با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1. سوالم راجع‌به کسب و کار آنلاین دراپ شیپینگ dropshipping هست اینکه نظر شما چیست در ایران چقدر حاشیه سود دارد و اینکه بهترین دراپ شیپرها چه کسانی هستند و کال توصیه شما برای افراد تازه کار که وارد این حوزه می‌شوند چیست؟

2.بنده سایتی دارم با دامنه IR .و سوالم این است چرا از خارج از کشور برخی از سایت‌های با دامنه IR.

خیلی به کندی و بد باز می‌شوند. علت به نوع ساختار سایت مربوط می‌شود یا خیر بعضی اوقات حتی باعث بهم ریختگی سایت و مجبور به بازگردانی می‌شویم. البته سایت وردپرسی هست.

3.فرمت url یک سایت(حوزه سلامت) برای پست‌هایی که پیلار هستند و می‌خواهیم ازشون ورودی قابل توجه بگیریم به این صورت هست:

x.com/keyword به این علت که علاوه بر کیورد از مترادف‌ها هم ورودی داشته باشیم و برای پست‌های  کلاسترو کپی فرمت url به این صورت هست:

X.com/ کیورد فارسی به این دلیل است که:

1 _قرار نیست رو این پست‌ها کار کنیم و فکر می‌کنیم اگه بخشی از url فارسی باشه احتمال داره به صورت رندوم یک تعداد ورودی داشته باشیم.

2 _کیبوردهای این پست‌ها دو یا چند کلمه‌ای هستند اگه انگلیسی وارد شن ممکنه با مفهوم اصلی تفاوت داشته باشه. بنظر شما آیا این روش اشکال داره؟

4.برای انجام تمرین‌های بر بستر وب سایت آیا می‌تونیم با یک دامین اصلی یک کسب وکار فعالیت کنیم؟ یا یک دامین با نام خودمان؟ چون آموزشSEO جلسات میانی دوره هستند ترس این وجود داره که راه رو اشتباه بریم و دیگه نشه درستش کرد و دامین از دست بره، پیشنهاد شما برای انتخاب دامین برای تمرینات دوره چی هست؟

5. سایتمون رو بهینه کردم و کش و حالت lazyload رو هم فعال کردم وقتی lazyload فعال میشه تا زمان اسکرول صفحه تصاویر لود نمیشه و گوگل سایت رو مثل تصویر زیر میبینه، سوالم اینه که وقتی تصاویر رو نمی‌بینه می‌تونه از توی کد html سایت scrشون رو بخونه؟ یا حتما برای سئو باید ببیندشون؟

6. به نظرتون چرا با اینکه پوزیشن یک ام تو این کلمات و ایمپرشن اینقدر بالاست ولی کلیک کمه؟

7. من goal رو روی صفحه تشکر از پرداخت وردپرس ست کردم. مشکلی که دارم اینه که اگه اون صفحه رو کاربر رفرش کنه یا چندبار وارد اون صفحه بشه از تاریخچه مرورگرش آمار من هم یکی اضافه

میشه. یعنی یکبار خرید زده شده ولی چون چند بار اون صفحه رو از تاریخچه اولش می‌بینه چند بار خرید زده میشه توی آمار . چه کنیم؟

8. وقتی کش رو روی سایت فعال می‌کنید مخصوص کش cdn ابر آروان و براش تایم یک ساعت تنظیم می‌کنیم . سایت به خوبی کش میشه اما مشکلی که هست اینه که وقتی محتوای جدید روی سایت گذاشته میشه همون نسخه قبلی کش رو مشتری می‌بینه و باید چند بار رفرش کنه تا نسخه جدید رو ببینه و خیلی از مشتریا اینو نمیدونن که باید رفرش کنن. چه کنیم کش سمت مرورگر کاربر پاک بشه؟

