با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

تا این لحظه 4500 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. همین حالا ثبت‌نام کن و نفر 4501ام باش!

کد تخفیف dc5 همین حالا برای شما فعال شد.

همین حالا ثبت‌نام کنید! با این کد تخفیف می‌توانید در مجموع با 570 هزار تومان تخفیف که تکرار نخواهد شد، در دورۀ کامل شرکت کنید.

65 جلسه دوره کامل
65 جلسه
5,850,000 تومان
5,280,000 تومان
570,000 تخفیف! تومان (%9.7)
  • دسترسی به کل ویدئوهای دوره
  • با یک تخفیف فوق‌العاده
  • کد تخفیف: dc5
  • این تخفیف برای مدت محدود فعال است.
همین حالا ثبت‌نام می‌کنم!

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

در روش A. Method اولین کلماتی که لیست می‌شود، نظرات کارفرما است. حال اگر سایت فروشگاهی باشد احتمال زیاد قسمت فروشگاه با روش ماتریکس و قسمت بلاگ با A. Method است اما وقتی می‌خواهیم لیست A که تماما نظر کارفرما است را ایجاد کنیم ما نمی‌توانیم به کارفرما بگوییم از کلماتی مثل بهترین مانتو دخترانه/زنانه در تهران یا قیمت مودم بی سیم دیلینک و به طور کلی کلمات +18 استفاده نکن.

در نتیجه؛ امکان اینکه کیوردهای لیست A (روش A. Method)، که برای بلاگ سایت است با کلماتی که برای قسمت فروشگاهی سایت(ماتریکس) هم در نظر گرفته شده است مشترک باشد. اشتراک کلمات در روش A. Method حذف می‌شود اما اشتراک کلمات در دو روش کیورد ریسرچ چگونه است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

به طور کلی ایجاد محتوا برای کلمات +18 به دلیل اینکه موضوعیت آن چنان گسترده‌ای نسبت به سایر کلمات ندارند کمی دشوار است.

یعنی کلماتی که برای بلاگ(روش A.Method) استفاده می‌کنیم به راحتی می‌توان برای آن‌ها تولید محتوا انجام داد اما به عنوان مثال برای کلمه `بهترین مانتو دخترانه/زنانه در تهران` با توجه به فاکتورهایی که باید در سئو یک تک محتوا رعایت کرد خیلی دشوارتر از بقیه کلمات است. مگر چقدر می‌شود این کلمه یا کلمات نزدیک به آن را(LSI, Related) در عناوین یا خود محتوا استفاده کرد?

درنهایت پیاده‌سازی فاکتورهای `سئو محتوایی` برای اینگونه کلمات چگونه است؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای محصولات متغیر مانند فلش با رنگ و حجم‌های مختلف یا لباس با جنس و رنگ‌های مختلف معمولا از نظر فنی فقط یک صفحه ایجاد می‌شود. از طرفی برای هر صفحه بهتر است فقط یک کلمه کلیدی برای بهینه‌سازی استفاده شود.

ترکیب کلمات مختلفی را می‌توان برای اینگونه صفحات در نظر گرفت و عملا هیچ کدام هم نسبت به یکدیگر اولویت یا برتری ندارند.

چگونه باید عمل بهینه‌سازی سئو را برای اینگونه صفحات محصول انجام داد؟ استراتژی‌های مختلف چیست؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

ما تو سایت فروشگاهیمون صفحه دسته بندی رو به عنوان صفحه پیلار در نظر گرفتیم و شروع کردیم تو بلاگ براش مطلب نوشتن، شما تو این ویدئو گفتید که بهتره از پیلارها بیش از 4 یا 5 لینک به صفحات اقماری داده نشه ولی تو صفحه دسته بندی نمیشه این توصیه شمارو اجرا کرد چون از این صفحه به تمام محصولات اون دسته بندی لینک وجود داره. حالا سوال من اینه:
1- آیا اصلا این درسته که صفحه دسته بندی رو به عنوان پیلار و مقاله های بلاگ و محصولات رو به عنوان صفحات اقماری اون در نظر بگیریم؟
2- تو یکی از لایوها آقای بنیادی می گفتن که دسته بندی رو در فروشگاه به عنوان هسته اصلی در نظر بگیرید و عبارت های لیست 1 روکه عبارت های اصلیتون هستن به عنوان پیلار در نظر بگیرید که هر کدومشون چندتا کلاستر دارن و در نهایت اونها رو به دسته بندی لینک بدید. حالا این حرف ایشون با چیزی که تو سوال 1 پرسیدم خیلی متفاوت شد، ایشون قائل به این هستن که چند پیلار داشته باشید که در نهایت به یک هسته اصلی لینک بشن. درستش کدومه بر اساس تجربه شما؟ در واقع چیزی که برای من مبهمه اینه که ما در روشی که آقای بنیادی گفتن با لینک های داخلی داریم به صفحاتی غیر از صفحه دسته بندیمون تو عبارت های اصلی لینک میدیم، حالا چطور میتونیم به گوگل بفهمونیم که هسته اصلی ما یک صفحه دیگه هست؟ ممنون میشم با یک مثال لینک سازی داخلی برای دسته بندی های فروشگاهی رو برامون بیشتر توضیح بدید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آیا ترتیب لینک دهی مهمه؟ یعنی به طور مثال عبارتی که تو خط اول پاراگرف اول ازش لینک داده میشه مهم تر از عبارتیه که تو پاراگراف های بعدی لینک میدیم؟ جایی خوندم که به عبارت های مهمتون تو همون 150 کلمه اول متن لینک بدید، آیا درسته این حرف؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آیا میشه به صورت رفت و برگشتی از چند صفحه به همدیگه لینک داد؟ مثلا از صفحه 1 به 2 لینک بدیم، ایرادی نداره از 2 هم به همون صفحه 1 لینک بدیم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آیا میشه در یک متن از چند کلمه یا عبارت مختلف به یک صفحه یکسان لینک داد؟ ما تو یکی از وبینارها شما یکی از صفحات بلاگ مارو بررسی کردید و گفتید به روش های مختلف به صفحه دسته بندیتون لینک بدید. به طور مثال میشه از یک مقاله از عبارت های شامپو، شامپو ضد ریزش، شامپو ضد شوره، شامپو برای موهای خشک و ... به دسته بندی شامپو لینک داد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام آقای طالبی
دوتا سوال داشتم:

