با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

در بخش قبل درباره راهکارهای تبدیل کاربر به لید صحبت کردیم. در این بخش درخصوص مخاطب و مشخصات آن صحبت خواهیم کرد. فیلد یا Attribute مشخصات کاربران مانند زمان خرید، شهر محل سکونت، سن، جنسیت و غیره است. فیلدها نشاگر مشخصات کاربران هستند و شامل انوع زیر می‌شوند:

انواع ویژگی‌های مخاطب

1. فیلد دموگرافی: نام و نام خانوادگی، استان و شهر...

2. اطلاعات شغلی: نوع شغل، محل کسب و کار

3. اختصاصی کسب و کار: هر کسب و کار در فضای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند فیلد اختصاصی داشته باشد. برای مثال در کسب و کار مربوط به کنکور اطلاعات دانش آموز مثل مقطع، پایه و رشته تحصیلی بسیار مهم است. مسلما این اطلاعات در فروشگاه لوازم آرایشی بلا استفاده است.

4. تراکنشی: تعداد خریدها و سفارش‌ها

5. محاسباتی: میانگین ریالی خریدها، میانگین تعداد کالاهای هر سفارش برای مشتریان

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در ECRM سگمنت کردن مخاطبان است. اگر از ابتدا اطلاعات کامل و مفیدی از کاربران گرفته باشیم در ادامه برای سگمنتیشن (Segmentatin) کاربرد زیادی برای ما خواهد داشت.

خلاصه موضوعات ویدئو

1-دموگرافی 2-اطلاعات شغلی 3-اختصاصی کسب و کار 4-تراکنشی 5-محاسباتی