9. ما روی یکی از دسته‌بندی‌های سایتمون که کلمه سختی هم هست، با رعایت قواعد سئو و با استفاده از رپورتاژ و بک‌لینک تو رتبه 2 تا 4 جایگاهمون متغیره و تقریبا ثابت شدیم..تو کوئری‌هایی که رقابت خیلی زیاد نیست تقریبا راحت میشه جایگاه رو حفظ کرد ولی تو کوئری‌های سخت شرایط کامالً متفاوته. تو این شرایط چه کارهایی باید انجام بدیم که جایگاهمون از دست نره؟ لازمه که هر ماه رپورتاژهای سنگین بریم؟ یا مثال همون رپورتاژهای قبلی که رفتیم رو تقویت کنیم جواب میده؟ لطفا یه توضیحی در مورد تمام کارهای آف پیجی که باید تو این شرایط انجام بگیره بفرمایید.

10. در یک کوئری بسیار پر سرچ تو یک سایت علمی رپورتاژ رفتیم. لحن رپورتاژ طوری نوشته شده که جنبه علمی داشته باشه و به طور کل مطلب جالبی هست برای مردم. بعد حدوداً 5 ماه این رپورتاژ اومده تو همون کوئری دسته‌بندی هدف ما و تو جایگاه 2 ثابت شده. آیا تو این شرایط نباید رپورتاژی که جایگاه 2 رو داره و به دسته‌بندی ما لینک داده کمک کنه دسته‌بندی جایگاه خوبی بگیره؟ در واقع فقط رپورتاژ جایگاه گرفته و داره روزی چندتا ورودی به ما میده اما کمکی به بهبود رتبه دسته بندیمون نکرده. خود اون دسته‌بندی یه متن قوی داره و از لحاظ سئویی مشکلی نداره اما نمی فهمم چرا تو صفحه 2 گیر کرده و تکون نمی‌خوره. این رو هم بگم که اون مقاله متاسفانه تگ رپورتاژ داره، تگ رپورتاژ می‌تونه عامل عدم انتقال اعتبار به دسته‌بندی باشه؟

11. لینک‌های داخلی سایت باید مطلق باشند یا نسبی؟

12. سایتم در کلمه‌ای کلیدی در بین صفحات 3 تا 10 گوگل در حال جابجا شدن هست دلیلش ضعف محتوا هست؟

13. سوالم درباره انتخاب نام دامین هست. مشکلی که موقع انتخاب نام پیش اومد دیدم دقیقا همون عبارت انگلیسی مورد نظر من تشابه کاملی با سایت خارجی با موضوع تقریبا نزدیک دارن. مثال موضوع من مشاوره روانشناسی هست و سایت خارجی مشاوره ورزشی. حالا سوالم اینه من می‌تونم با کمی تغییر این نام و انتخاب کنم؟ می‌خوام و بازاریابی محتوایی این تشابه اسمی چه مزایا و SEOبدونم از نظر قانونی، مضراتی داره یا اصال نه ضرر داره نه فایده؟

14. من در 2 سال گذشته در پروژه های مختلفی از تکنیک کانتنت کیوریشن استفاده کردم، به این صورت که برای بالا آوردن صفحه ای از سایت با انکرتکست خاصی، مطالب مختلف ولی مرتبط را از سایت‌های گوناگون کپی می‌کردم و به منبع لینک نوفالو می‌دادم و نهایتا در جایی از آن مطلب با همان انکرتکست به صفحه هدفم لینک‌سازی داخلی انجام میدادم. واقعیت اینه که بعد دو سال متوجه تاثیر مثبتی که اینکار می‌تونه بذاره نشدم خودمم دلیلش رو این حدس می‌زنم که شاید به این علت باشه که اون صفحات کپی شده هرگز از گوگل ورودی نمی‌گیرن و منبع ورودی دیگری هم ندارند بنابرین اعتبار لینک‌هایی که در آن صفحه قرار داره هم به حدی کمه که عملا انگار لینک سازی صورت نگرفته. خواستم یکم بیشتر درباره این موضوع صحبت کنید. می‌دونم 3 قسم کانتنت کیوریشن داریم ولی من تنها از اون مدلی استفاده کردم که محتواها رو کپی می‌کنیم و لینک می‌دیم به منبع.

