با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.
1. از روشهای بودجهبندی در تبلیغات(درصدی از فروش، درصدی از تولید، در حد استطاعت و...) چگونه باید متوجه شد که از کدام روش بودجهبندی باید برای هر نوع کسبوکار استفاده کرد؟ آیا به چرخه عمر محصول یا فصلی بودن یا نبودن محصول بستگی دارد؟
2. الان که در حال یادگیری دیجیتال مارکتینگ هستم و این فیلد رو به عنوان شغل انتخاب کردم و هنوز هم در هیچ زمینهای عمیق نشدم، الان به شدت نیاز دارم به تجربه و حضور در بازار کار، به نظرتون اینکه الان وارد شرکتها یا آژانسهای کوچیک در زمینه دیجیتال مارکتینگ بشم بهتره؟ یا در صورت امکان وارد شرکتهای بزرگ بشم به عنوان یک کارآموز. لطفا اگر مجموعه ای رو هم میشناسین که میتونه برای من مناسب باشه به من معرفی کنین.
3. راجعبه محتوا سایت یکی از مشکلاتی که تازه کارها دارن و میخوان سایت بزنن عکس محصوله مثلا میز تلوزیون باید از چند زاویه عکس گرفته بشه مثلا میشه حدود 5 تا 10 عکس سایتهایی مثل خوگر و ... چطور هزینههای عکاسی رو کم میکنند آیا باید عکس صنعتی گرفته بشه یا از همه محصولات عکس بگیریم بدیم ادیت کنند؟ اصولا بک گراند سفید بازخورد بهتری داشته برای محصولات چوبی چون مشتری براش مهمه عکس واقعی باشه و فتوشاپ نباشه.
4. یکی از دوستانم نمایندگی شرکتی دارن برای فروش دستگاههای اسکرابر صنعتی، خودش پیشنهاد داد که روی سئو سایتشون کار بشه ولی بعدش گفت جنس کار ما اینطوره که باید بریم رو در رو مذاکره کنیم و مدیران فروشگاهها و مراکز صنعتی رو راضی به خرید کنیم و اگر ما نریم برای مذاکره انگار هیچ احساس نیازی برای خرید وجود نداره. حالا من نمیدونم این جمله چقدر درسته ولی اگر درست باشه با چه روشی میشه این دستگاهها رو از طریق فضا آنلاین فروخت. درصورتیکه میبینم سایتهای زیادی روی همین حوزه سئو کردن و اتفاقا سایتی مثل https://www.ebrahimco.com چیزی حدود 15 تومن هزینه رپورتاژ داده . چون حوزه صنعتی هست و تعداد جستجوش هم کمه شاید با ادز در زمان کم خیلی چیزی دستمون نیاد. پیشنهاد شما چیه؟ روی سئو کار کنیم یا نه؟ فروش یک دستگاه حداقل برای مجموعه 10 میلیون سود داره و عدد رقما تو این حوزه بالاست
5. در مورد سرچ کنسول، من این امکان را روی سایت ست کردم، اما به نظر میرسد که همه ورودیهای گوگل را نمایش نمیده. مثلا من خودم چندین بار عبارتهای کلیدی و مهم را سرچ زدم که توش رتبه داریم اما علیرغم اینکه توی آنالتیکس ورودیها را نشون میده، اما سرچ کنسول متاسفانه دادهای در این زمینه نمیده. گاهی فقط یکی دو مورد ایمپرشن و کلیک را نمایش میده. تعداد ورودی گوگل ما فعلا در حد 20 تا روزانه هست.
6. در حوزه مهاجرت به روسیه عبارات زیادی وجود داره برای کار کردن . سوالم اینجاست که همه این عبارات رو زیر عنوان یک مقاله جامع با عنوان مهاجرت به روسیه کار کنم یا هر کدام رو جداگانه باید کار کنم؟ چون میخوام با جستجو هر یک سایت من حتما بالا بیات شما کدام روش رو پیشنهاد میدید؟ عبارات اینها هستند: مهاجرت به روسیه، مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج،مهاجرت به روسیه از طریق کار، مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل، مهاجرت به روسیه از طریق پناهندگی و ... همه این موارد عینا از کیوورد ریسرچها پیدا شدن و همشون هم میخوام بالا بیان. تمایل خودم اینه که برای هر کدام یک مقاله جدا بنویسم تا راحت بالا بیاد اما بدلیل شباهت زیاد در محتوا احتمال کنیبال شدن وجود نداره؟
7. برای دو تا سایت که یکی در حوزه آگهی وام و یه سایت دیگه که در حوزه وام بصورت عمومی کار میکنه از چه روشهایی میشه مارکتینگ انجام داد و کدوم بهتره آیا ایمیل مارکتینگ خوبه یا اس ام اس مارکتینگ و تو متن اون چی بنویسم بهتره که کاربر رو ترغیب به کلیک کنه و برای ارسال ایمیل و اس ام اس موضاعاتش چی باشه و کلا یه توضیح طبق تجربه خودتون برای بازاریابی این سایتها بفرمائید. سایتهای رقیب رو بررسی کردم و چیز خاصی برای مارکتینگ جز اینستاگرام و سایتشون ندیدم.
