پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش پویان خالقی نیا
سلام. در مورد ساخت تیم دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک و متوسط توضیح میدین که بهتره ساختارش رو چطوری بچینیم؟
در جستجوهام به مدلی رسیدم که به ترتیب شامل مدیر مارکتینگ: مدیر دیجیتال مارکتینگ بود و بعد 5 زیرشاخه داشت شامل:
آنالیزر دیجیتال مارکتینگ - متخصص تبلیغات - متخصص شبکه های احتماعی - متخصص محتوا - متخصص سئو (این 5 مورد با کمک فریلنسرها و آژانس های دیجیتال مارکتینگ)
برام مبهمه که مثلا در این ساختار، وظایف آنالیزر دیجیتال مارکتینگ و متخصص محتوا چیه؟ یا مثلا چرا گرافیک دیزاینر نداره؟
به طور کلی در مورد چارت سازمانی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای کوچک و متوسط توضیح میدین؟
پرسش پویان خالقی نیا
سلام مجدد. خیلی ممنون از راهنمایی و توضیحات مفیدتون به سوالم. با توجه به جامع بودن موضوع، اگر شرایطش باشه و یک وبینار هم در این مورد داشته باشیم خیلی عالی میشه. فکر کنم مسئله مهمی باشه و به درد خیلیا بخوره.
تشکر
خلاصه موضوعات ویدئو
5 سوال مهم قبل از تیمسازی
بهتر است قبل از شروع فرآیند تیمسازی، با استفاده از چند سوال کلیدی زیر، باورهای خود را درباره تیم و تیمسازی به چالش بکشید.
1-معنای تیم از نظر شما چیست؟
2-مزیت داشتن تیم چیست؟
3-ویژگی های یک تیم خوب چیست؟
4-ویژگی های یک هم تیمی خوب چیست؟
5-چرا احتیاج به ایجاد یک تیم دارید؟
در این ویدئو در این باره توضیحات تکمیلی تری ارائه شده است.
ساختار یک تیم باید چگونه باشد؟
ساختار تیم نیز یکی از موارد مهم تیم و تیمسازی است. شما باید با کمک 2 سوال کلیدی زیر، ساختار تیم خود را مشخص نمایید.
1-تیم شما قرار است چه کاری را انجام دهد؟
2-تیم شما این کار را چگونه انجام می دهد؟
مراحل تیمسازی چیست؟
از نظر افراد مختلف با جایگاههای مختلف، تیمسازی مراحل متفاوت و زیادی دارد. ما در این ویدئو تیمسازی را به سه مرحله:
1.آشنایی
2.تعارض
3.تداوم(رشد) تقسیم کردهایم. در این بخش از دوره بازاریابی دیجیتال، درباره این سه مرحله با ذکر مثال توضیح داده شده است.