پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش زهرا صالحی یانسری
سلام خواستم تشکر کنم از شیما شریفی عزیز که این قسمت رو با مثال های که زد برای من ملموس کرد.عالی بود مرسی
پرسش زهرا صالحی یانسری
تا اونجایی که من متوجه شدم همه این کارها و ایجاد کمپین های گوگل ادز برای کسب و کارهایی هست که سایتشون راه افتاده و میان برای محصولاتی که فروش کمی دارند از این کمپین استفاده میکنن؟درسته؟ این چیزیه که من متوجه شدم.
حالا سوالم این هست که آیا سایتی که هنوز ران نشده و تازه دارد دیتا اینتری میکند چرا باید کمپین ادز بره؟در حال حاضر چه کمکی بهش میکنه؟این را هم میدانم که در تهیه لیست کلمات برای سئو میشه از این کمپین استفاده کرد و حتی کمپین تست راه اندازی کرد.این را در ویدئوی بعدی خانم شریفی گفتند.
سوال اصلی من اینه یه سایتی که در حوزه فروش کتاب های کمک آموزشی هست آیا لازمه به فاصله 2 ماه برای سایتی که هنوز لانچ نشده ادز بره؟
پرسش محمد جواد همتی
سلام وقتتون بخیر
1- با توجه به اینکه با کیورد`عمل بینی` در حال فریز میشه سرچ ترم های قیمت عمل بینی ، هزینه عمل بینی ، دکتر عمل بینی رو تارگت کرد، به نظر شما دیگه لازم نیست این عبارات رو بصورت جداگانه به کیورد هامون اضافه کنیم؟ (یعنی: `قیمت عمل بینی` ، `هزینه عمل بینی` ، `دکتر عمل بینی`) ممنونم.
2- درصورتی که avg cpc از max cpc کمتر باشه، آیا نشانه ی اینه که جا داره هنوز max cpc رو پایین بیاریم؟
3- آیا میشه فهمید ادهایی که کلیک گرفتن، کجای صفحه بوده اند؟منظور بالای صفحه بودن یا پایین صفحه؟صفحه اول بودن یا صفحات دیگه؟
پرسش احمد جعفری
مجموعهای که شارژ اکانت رو انجام میده به دلیل انجام پرداختهای مالی و بررسی عدم مغایرت تبلیغات با قوانین کشور و قوانین گوگل به اکانت دسترسی داره
آیا این مورد از سمت مجموعهها طبیعی هست؟
خلاصه موضوعات ویدئو
ساختار کمپین گوگل ادز
یکی از چالشهای پیش رو برای ایجاد یک کمپین گوگل ادز تعیین ساختار کمپین، ساختار اد گروپ Ad Group و کیورد Keyword ها است. برای تعیین موارد گفته شده در اولین گام باید صاحب کسب و کار به چند سوال پاسخ دهد.
1. کمپین برای مناسبت، محصولات و یا کلمات خاصی اجرا میشود؟ 2. بر روی چه دسته محصولاتی کمپین اجرا شود؟ 3. بر روی چه کلمات یا محصولاتی کمپین اجرا شود؟
هر پاسخی که به سوالات بالا داده شود در انتخاب دسته کلمات و کلمات کلیدی برای اجرای کمپین بسیار مهم و تاثیرگذار است.
پس از مشخص شدن موارد گفته شده باید لیست کلمات هدف از صاحب کسب و کار پرسیده شود. این لیست امکان دارد برای اجرای کمپین کاربردی نداشته و به دلایل مختلف از آن استفاده نشود اما برای آشنا شدن با تفکر صاحب کسب و کار و جلوگیری از مشکلات آینده مفید است. موضوع تعیین ساختار اولیه طراحی کمپین به همراه مثال به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.