به نظر شما سئو برای تصاویر هم مهم است یا نه؟ دربارۀ Image SEO اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. بعضی‌ها اصلاً به آن توجه نمی‌کنند و بعضی‌ها اهمیت زیادی برایش قائل هستند.  

تصاویر و اهمیت آن‌ها در SEO وب‌سایت

تصاویر به‌طور پیش‌فرض تأثیر مستقیمی روی سئو دارند. چگونه؟ با افزایش اینگیجمنت (Engagement).

اگر سایتی فقط محدود به محتوای متنی بوده و عکس و رنگ و جذابیت‌های بصری نداشته باشد، طبیعی است که اینگیجمنت پایین‌تری می‌گیرد. البته می‌توان برای این مسئله مثال نقض هم آورد؛ مثلاً در حوزۀ آموزه‌های مدیریتی. اما در همین شاخه‌ها هم تصاویر می‌توانند:

- به فهم بهتر مطلب کمک کنند.

- کمک کنند مخاطب در زمان اسکرول کردن صفحه برای دیدن عکس‌ها مکث کند و محتوای قبل و بعد از تصویر را هم بخواند.

- می‌تواند برای این که فرد با صفحه و سایت تعامل بیشتری کند ترغیب کننده باشد.

بنابراین تصویر در SEO این تأثیر را دارد و دربارۀ آن هیچ شکی نیست. سایتِ فاقد تصویر، یک سایت بدون روح است. بدون وجود تصاویر عملاً امکان گرفتن اینگیجمنت وجود ندارد. ممکن است وب‌سایتی ویدئو یا پادکست و فایل صوتی و... نداشته باشد، اما واقعیت این است که بدون تصویر نمی‌تواند اینگیجمنت بگیرد. حداقل چیزی که شما باید در یک وب‌سایت داشته باشید، مجموعه‌ای از تصاویر است که در صفحات مختلف قرار می‌گیرند و به فهم بهتر محتوا کمک می‌کنند.

اما ما در بحث Image SEO نمی‌خواهیم دربارۀ این موضوع حرف بزنیم، بلکه می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا کارهای خاصی برای سئو شدن خود تصاویر لازم است یا نه؟ درواقع چه کار کنیم که وقتی کاربران چیزی را در گوگل سرچ می‌کنند و بخش Image آن را می‌آورند، عکس‌های ما را هم ببینند.

آیا این مسئله واقعاً مهم است و باید روی آن وقت بگذاریم؟

اهمیت Image SEO چقدر است؟

برای جواب به این سؤال شاید بد نباشد سری به گوگل بزنیم و ببینیم در آنجا این مسئله واقعاً چقدر مهم است و سرچ کنسول ((Search console به ما چه می‌گوید. در بخش تدریس سرچ کنسول گفتیم دربارۀ بخش Search Web در آینده صحبت خواهیم کرد. از این زبانه می‌توانستیم گزینۀ Image را انتخاب و آمار نمودارها را بررسی کنیم.

اگر عکس‌های شما Branded باشد؛ یعنی در کنار عکس، لوگو و اطلاعات اضافه‌ای باشد که اگر کسی خواست آن تصویر را صرفاً یک کپی ساده و در جای دیگری پیست کند، حداقل برند اورنس (brand awareness) یا تکرار نام برند اتفاق بیفتد. علاوه بر این، در بعضی جستجوهای خاص و تصویرمحور مثل «لباس عروس»، اولین نتایج قبل از URLها، تصاویر هستند. به همین دلیل است که تأکید می‌کنیم زمانی که کارهای مربوط به SEO را در سایتی انجام می‌دهید، به Image SEO بیشتر از حد معمول توجه کنید.

چند نکتۀ مهم دربارۀ Image SEO: از حدود سال 2019 به بعد، وب سایت‌هایی که عکس‌هایشان یونیک و متعلق به خودشان است، شانس بیشتری در SEO دارند.

- اگر پهنا و عرض عکس‌ها بالاتر از 1200 پیکسل باشد، احتمال آمدن در دیسکاور (که دربارۀ آن صحبت خواهیم کرد) بیشتر می‌شود.