اول اینکه:

در حال حاضر یک پیشنهاد همکاری روی پروژه سئو از یک سایت خبری دارم
میخواستم بدونم با توجه به اینکه خود این سایت خبری هست و اینکه بیش از ۶ سال هم از فعالیتشون میگذره نحوه سئو هر کلمه و گرفتن رپورتاژ و لینک سازی با توجه به کدام متدها باید
انجام بشه؟

دوم اینکه:

کارفرما یک پروپزالی برای برنامه‌ی سئو و چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بر حسب میزان هزینه از بنده درخواست کردن
با توجه به سایت خبری ای که ۶ سال از فعالیت آن میگذرد چه موارد سنجشی باید قبل از گرفتن این پروژه(منظورم مفاد پروژه نیست) مورد بررسی قرار گیرد و چطور باید زمان‌بندی و هزینه مشخص برای تحویل پروپوزال به کارفرما در نظر گرفت؟

ممنون میشم پاسخ سوالمو بگیرم🙏

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام.
خدا قوت و ممنون از آموزشهای خوبتون.
سوالم درباره لینکهای داخلیه. سایت من یه جور آگهی نامه شهریه. الان تو صفحه هر اگهی یه متن هست که به صفحه دسته بندی لینک شده. اما میدونم که مطالب و دسته های دیگه هم برای مخاطب اون صفحه خاص میتونن جالب باشن. به نظرتون اینجا بهتره لینک به سایر مطالب رو هم با همون روش قبلی (نوشتن یه سری توضیحات و لینک با انکرتکست مرتبط) انجام بدیم یا منوی کناری سایت رو فعال کنیم که لینک داره به همه دسته ها؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام
به نظر شما درسته با سه تا انکر تکست زیر در صفحه محصول
خرید دیوان حافظ
فروش دیوان حافظ
قیمت دیوان حافظ
به صفحه دسته بندی اون محصول لینک بدیم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

در رابطه با میزان تکرار عبارات کلیدی هیچ قانون کلی وجود ندارد اما موارد زیر توصیه می‌شود:
1. میزان عبارات کلیدی در متن بیش از 4 درصد از کل متن نباشد.
2. میزان عبارات اصلی در متن بین 2 تا 4 درصد از کل متن باشد.

با استفاده از افزونه SEOquake می‌توان چگالی Density عبارت کلیدی در صفحه را اندازه‌گیری کرد. نحوه استفاده از این ابزار در ویدیو آموزش داده شده است.

یکی از روش‌هایی که با استفاده از آن می‌توان بدون آسیب به متن، میزان تکرار عبارات کلیدی را کاهش داد استفاده از عبارات مترادف و هم معنی است. یکی از روش‌های افزایش تکرار عبارات کلیدی در متن بدون داشتن اثر سوء، استفاده از عبارت انگلیسی در مقابل عبارت فارسی است. تجربه نشان داده است که استفاده از عبارات انگلیسی در مقابل عبارات فارسی آن‌ها در سئو تاثیر مثبت دارد. نحوه استفاده از این روش‌ها به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.

Link Juice به موضوع کاهش و افزایش اعتبار صفحات با لینک سازی اشاره دارد. در لینک جویس Link Juice گفته می‌شود لینک‌های خارجی باعث اعطای اعتبار صفحه مبدا به صفحات مقصد که به آن‌ها لینک داده شده است می‌شوند و بک لینک Backlink باعث دریافت اعتبار از صفحات مبدایی که از آن‌ها لینک دریافت کرده‌ایم به صفحه سایت می‌شود. این موضوع به صورت کامل در ویدئو شرح داده شده است.

نکات لینک سازی در صفحات سایت به شرح زیر است:
1. در صفحات پیلارکانتنت تعداد لینک‌ها بهتر است کم باشد و از عبارت‌هایی برای لینک دهی استفاده شود که مربوط به آن صفحه نیستند.
2. در صفحات اقماری بهتر است بین 5 تا 15 لینک در صفحه استفاده شود تجربه نشان داده است که استفاده از لینک داخل متن تاثیر خوبی در سئو دارد. همچنین در هر پاراگراف تنها از یک لینک استفاده شود.
3. نباید بیشتر از 2 بار از یک کلمه برای لینک سازی استفاده کرد.
4. در تعداد صفحاتی که به آن‌ها لینک داده می‌شود محدودیتی وجود ندارد.
5. مهمترین عبارات صفحات اقماری به صفحات پیلار لینک داده می‌شود و حداکثر 3 تا 4 لینک به صفحات اقماری دیگر داده می‌شود.