15. ما یک سایت داریم که صفحۀ اصلی اون، با کیورد «شرکت حسابداری » داره روش کار میشه و لینک‌سازی‌های داخلی و خارجیش انجام میشه و تا صفحۀ اول هم آوردیمش بالا خداروشکر الان می‌خوایم که توی محله‌های مختلف تهران و کرج هم رتبه کسب کنیم برای اینکه بتونیم راحت تر توی این کلمات:

شرکت حسابداری در الهیه

شرکت حسابداری در ولنجک

شرکت حسابداری در زعفرانیه

شرکت حسابداری در نیاوران و...

بیایم بالا، می‌خوایم برای هر کدوم از این لانگ‌تیل‌ها، یک محتوای جداگانه بنویسیم

1 .آیا درکل، این استراتژی خوب و درست هست؟ چیکار کنیم که هم راحت‌تر باشه هم بهتر؟

2 .آیا هر کدوم از این محتواها، در یک برگۀ مجزا آورده بشه بهتره یا در وبلاگمون منتشرش کنیم بهتره؟ درمورد چگونگی پیلار کلاستر بستن این محتواها هم توضیح دهید لطفا(سایت ما وردپرسی هست)(رقبا در این کلمات، یا محتواشون رو در وبالگ آوردن یا براشون ساب دامین زدن)(تعداد لانگ‌تیل‌ها زیاده و برای اکثر مناطق تهران، این محتواها نوشته میشه)

16. سئو تصاویر مانند سئو محتوا و سئو کلمات کلیدی واجبه و باید به سئو تصاویر بهش بها بدیم؟ نسبت خاصی برای سئو تصاویر نسبت به سئو مقالات سایت وجود دارد؟

17. توی هر کسب و کاری در محتوای بلاگ یا سوشال میشه از لحن صمیمی استفاده کرد؟ یا نسبت به پرسونای مخاطب این موضوع صدق میکنه؟ که مشتریانش کسب و کارها هستن باید از لحن رسمی b2b مثال کسب وکار توی محتوای بالگ و شبکه های اجتماعی استفاده کنه یا صمیمی؟ منظورم اون قسمتیه که با گوشی گوگل رو باز می‌کنی یه سری مقالات پیشنهادی واسه هر شخص میاره.

18. چطور اسناد استراتژی و یا برنامه‌ریزی مربوط به سئو، تولیدمحتوا و از این دست موارد را نگهداری کنیم که تیم مربوطه هم به این اسناد دسترسی داشته باشند؟ جدای از پرونده سازی کاغذی، آیا نرم افزار خاصی برای نگهداری این نوع اسناد وجود دارد؟

19. تو اکثر دسته‌بندی‌های سایتمون تعداد محصولات بالاست که باعث میشه اون دسته‌بندی تعداد صفحات زیادی داشته باشه.آیا واقعا مهمه که گوگل صفحه 2 به بعد دسته‌بندی رو ایندکس کنه؟ اگه مهم نیست در واقع با هر بار کراول مجدد بودجه خزش سایت داره هدر میره، چه راهی وجود داره که تو این نوع دسته‌بندی‌ها بشه بودجه خزش رو مدیریت کرد و صفحات 2 به بعد دیگه کراول نشن؟

20. سوال من درباره تورهای واقعیت مجازی هست.می‌خواستم راجع‌به انجام اینکار برای یه سری بیزینس خاص بپرسم که تو ایران جواب میده یا نه (مثال برای هتل‌ها)یه موضوعم اینکه هزینه اولیش می‌دونید چقدره؟ تا جایی که متوجه شدم هزینه اساسی خاصی نداره.