- در بسیاری از جستجوها، آنچه در قسمت بالای نتایج سرچ‌ها می‌آید، عکس است و ایمپرشنی که می‌گیرد در URL بخش Search Web سرچ کنسول هم می‌آید.

- مردم در بسیاری از موضوعات عکس را سرچ می کنند و اگر تصاویر شما در معرض دید مخاطب قرار بگیرد، اورنس یا تکرار نام برند خوبی اتفاق می افتد؛ اگر عکس ها برندد باشند و لوگو روی آنها وجود داشته باشد.

- Image SEO و تصاویر سایت‌ها بسیار مهم هستند و بنا به دلایل متعدد، ازجمله اینگیجمنت یوزر ((User Engagement، دیسکاور ((Discover، ایمپرشن (Impression)، بررسی رفتار کاربران در زمان جستجو و... مهم است که حتماً به آن فکر کنید.

تاریخچۀ شکل‌گیری Image SEO

گوگل در آغاز فعالیت خود Image search نداشت و محدود به سرچ URL ها بود. در حدود سال 1384 که این بخش هم به سرچ گوگل اضافه شد، هنوز ADSL ها جا نیفتاده بودند و همچنان از اینترنت dial up با نهایتاً 50 تا 60 کیلو بیت در بیشتر جاها استفاده میشد.

در چنین شرایطی تعدادی از مرورگرها، از جمله Netscape و بعدها Firefox، امکان جذابی برای سریع‌تر لود شدن وب‌سایت‌ها ایجاد کرده بودند. این امکان چه بود؟ این که عکس‌های موجود در صفحات سایت‌ها را به‌‌صورت خودکار لود نمی‌کرد و به‌جای آن‌ها عبارتی نشان می‌داد که و اگر کاربر فکر می‌کرد عکسِ مربوط به آن عبارت را نیاز دارد و باید لود شود، کلیک راست کرده و گزینۀ لود را انتخاب می‌کرد. یعنی خود مرورگر عکس‌های با کیفیت و حجم بالا را لود نمی‌کرد و به‌جای آن‌ها یک متن جایگزین یا آلترنیتیو تکست (Alternative text) را نمایش می‌داد.

اگر به خاطر داشته باشید، در بخش تمرینات جلسۀ HTML تگی به نام IMG بود و یک اتریبیوت (Attribute) Alt داشت. این Alt درواقع همان همان Alternative text است.

درواقع Alt ای که روی عکس می‌گذاشتند در زمانی که اینترنت بسیار کند بود، به این درد می‌خورد که به‌جای اینکه عکس‌ها را نشان دهد، یک کادر خالی نمایش داده و Alternative text را در آن درج کند. در حالت عادی صفحۀ سایت طی 5 تا 10 ثانیه و بدون تصاویر بالا می‌آمد (که برای آن زمان سرعت خوبی محسوب می‌شد) و بعد عکس‌هایی را که لازم داشتیم در ادامه لود می‌کردیم.

از تگ Alt برای این استفاده می‌شد که مخاطب بفهمد عکس دربارۀ چیست. بنابراین دقیقاً متناسب با خود تصاویر انتخاب می‌شد. بر این اساس، گوگل زمانی که Image search را راه‌اندازی کرد، شروع به بررسی تمام Alt ها کرد. درنتیجه اگر شما در قسمت Image کلمه‌ای را سرچ می‌کردید، با بررسی اینکه در Alternative text یا متن جایگزین کدام عکس‌ها کلمه یا عبارت مورد جستجوی شما ذکر شده، همان تصویر را در نتایج جستجو نمایش می‌داد. یکی از دلایلی که در بیشتر منابع SEO نیز به Alt توجه زیادی می‌کنند و اغلب افزونه‌های سئو اگر تصاویر فاقد این تگ باشند ارور می‌دهند، دقیقاً همین مسئله است.

البته الان دیگر فقط Alt نیست که در Image search مهم است و فاکتورهای خیلی بیشتری وجود دارند. درواقع Image search با Alt شروع شد، اما با Alt ادامه پیدا نکرد.

