با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

تا این لحظه 3947 نفر در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند. همین حالا ثبت‌نام کن و نفر 3948ام باش!

کد تخفیف dc15 همین حالا برای شما فعال شد.

همین حالا ثبت‌نام کنید! با این کد تخفیف می‌توانید با 770 هزار تومان تخفیف که تکرار نخواهد شد، در دورۀ کامل شرکت کنید.

50 جلسه دوره کامل
50 جلسه
4,000,000 تومان
3,230,000 تومان
770,000 تومان (%19.25) تخفیف!
  • دسترسی به کل ویدئوهای یک‌ساله
  • با یک تخفیف فوق‌العاده
  • کد تخفیف: dc15
  • این تخفیف برای مدت محدود فعال است.
همین حالا ثبت‌نام می‌کنم!

خلاصه موضوعات ویدئو

در گوگل ادز Google Ads برای اهداف مختلف کمپین‌های مختلفی اجرا می‌شود. به عنوان مثال کمپین با هدف سرچ با کمپین با هدف نصب اپلیکیشن متفاوت است و این تفاوت در مراحل ساخت کمپین تاثیر گذار است. انتخاب هدف کمپین اولین مرحله در ایجاد یک کمپین است. انواع مختلف هدف کمپین شامل سرچ Website traffic، نمایش Display، فروش Sale، لید Lead، آگاهی از برند Brand awareness، نصب اپلیکیشن App Promotion، بازدید از فروشگاه Local store visits and promotion و مانند آن می‌شود.

مراحل تنظیمات و ایجاد کمپین سرچ به شرح زیر است:
در اولین مرحله باید تنظیمات کلی کمپین مشخص شود. این تنظیمات عبارت است از:
1. Select the goal that would make this campaign successful to you انتخاب هدف کمپین
2. Select a campaign type انتخاب نوع کمپین
3. Select the ways you'd like to reach your goal درج آدرس سایت، اپلیکیشن و شماره تلفن، البته این گزینه با توجه به تحریم کشور ایران عملکرد درستی ندارد.
بعد از تنظیمات کلی کمپین، چهار مرحله Select campaign settings تنظیمات کمپین، Set up ad groups تنظیمات اد گروه‌ها، Create ads تنظیمات اد و تبلیغات و Review بازبینی کمپین پیش رو است. این مراحل به صورت کامل در ویدیو آموزش داده شده است.

تنظیمات این مرحله به شرح زیر است:
1. Campaign name انتخاب نام کمپین
2. Networks انتخاب فضایی که تبلیغات نمایش داده می‌شود. گوگل تبلیغات را در دو نوع فضا می‌تواند نمایش دهد. فضای اول در نتایج جستجوی کاربران در خود سایت گوگل است و فضای دوم در نتایج جستجوی کاربران در فضاهای شرکای گوگل مانند یوتیوب YouTube است. این موضوع به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.
3. Start and end dates تاریخ شروع و پایان کمپین است، اگر قصد داشته باشیم کمپین را ایجاد کنیم اما در زمان دیگری آغاز شود از این گزینه استفاده می‌شود. این موضوع به صورت کامل در ویدئو شرح داده شده است.
4. Ad schedule انتخاب بازه زمانی برای نمایش تبلیغات است. این گزینه بیشتر مناسب کسب و کارهایی است که تنها در ساعات مشخصی خدمات خود را ارائه می‌دهند. نحوه استفاده از این قابلیت به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.
5. Locations انتخاب لوکیشن‌هایی که قصد داریم کمپین برای کاربران آنجا نمایش داده شود. انتخاب لوکیشن یکی از موارد بسیار مهم در تنظیمات کمپین است که با توجه به تحریم ایران و عدم امکان استفاده از لوکیشن ایران برای تبلیغات دارای نکات خاص و ویژه ای است. این موضوع و نکات آن به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.
6. Languages انتخاب زبان دستگاه Device کاربران است. نحوه تنظیمات این بخش در ویدیو توضیح داده شده است.
7. Budget تنظیمات بودجه کمپین است. در این قسمت سقف متوسط هزینه روزانه را تعیین می‌کنیم. باید به این نکته توجه داشت که امکان دارد هزینه یک روز کمپین از این مبلغ بیشتر شود اما همواره متوسط هزینه روزانه در ماه، از این مبلغ بیشتر نخواهد شد.
بودجه کمپین، ترمز دستی کمپین است. موضوع بودجه کمپین و نکات تنظیمات آن به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.
8. Bidding تنظیمات Bid و تعیین استراتژی Bid است. تعیین Bid روش نحوه خرج کردن بودجه است.
دو نوع استراتژی Manual و Automated برای Bid وجود دارد. در کمپین‌های سرچ Website traffic از مدل Manual استفاده می‌کنیم. نحوه تنظیمات Bid به صورت کامل در ویدئو توضیح داده شده است.
در این مرحله از ساخت کمپین تنظیمات دیگری هم وجود دارد که آن‌ها را تغییر نمی‌دهیم زیرا برخی از آن‌ها در مراحل دیگر و آتی تنظیم می‌شوند.