با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

در مبحث قبلی درباره انواع فیلدها صحبت کردیم و در این بخش قصد داریم درباره انواع روش‌های سگمنت کردن مخاطبان صحبت کنیم.

انواع Segmentation

بر اساس فیلدهای دموگرافی

بر اساس تمام اطلاعاتی که در فیلدهای دموگرافی موجود است سگمنت می‌زنیم. برای مثال در یک فروشگاه اینترنتی روی مخاطبان ساکن یک شهر خاص پیامک ارسال می‌کنیم.

براساس فیلدهای اختصاصی کسب و کار

مثلا در یک کسب و کار که اطلاعات شغلی مخاطبان را جمع‌آوری کرده است پیامی برای کسانی که مدیر دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های خصوصی هستند ارسال می‌شود.

براساس تراکنش‌ها و خریدهای قبلی

برای مثال به کسانی که در سه ماه اخیر بالای سه بار خرید داشتند و میانگین خرید آنها بالای 500 هزار تومان بوده است تخفیف بدهیم.

براساس رفتار کاربر در صفحات سایت

می‌توان کاربران را پیگیری و دنبال کرد و برای آن‌ها پیامی ارسال کرد. برای مثال برای اشخاصی که کالایی وارد سبد خرید خود کرده‌اند اما خرید آن‌ها انجام نشده است یک ایمیل یا پوش ارسال کنیم و خبر از اتمام موجودی روی آن کالا بدهیم.

براساس رفتار کاربر در کمپین‌های قبلی

در این روش از داده‌های کمپین‌های قبلی استفاده می‌کنیم و برای افرادی که در کمپین قبلی خرید کرده‌اند مجددا تخفیف اعلام کنیم.

اهمیت Segmentation

اعداد و ارقام مختلفی درباره اثرگذاری Segmentation در فضایECRM وجود دارد.

1. نرخ باز شدن ایمیل تا 16% افزایش پیدا می‌کند.

2. نرخ کلیک تا 64% با انتخاب سگمنت جدید افزایش پیدا می‌کند.

3. هزینه کمپین‌ها وقتی سگمنت مشخصی را هدف‌گذاری می‌کنیم بسیار کمتر خواهد شد و اثربخشی خیلی بیشتری خواهد داشت.

 

خلاصه موضوعات ویدئو

-بر اساس فیلدهای دموگرافی 2-بر اساس فیلدهای اختصاصی کسب و کار 3-براساس تراکنش‌ها و خریدهای قبلی 4-براساس رفتار کاربر در صفحات سایت 5-براساس رفتار کاربر در کمپین‌های قبلی