طبیعی است که هر وقت امکانی به وجود می‌آید، افراد سودجو، سئوکاران Black Hat و... از آن سوء‌استفاده کنند. مثلاً افرادی روی Alt تصویری که مربوط به کفش کتانی فیک بود، عبارت پرسرچ نامرتبطی مثل «سمیه» می‌نوشتند. حالا هر کسی «سمیه» را سرچ می‌کرد، این عکس هم برایش می‌آمد و بالاخره از هر صد نفر چند نفر روی آن کلیک کرده، وارد سایت شده و خرید می‌کردند یا حداقل لوگوی آن سایت را می‌دیدند. گوگل هم به همین دلایل یک پله جستجوی تصویری خود را ارتقا داد و علاوه بر بررسی Alt، مرتبط بودن متن پیرامون عکس را نیز بررسی می‌کرد. یعنی اگر قبلا تصویری را صرفاً با معیار مرتبط بودن Alt تصویر با عبارت مورد جستجوی کاربر نشان می‌داد، در آپدیت جدید، متن نزدیک به عکس را هم در کدهای HTML مورد توجه قرار می‌داد.

البته باز هم عده‌ای سودجو در تگ DIV که Display آن Non بود یا آن را با css پنهان کرده بودند، یک متن می‌انداختند که در سایت دیده نمیشد، اما گوگل در زمان کراول آن را می‌دید. بعدها گوگل این شگرد را هم کشف و DIVها را حذف و راه‌های مقابله با آن را ارائه کرد.

گوگل مسیر بررسی عکس‌ها در فرایند سئو را تا همین امروز قدم به قدم ادامه داد و امروز که دربارۀ Image SEO صحبت می‌کنیم، مجموعه‌ای از قوانین برای آن تعریف شده و اعمال می‌شود.

قوانین گوگل در Image SEO چیست؟

هیچ کدام از قوانینی که در اینجا لیست می‌شود، قطعی نیستند. یادتان باشد که کل ماجرای SEO از همان ابتدا که صحبت کردیم، بحث کورِلیشن (Correlation) است. قوانین رایج و متعارف در Image SEO عبارتند از:

1. Alt یا Alternative text را متناسب با موضوع عکس انتخاب کنید.

2. Friendly URL در عکس هم اهمیت دارد، ولی یک مشکل کوچک داریم: بعضی از CMSها با Friendly URLهای فارسی مشکل دارند. مثلاً .NET هیچ مشکلی ندارد و به‌راحتی بعد از آپلود عکس، CMS می‌تواند اسم فایل را با Alternative text یا عنوان مطلب و... یکی کند؛ یعنی اسم فایل تصویر حاوی کلمات کلیدی باشد. این کار را معمولاً یا قبل از آپلود انجام می‌دهند یا بعضی از CMSها بعد از اینکه فایل آپلود شد، اسم را optimize کرده و اجازه می‌دهند کاربر نام را عوض کند. در وردپرس هم می‌توان این کار را دستی انجام داد.

ولی به‌طور کلی در سرورهایی که لینوکسی هستند، در بک‌آپ گیری این‌ها مشکلاتی وجود دارد. بنابراین توصیۀ من این است که در سرورهای لینوکسی به‌جای اینکه اسم فارسی به عکس‌ها بدهید، طبق همان روشی که در بخش Friendly URLگفتیم، معادل انگلیسی نام فارسی را بدهید. ولی هرگز فایل‌ها را کد ندهید.

3. گفته می‌شود گوگل متا دیتاهای تصاویر را هم می‌خواند.

متا دیتا (Meta Data) چیست؟  

به هر داده‌ای که توضیحاتی دربارۀ داده یا دسته‌ای از داده‌ها ارائه کند، Meta Data یا فراداده می‌گویند. به‌عنوان مثال در یک فایل عکس، خود عکس یک داده است، اما در بخش Properties آن جزئیاتی مثل اندازه، مدل دوربین عکاسی، تاریخ عکس‌برداری و... نیز وجود دارند. به این اطلاعات تکمیلیMeta Data یا داده‌های اکسیف exif jpg گفته می‌شود.

