما است.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

برای آنکه بفهمیم فرضیات و ایده‌هایمان در فرایند بهبود نرخ تبدیل مناسب بوده است یا ن از چه ابزار یا معیارهایی باید استفاده کنیم؟ چه مواردی را باید در نظر بگیریم و بر اساس آنها روی نتیجه تست هایمان قضاوت کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

در حین ویدئوها و آموزش ها تو دوره اکثر مثال و پیش فرض ها در مورد کسب و کار ها و بیزینس های اقتصادیه( که البته درستشم همینه)،، اما سوالم اینه که به عنوان مثال برای یه دیجیتال مارکتر در کسب و کارهایی که سود اقتصادی مطرح نیست یا اولویت اول نیست، مث کمپین های اجتماعی یا خیریه ها، این مباحث چطوری بیان میشه؟ مثلا چجوری باید برای یه کمپین اجتماعی کمک به سیل زده ها kpi تعریف کرد؟ یا حتی کمپین هایی که هیچ پولی رد و بدل نمیشه، مثل چالش سطل آب یخ برای حمایت از یه عده از بیماران خاص.... لطفا اگه منبع و هینت های بیشتری برای دیجیتال مارکتر یک خیریه به عنوان مثال سراغ دارید بفرمایید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

این جلسه خیلی برای من مفید بود. ولی مشکلی که دارم در پیاده سازی مدل قیف فروش و بهبود کانورژن دارم. آیا اطلاعات ورودی و ریزش هر مرحله رو باید از Behavior Flow آنالیتیکس بدست بیاریم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگر ورودی از گوگل داریم به صفحات مختلف ما برای هر صفحه باید یه قیف بزاریم ؟ مثلا تو صفحه خانه یه فرم گذاشتیم شماره تماس بدید برای مشاوره رایگان (لید و شروع قیف ) بعد اگه از گوگل وارد یکی از صفحه های بلاگ شه اونجا هم باید اینو بزاریم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگه سایت پلتفرم باشه باید دوتا قیف داشته باشیم ؟ باهم دیگه قاطی نمیشن ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اگر یه موقع از وسط راه قیف وارد بشه مثلا لینک یکی واسش بفرسته CR خراب میشه ؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

دلیل اینکه در بعضی دوره ها حجم سفارش بیشتر می‌شود ولی در بعضی دوره ها به شدت کاهش پیدا می‌کند یا قطع می شود چیست؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سایتی که یک خدمت پولی دارد و ورودی اصلی اش بلاگش هست آیا باید کل بلاگ رو یک مرحله در نظر بگیریم یا اینکه صفحات اصلی بلاگ رو تک تک بررسی کنیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

پیرو مطالعه ای که در مورد مفاهیم دو هفته گذشته داشتم در مورد دو مفهوم قیف فروش و نقشه سفر مشتری با مشکل مواجه شدم. احساس میکنم خیلی به هم شباهت دارند و این باعث میشه تفاوتشون رو نتونم خوب درک کنم. طبق تعریفی که در سایت متمم برای قیف فروش آمده گفته شده: قیف فروش که گاهی به آن قیف بازاریابی (Marketing Funnel) یا قیف درآمد (Revenue Funnel) هم گفته می‌شود، مسیری است که یک مشتری راغب یا سرنخ یا Lead طی می‌کند تا به مشتری واقعی شما تبدیل شود. در تعریف همین سایت برای مفهوم نقشه مسیر مشتری آمده: نقشه سفر مشتری نمایش بصری تک تک تجربه‌هایی است که مشتریان‌تان با شما دارند. این نقشه، قصه‌ی تجربه‌ی مشتری از برند شما را، از نخستین مواجهه تا زمانی که رابطه‌ی بلندمدت شکل می‌گیرد، بیان می‌کند. البته گفته شده اصطلاح نقشه‌ی سفر بر پایه‌ی این فرض شکل گرفته است که بخش بسیار کوچکی از مشتریان بالقوه‌ی هر کسب و کار، به شکل سریع، مستقیم و کاملاً لحظه‌ای، به نقطه‌ی خرید می‌رسند. ممنون میشم تفاوتشون رو بیان کنید تا بهتر بتونم طبقه بندیشون کنم.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

مبحث user jounery چقدر با گیمیفیکیشن آمیخته است؟ آیا ربطی به هم دارند؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ما سال قبل یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کردیم. وزن این سایت بیشتر به سمت محتوا سنگینی می کرد تا فروش. و رسالت اولیه خودمان را آموزش تعریف کرده بودیم. درواقع وبلاگی بودیم که لابلای کار، مقداری محصول هم می فروختیم. حالا تصمیم داریم با تغییر طراحی و قالب سایت، این نسبت را برعکس کنیم.یعنی در صفحه اول به جای نمایش عناوین پست های مفید، اول محصولات دسته بندی ها را نمایش بدهیم و در پایین صفحه نیز به وبلاگ ارجاع دهیم.در حقیقت، میخواهیم وبلاگ را ببریم پشت فروشگاه.برای این تغییر رویکرد سایت، چه پیشنهاداتی دارید؟ چیزی که هم سئوی ما را تضعیف نکند (ورودی های اصلی ما از گوگل است) و هم آن تصویر آموزشی و ترویجی سایت (که قبلاً در اولویت بود) حفظ شود.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

متاسفانه برای من شرایطی پیش اومده که نمی‌تونم ویدئوهای دوره را ببینم و تو بحث‌های گروه تلگرام و پرسش‌ و پاسخ و ... شرکت کنم. می‌خواستم ازتون بپرسم که آیا امکانش است که برای دوره سال بعد، دوره را تمدید کنیم و استفاده کنیم؟ در صورتی که جواب‌تون بلی است، مشخصه که هزینه تقریباً چقدر خواهد بود؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

با توجه به تورم حدود 50 ی در کشور و کم ارزش شدن بالای ریال، آیا بهتر نیست در متریک ها و KPI ها، به جای اندازه گیری فروش و سود به ریال، این شاخص ها با واحدی غیر از ریال اندازه گیری شود. مثلاً چند دلار کالا فروخته ایم، چند عدد کالا فروخته ایم ؟`

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

با توجه به جسله14 که در ارتباط با محتوا بود وشما هم در این جلسه#15به محتوا در عمل اشاره فرمودید و براهمیت آن تاکید کردید. سوالی که برایم ایجاد شده این است؟آیا دوستانی که به تولید محتوا مشغول هستند زمان زیادی برای آن صرف میکنند؟چون من برای انجام تمرین جلسه 14 بالغ بر 3روزهالبته نه پیوسته فکرم درگیر جمع بندی وچیدمان موضوع است که می خواهیم در ویرگول منتشر کنیم. آیا این مدت زمان با تمرین نوشتن نوشتن نوشتن طبق تاکید جناب غفاری کم میشود؟یامن با این مشکل مواجه شدم؟ زیرا تلاشم بر این است نکات گفته شده را رعایت کنم.آیا اینقدر حساسیت لازم است در ابتدای کار یا لازم نیست؟شما چه پیشنهادی میدهید برای سریع تر شد این فرایند

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوها و پرسش و پاسخ‌های دوره را مشاهده کنید.