در بحث بررسی آمار و ارقام ایمیل مارکتینگ آمارهایی که در سال 2021 منتشر شده است را بررسی میکنیم. این آمارها نشان میدهد علی رغم برخی ادعاها ایمیل مارکتینگ هنوز هم کاربرد دارد و نگاه ویژهای به آن میشود.
1. 81% از بازاریابان حوزه B2B از خبرنامه ایمیل استفاده میکنند.
2. نرخ بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ در سال 2019، 38% بوده و در 2020 این عدد به 41% رسیده است.
3. نرخ تبدیل در حوزههای خبرنامه 3% و در ایمیلهایی از جنس پیگیری 4.5% و در ایمیلهایی از جنس سبدهای خرید رها شده 6% بوده که در 2020 به 7.5% رسیده است.
4. %47 از گیرندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع تصمیم میگیرند ایمیل را باز کنند یا نه. این آمار حاکی از اهمیت عنوان است.
5. %67 از مصرف کنندگان ایمیل فقط بر اساس موضوع تصیمیم میگیرند ایمیل را اسپم گزارش کنند یا خیر. بنابراین باید نام فرستده مشخص باشد.
6. نرخ باز شدن در سال 2019 حدودا 21% بوده و در سال2020 به 24% رسیده است.
7. در سال 2019، 41.9% از ایمیلهای بازشده توسط موبایل بوده و پس از آن 39.9% سهم باز کردن تحت وب بوده و فقط 18.2% از طریق دسکتاپ بوده است. این یعنی قطعا در تمپلیت ایمیل باید نگاه ویژهای به نسخه موبایل داشته باشیم تا طراحی درست به کاربر نشان داده شود.
ایمیل مارکتینگ نرخ کانورژن بسیار بالایی دارد و نرخ ROI قطعا مثبت است. در نظرسنجی که از صاحبان کسب و کار انجام شد و از آنها خواسته شد اعلام کنند در کدام ابزار بیشترین نرخ ROI را نسبت به ابزارهای دیگر دریافت کردهاند، ایمیل مارکتینگ جایگاه اول را کسب کرد و موارد زیر در جایگاههای بعدی قرا گرفتند:
1. سئو
2. تبلیغات کلیکی
3. کانتنت مارکتینگ
4. سوشال مدیا
خلاصه موضوعات ویدئو
بررسی آمار و ارقام ایمیل مارکتینگ
در این ویدئو درباره آمار و ارقامهای مربوط به ایمیل مارکتینگ چند سال اخیر که در سال 2021 منتشر شد، توضیح داده شده است.