بعضی از متا دیتاهای تصاویر، ثابت و بدون امکان تغییر هستند، اما بعضی از آن‌ها ازجمله تایتل (title) یا عنوان، سابجکت (subject)، ریتینگ (Rating)، تگ‌ها و.. تصویر را به‌صورت دستی هم می‌توان تغییر داد.

بعضی‌ها معتقدند متا دیتاهایی که قبل از آپلود در عکس‌ها ثبت می‌کنیم، توسط موتورهای جستجوی عکس، ازجمله گوگل، خوانده می‌شوند. ما نمی‌توانیم با اطمینان دربارۀ این دیتا صحبت کنیم، اما توصیه می‌شود که حتما این متا دیتاها را قبل از آپلود به تصاویر خود اضافه کنید.

دادۀ تصویر تعدادی نقطه و صفر و یک است که با در کنار هم قرار گرفتن، یک عکس را می‌سازند. در داخل عکس‌ها موضوعات مختلفی ازجمله محصول، موبایل، پیراهن، خدمات شما و... وجود دارند و ما این داده ها را به‌عنوان یک انسان با دیدن خود تصاویر تشخیص می‌دهیم. اما ربات‌ها و موتورهای جستجو، متا دیتاها را می‌فهمند؛ مثل همان متا تگ‌هایی که در HTMLها در قسمت بالای صفحه بودند. این هم از آن دسته است. اگر می‌خواهید عکسی را آپلود کنید، ما توصیه می‌کنیم متا دیتاهای آن را تنظیم و بعد آن را آپلود کنید.

4. بسیار مهم است که تصاویر ازنظر حجمی Optimize شده باشند. نشان داده شده که در حال حاضر تصاویر Optimized نشده، در قسمت image نتایج جستجو نمی‌آیند.

5. عکس‌های کپی شانسی برای سئو ندارند. البته مثال نقض هم برای آن می‌آورند. ممکن است ما عکسی را در سایتمان بگذاریم و همان عکس را به‌عنوان رپورتاژ به یک سایت پربازدید هم بدهیم و به دلیل authority بالای آن سایت، عکس ما در نتایج جستجوی آن سایت هم بیاید.

از اینجا یک قانون دیگر هم استنتاج می‌شود. نشان داده شده در اغلب موارد 30-40 تصویری که در Image SEO بالا می‌آیند، معمولاً در همان کلمه در بخش URL هم بالا هستند. درواقع آنچه شما در Image SEO می‌بینید، وابستگی قابل توجهی به سئوی URL و وب سئو هم دارد. یعنی سایت‌هایی شانس دیده شدن در قسمت Image را دارند که در قسمت وب هم در صفحات اول هستند، ولی نه الزاماً در صفحۀ اول.

7. استفاده از یک تصویر در سایت‌های دیگر بدون تغییر URL، می‌تواند بر Image SEO تأثیرگذار باشد. یعنی چه؟ احتمالاً سرویس‌های وبلاگی مثل بلاگفا یا پرشین بلاگ و... را به خاطر دارید. امروز شما حتی در بلاگفا هم می‌توانید عکس را به‌صورت مستقیم آپلود کنید، ولی یک زمانی واقعاً چنین امکانی وجود نداشت و ما ابتدا باید عکس را در سایت دیگری مثل پیکو فایل آپلود کرده و از URL آن در وبلاگمان استفاده می‌کردیم. نشان داده شده اگر از تصاویر یک سایت، بدون اینکه در جای دیگری آپلود شده باشند و در همان سرور بمانند، در سایت‌های دیگر هم استفاده شوند، شانس بالایی برای SEO خواهند داشت.

تکنیک: در بخش بلاگ فنی زدن که قبلاً داشتیم، عکس را در سایت خودمان آپلود می‌کنیم، Image URL را گرفته و در بلاگ خودمان عکس را insert کرده و به‌جای آپلود، URL را می‌زنیم. این کار کمک می‌کند که ارجاعات به یک سرور در یک عکس، بالا برود.