8. شما توصیه به داشتن یک فروشگاه فیزیکی در کنار فروش آنلاین میکنید یا خیر؟! مثلا لیون کامپیوتر با اینکه یک برند شناخته شده هست ولی فروشگاه حضوری هم داره ولی مثلا شما هیچگاه به سمت فروشگاه حضوری نرفتین . ممنون میشم در این مورد توضیح بفرمایید که بتونیم تصمیمگیری درستی واسه کسب و کار خودمون داشته باشیم.
9. یکی از راههای فروش برای فروشگاههای آنلاین بودن در مارکت پلیسها هست شما توصیه میکنید با اسم و برند خودمون در اون مارکت پلیسها حضور داشته باشیم و یا اینکه با نامهای دیگری فعالیت کنیم
10. یکی از راههایی که ما برای فروش لباسهای ورزشی انتخاب کردیم روش همکاری در فروش هست به این ترتیب که با مربیهای ورزشی صحبت میکنیم و کد تخفیفی میدیم بهشون که هر کسی از اون کد استفاده کرد و از ما خرید کرد بخشی از سود به اون مربی برمیگرده سوال من اینجاست که این نوع فروش رو در چه زمانی باید شروع کنیم مثلا وقتی خودمون به یک میزان قابل قبولی از فروش رسیدیم بیاییم شروع کنیم و یا اینکه از همون ابتدا این کار رو انجام بدیم ؟! ممنون میشم اگر تجربهای داشتین انتقال بدین
11.برای فروشگاههای آنلاین با بودجهی محدود تبلیغات حضوری رو پیشنهاد میدین یا تبلیغات در فضای آنلاین رو؟ اگر بخوام واضحتر توضیح بدم؛ ما یک فروشگاه آنلاین لباس ورزشی داریم میتونیم برای تبلیغات با باشگاههای ورزشی صحبت کنیم و بنر فروشگاهیمون رو اونجاها بزنیم و یا اینکه با مربی های ورزشی که در کل ایران هستن کار کنیم و محصول بفرستیم واسشون و تبلیغات کنن برامون از این جهت میپرسم شما چه راهکاری رو پیشنهاد میدین؟ چون الان با دو نوع رویکرد ورود به بازار روبرو هستیم آیا رویکرد ورود به بازار منطقهای رو در پیش بگیریم و کم کم منطقه رو گسترده کنیم و یا اینکه از همون ابتدا در دریا یه تور ماهیگیری پهن کنیم و بتونیم لید جمع کنیم و به مشتری تبدیلشون کنیم.
12. در خصوص مشاوره با شخص شما هست لطفا توضیح بدین شرایط کسب و کارمون باید به چه صورت باشه که مورد قبول قرار بگیره و بتونیم زمان مشاوره داشته باشیم؟
13. چند وقتی هست که به خاطر مشغلههای کاری و امتحانهای دانشگاه متاسفانه اصلا نتونستم بیام سراغ دوره و وبینارها. تقریبا دو روزی هست که دوباره شروع کردم و دارم یک مرور کلی رو مباحث اصلی و چیزهایی که برام خیلی جذاب بود میکنم تا بعد از مرور دوره رو شروع کنم. چیزی که الان تا حدودی ناامیدم کرده سرعت پایینم برای دوره هست؛ جوری که الان بعد از گذشتن 10ماه من تازه هفته 20م هستم.
بنظرتون باید سرعتم رو بیشتر کنم یا چی؟ یک چیزی که باعث کندی سرعتم میشه ترس از یاد نگرفتن مباحث هست جوری که تا الان بالای چندین بار از هفته تا اینجا رو مرور کردم. بنظرتون این کار درستیه؟
14. تا اینجای کار(هفته 20) ما راجب مباحث مختلفی صحبت کردیم، بعنوان مثال لید جنریشن رو گفتیم تمرین هم دادید که مقالات روی مطالعه کنیم و روشهایی رو برای لید جنریشن کسب وکار تمرینیمون بنویسیم. اما ابزار برای جمعآوری که میتونه برای لید جنریشن بهم کمک کنه رو به صورت کامل گفته نشد یا ابزارهای که معرفی شد بیشترشون در حد معرفی اجمالی بود. خواستم بدونم آیا در جلسات آینده ابزارهای کاربردی بعنوان مثال برای جمع آوری لید و...گفته میشود؟!