با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

Keyword Match Type

در این جلسه در خصوص کیورد صحبت خواهیم کرد. کیوردها تریگر هستند و در اصطلاح به تریگر، ماشه گفته می‌شود و پس از فایر شدنِ این ماشه، اد نمایش داده می‌شود. Match Type قانونی است که بر اساس آن به فایر شدن و یا فایر نشدن، دستور می‌دهد.

در keyword match type وnegative match types و search term match types، تعریف می‌شود. هر چیزی که کاربر سرچ می‌کند، search term است. search term match types در واقع ارتباط بین search term و کیورد است.

keyword match type را در واقع به شکل background ست می‌کنیم و کاربر اطلاعی از این کیورد ست شده، ندارد.

مدل‌های keyword match type

در keyword match type چندین مدل داریم و فقط از ظاهر می‌توانیم، متوجه شویم که نوع match type چیست. در ظاهر نوع Exact Matchدو سر کیورد، براکت است.match type را از دیدن کیورد می‌توانید، متوجه شوید. یک کیورد که دو سر آن براکت است.

"Phrase Match" در هر دو سمت کیورد علامت "دابل کوتیشن" دارد و در صورتی که دو سر کیورد، براکت و یا دابل کوتیشن نداشت، یک کیورد کلی داریم کهBroad match است. اگر وسط کیورد و آخر کیورد، براکت وجود داشت، در این حالت همچنینBroad match است.

زمانی که کیورد ما Exact Matchباشد، در واقع زمانی این کیورد عمل می‌کند که search term کاربر ما دقیقا همان کیوردی باشد که ما ست کرده‌ایم. اگر گوگل در زمان سرچ کاربر، غلط املایی ببیند، close variant است.

به این ترتیب گوگل اختلاف را تشخیص می‌دهد و در چنین حالتی فایر می‌کند. اگر در تایپینگ کیورد از حروف عربی مانند، (ک،ی) استفاده کنید، گوگل تفاوت کاراکترها را متوجه خواهد شد.

در"Phrase Match" ترتیب کلمات و فرمت بسیار مهم است، حتما باید حروف و ترتیب حروف و املاء حروف یکسان باشد، در صورتی که کم‌ترین تفاوتی داشته باشد، فایر نخواهد شد. بنابراین دقت کنید، کیورد باید همین کلمات با همین ترتیب باید باشد.

در صورتی که در حالتBroad match باشد، ضرورتی ندارد، آن کلمات دقیقا داخل search term کاربر شما قرار بگیرد، اگر دقیقا همان کلمات بود، هم در معنا و هم در کلمه ارتباط معنایی برقرار می‌شود، بنابراین در چنین حالتی حجم بیشتری از search term را می‌تواند، فایر کند.

گزارش search termدقیقا پس از کلیک کاربر در Dasht Word قابل مشاهده است. به عنوان مثال، (خرید بلیط هواپیما) ست شده است و اگر کاربر (پرواز ارزان مشهد) سرچ کند، فایر خواهد شد، چون کیوردBroad است و ارتباط وجود دارد.

از طریق Negative Keyword می‌توانید، Broad match, Phrase Match و غیره را مرتب کنید. Negative Keyword مانند، نگهبان در است و کلماتی که شما اجازه ورود ندهید، فیلتر خواهد کرد و در هر نقطه‌ای فایر نمی‌کند.

برخی می‌خواهند، حالت‌های کیوردBroad را فایر کنند، به این شرط که قیدهای داخل کیورد را داشته باشد. به عنوان مثال، شما برند بوش را تعمیر می‌کنید و تصمیم دارید که تبلیغ بنویسید و کیورد اد کنید، در این حالت قید (بوش) در کیورد باید باشد، به گونه‌ای که اگر کاربری عبارت (تعمیر لباسشویی بوش) یا (تعمیر لباسشویی بوش و ال جی) را سرچ کرد، شما مشخص شوید.

برای اجرای این شرایط می‌توانید از حالت broad modifier keywords استفاده ‌کنید و به این ترتیب (+بوش) دقیقا و حتما پیش از کلمۀ (بوش) یک پلاس می‌زنید.

در Negative Keyword، broad modifier keywords وجود ندارد و Phrase و Exactبه همان ترتیبی که توضیح دادیم، عمل می‌کند. در حالت broad به گونه‌ای است که گویی پیش از هر کلمه یک منفی گذاشته شده باشد.

اگر broadبزنید، فرض کنید عبارت ( لپ‌تاپ Lenovo ) شما تصمیم می‌گیرید، این عبارت با هر نظم و ترتیبی داخل سرچ کاربر باشد، نمی‌خواهید فایر کنید. اگر Phraseبزنید، عبارت (لپ‌تاپ Lenovo ) داخل سرچ کاربر باشد، فایر نمی‌کنید.

در ویدیو بعدی Match Type Search Term را توضیح خواهیم داد.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

تفاوت exact match type و phrase match type رو ممکنه با مثال توضیح بدین؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

سلام..وقتتون بخیر
درصورتی که مثلا کیورد ما : گوش +بل باشد و سرچ ترم کاربر: گوش بلبله باشد ..کیورد ما فایر میکنه؟
ممنونم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

اینکه از PHRASE استفاده کنیم یا EXACT یا بقیه و اینکه چجور استفاده کنیم بیشتر برمیگرده به استراتژی کلمات کلیدی که انتخاب کردیم یا کلا واسه هر کسب و کاری یه قانونی داره که کدوم مناسبشونه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

در این بخش توضیحات تکمیلی درباره Keyword Match Type با ذکر مثال ارائه شده است.