8. تصاویری که دونسخه‌ای باشند، شانس بالایی برای SEOدارند. در بخش Tools تصاویر در گوگل، گزینه‌هایی مثل Large و ... وجود دارد که با انتخاب آن‌ها، فقط عکس‌های همان محدودۀ سایزی نمایش داده می‌شوند. تصاویری که در سایت‌ها در دو سایز وجود داشته باشند (مثلاً هم Large و هم medium) شانس بیشتری برای Image SEO دارند. پس:

- اگر مخاطب Tools را زده و سایز Large را انتخاب کند، عملاً بسیاری از عکس‌های کوچک‌تر، در نتایج جستجو برایش نمی‌آید. اگر ما عکس‌های کل سایتمان را Large گرفته باشیم، (مثلا 1800 یا 2000 یا 2500 پیکسل) حجم صفحات به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

راه حل چیست؟ کاری که انجام می‌شود خیلی ساده است. ما دو نسخه از تصاویر را در سایتمان قرار می‌دهیم. یک نسخه،در اندازه‌ای که قرار است در سایت بیاید (مثلاً در خیلی از سایت‌ها 450 تا 600 پیکسل عرض برای تصاویر استفاده می‌شود.) یک نسخۀ با کیفیت بالاتر هم (مثلاً 1800 یا 2000 پیکسل و...) را به همراه تصویر قبل آپلود می‌کنیم. هر دو این عکس‌ها را هم باید Optimize کرده باشیم. در ادامه، عکس کوچک را که در سایت قرار داده بودیم، با یک Blank target به عکس دوم لینک می‌دهیم که در یک فریم جدید باز شود. با این تکنیک، هر دو تصویر ایندکس می‌شوند. اگر کسی Large image سرچ کند برایش می‌آید و اگر در حالت عادی سرچ کرده باشد هم راحت‌تر و سریع‌تر در نتایج ظاهر خواهد شد.

نکات تکمیلی: - اگر در تایتل صفحۀ شما یک عبارت کلیدی وجود دارد که در پیرامون متن عکس شما هم تکرار شده است و در نام فایل و Alt تصویر و همچنین در Meta Data هم وجود دارد، شانس بسیار زیادی دارید که این عکس در بخش image نمایش داده شود. اگر در این صفحه عبارت یکی از صفحاتی وجود داشته باشد که در لیست وب سئو و URLها هم در صفحات اول تا چهارم بیاید، احتمالاً در جایگاه‌های بالا و اولِ imageها خواهید آمد و شانس این را هم دارید که در همان قسمت وب و در میان سه- چهار عکس بالای صفحۀ اول هم بیاید.

- Image SEO خیلی پیچیده نیست و وابستگی معناداری با سئوی معمولی صفحات دارد. بنابراین با کار کردن روی سئوی صفحات، شانس ایمیج سئو هم افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، اگر عکس‌ها باکیفیت، آپتیمایز شده و یونیک باشند، متن پیرامون آن‌ها کلمات کلیدی را داشته باشد، متا دیتاها را هم زده باشید، و همین تکنیک‌های ساده را که گفتیم رعایت کنید، به‌سادگی می‌توانید ایمپرشن‌های چند میلیونی بگیرید.

- اگر روی Image SEO کار می‌کنید، توصیه می‌کنم حتماً لوگوی خودتان را به شکل قابل مشاهده‌ای، بدون اینکه عکس را خراب کنید، در گوشه‌ای از تصویر قرار دهید. بررسی رفتار مصرف کننده‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد وارد سایت‌ها نمی‌شوند و فقط عکس را نگاه کرده، کپی و در جای دیگری پیست می‌کنند. بنابراین حتما لوگوی خودتان را در بخش مناسبی از تصویر قرار بدهید تا حداقل از این طریق، اسم برندتان در ذهن مخاطب تکرار شود.

