خلاصه موضوعات ویدئو
بهینه سازی Ad Relevance
برای بالا بردن Ad Relevance در اولین قدم باید کیوردها را دستهبندی کنیم. هر چه دستهبندی بهتر انجام شود Ad Relevance بهینهتر میشود. برای بهینه کردن Ad Relevance بعد از دسته بندی کیوردها باید متن Ad ها را با کیوردهای آن ادگروپ متناسب کنیم. به عنوان مثال اگر کیوردهای اد شامل دوره بازاریابی دیجیتال، دوره دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است باید متن اد را به شکلی بنویسیم که این عبارات در آن وجود داشته باشد. یکی از دلایل استفاده از چند اد برای هر ادگروپ مطابقت دادن متن ادها با کیوردهای آن ادگروپ است. این موضوع به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.
بهینه سازی لندینگ پیج اکسپرینس Landing Page Experience
در Landing Page Experience سرعت صفحه Page Speed بسیار مهم است و هرچه این میزان بیشتر باشد Landing Page Experience بهینهتر است. در منوی سمت چپ داشبورد گوگل ادز، اگر در قسمت لندینگ پیجها کلیک کنیم صفحهی Landing Page ها به ما نمایش داده میشود در این صفحه ستونهای Mobile Speed Score و Mobile friendly click rate قابل مشاهده است. میزان Mobile Speed Score عددی بین 1 تا 10 و Mobile friendly click rat براساس درصد است. هر چه میزان این موارد بیشتر باشد Landing Page Experience بیشتری خواهیم داشت. برای بهینه کردن این دو مورد میتوانیم از Google Page Speed Insight استفاده کنیم. در صفحه Page Speed Insight، گوگل با گرفتن آدرس صفحه لندینگ پیج، آن را بررسی کرده و مواردی را که برای بهبود و بهینه کردن میتوانیم انجام دهیم را به ما اعلام میکند.
یکی دیگر از مواردی که برای بهینه سازی میتوانیم انجام دهیم ایجاد Landing Page اختصاصی برای کیورد است. علاوه بر Bid، آدرس صفحه لندینگ پیج Final URL را هم میتوانیم علاوه بر سطح ادگروپ در سطح کیورد مشخص کنیم. با اینکار اگر کاربر کیورد مورد نظر را جستجو کرد و بر روی تبلیغ ما کلیک کرد به لندینگ پیج اختصاصی آن کیورد هدایت میشود. بهینه سازی Landing Page به همراه نکات به صورت کامل در ویدیو آموزش داده شده است.