- Image SEO را جدی بگیرید، چون بیش از 90 درصد سایت‌ها اصلاً به آن فکر هم نمی‌کنند و یک اقیانوس آبی است که حالا حالاها می‌توانید در آن جلو بیفتید. کسانی که امروز وارد آن شوند، سالیان سال جلوتر از کسانی هستند که بعداً به این مسیر اضافه خواهند شد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


در یک صفحه ممکن است چندین تصویر استفاده شود که نمی‌شود برای همه آن‌ها از یک alt عینا یکسان استفاده کرد. تکنیک تکرار LSIها برای بقیه تصاویر استفاده شده در صفحه را توصیه می‌کنید یا بهتر است از همان لیست‌های 1 و 2 استفاده کرد؟ یعنی یکی از تصاویر را به‌عنوان تصویر اصلی همان صفحه(که در آوپن گراف‌ها هم آدرس همین تصویر قرار می‌گیرد) کیورد اصلی سئو را به‌عنوان alt قرار می‌دهیم و برای بقیه تصاویر از لیست 1 و 2 یا LSIها استفاده می‌کنیم.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6872

وقتی در سایت از عکس‌های یونیک و تولیدی مجموعه استفاده می‌شود، به چه طریقی به گوگل اطلاع دهیم که این عکس تولید و مخصوص ما است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9095

ما در سایت از عکس‌های تولیدی خودمان استفاده می‌کنیم و همزمان سایتی با رتبه بالاتر در گوگل از این عکس بعد از انتشار در سایت ما استفاده می‌کند، آیا گوگل تشخیص می‌دهد این عکس مربوط به ما است؟( با توجه به اینکه شما در ویدیو گفتید گوگل براساس متادیتا عکس را میخواند نه خوده عکس ) و برای جلوگیری از سوءاستفاده از این عکس‌ها توسط دیگران چه کارهای باید کرد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9096

سلام
سئو تصاویر برای وب سایت هایی که کلا تصویر محور هستند و متنی قرار نیست برای توضیحات اطراف تصویر بیات به چه صورته ؟ مثل unsplash یا freepik

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
9157

فرض کنید فروشگاهی داریم که تا 2 سال اول به علت محدودیت های موجود امکان عکاسی اختصاصی نداشته و از عکس های سایر سایت ها استفاده کرده. الان قصد داریم که تمام عکس های آماده قبلی رو از صفحه محصولات حذف کنیم و عکس های یونیک خودمون رو جایگزین کنیم. آیا این کار لطمه ای به سئو وارد میکنه؟ بهترین روش انجام این کار چی هستش؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
14401

سلام
بعضی از سایت ها یا شبکه های اجتماعی بعنوان افیلیت مارکتینگ محصولات سایت های مختلف مثل امازون علیاکسپرس .... با همان محتوا و عکس را در شبکه های اجتماعی مختلف یا وبسایت های خود منتشر میکنند و فقط لینک خود را قرار میدهند.
برای این چنین سایتها سئو عکس چگونه است ؟ ایا شانسی برای رقابت دارند یا گوگل از نتایج مختلف انها را حذف میکند؟
بجز زدن بلاگ و نوشتن محتوا جدید تقریبا بقیه محتوا کپی شده سایت اصلی است(عکس، ویدیو...) استراتژی این سایتها چگونه است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
14422

ما یه سایت فروشگاهی داریم که بیش از 1000 عکس محصول داره، cms هم وردپرسی و برای ست کردن آلت تکست عکس‌ها، از یه افزونه استفاده کردیم که به طور خودکار عنوان محصول رو برای تگ آلت در نظر می‌گیره. با توجه با اینکه نام محصول و تگ آلت تکست یکسان هست، ممکنه باعث اسپم شه و تاثیر منفی روی سئو بذاره؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
18200

پیشنهادی برای انتخاب فرمت عکس‌ها دارید؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
18201

خلاصه موضوعات ویدئو

1-Alternative Text را متناسب با موضوع عکس انتخاب کنید.
2-Friendly URL در عکس هم اهمیت دارد.
در این ویدئو درباره سایر نکات مهم Image SEO توضیح داده شده است.