با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1.یه سوال تخصصی داشتم ازتون، ما برای اینکه بخوایم وارد یه صنعت جدید بشیم (یه کسب‌وکار جدید تاسیس کنیم) نیاز داریم تحقیقات بازار انجام بدیم که هم اندازه بازار را بدونیم و هم با مشکلات و علاقه‌مندی های مخاطب اون صنعت آشنا بشیم.

اگه این کسب‌وکار داخل فضای آفلاین بود با شیوه مصاحبه و ... می‌تونستیم این تحقیقات بازار را تا حدودی هندل کنیم...ولی اگه کسب‌وکار صرفا به فضای دیجیتال محدود شده باشه ابزار تحقیقات بازارمون چیه؟ چطور باید این کار را انجام بدیم و کلا روند مارکت ریسرچ رو چطور باید برای یک بیزینس 0تا100 آنلاین طی کنیم؟  

 

2.من مطلبی قبلا نوشته بودم با کلمه کلیدی خرید شمع که ایندکس شده بود اما بنا به دلایلی اون مطلب ریدایرکت شد به urlجدید و کلمه کلیدیش تغییر کرد.

وقتی مطلب جدیدی با همان کلمه کلیدی(خرید شمع) و محتوا متفاوت منتشر شد با هر بار کلیک ریدایرکت میشه به مطالب اول که دیگه اون کلمه رو نداره و کلا تغییر کرده!!!

این ریدایرکت تاثیر خیلی منفی روی سئو مطلب داشته؟

و بعد یه مدت و ایندکس شدن مطلب اول با url و کلمه کلیدی که تغییر کرده آیا این مشکل برطرف میشه؟  

 

3.چطور میتونیم نیوز سایت مپ رو روی وبسایتمون ست کنیم؟ مراحل کانفیگش رو ممنون میشم توضیح بدید.

 

4. از اردیبهشت سال گذشته که بنده تو دوره ثبت نام کردم، واقعا از یک سردرگمی نجات پیدا کردم و تونستم سایتی که روش کار می کنمو به حد قابل قبولی از نظر خودم بیارمش بالا..از ابتدا این دوره، روی نوشتن متن های یونیک و سئو شده تاکید داشت که ما هم این کار رو کردیم و با وسواس برای دسته بندی هایی که برامون مهم بود متن به صورت پیلار و کلاستر نوشتیم، لینک سازی داخلی رو رعایت کردیم..به طور خاص روی یک دسته بندی که مهم ترینه برامون، با رعایت اصول، لینک سازی کردیم و هر ماه چندین رپورتاژ با انکر تکست های مختلف رفتیم، برای بیشتر رپورتاژها متن یونیک نوشتیم و الی آخر. نتیجه چی شده؟ این که در طول 3 ماه گذشته روی کلمه کلیدی "لباس بچه گانه"، یک ماه تو جایگاه 3 و 4 بودیم و باز دونه دونه برگشتیم تا 9 و جایگاه ثابتی نداریم. خود صفحه لندینگ ما بانس ریت نسبتا خوبی داره (30 تا40 درصد) و تایم آن سایتش خوبه ولی تا موقعی که تو جایگاه 1 تا 3 نباشی اصلا ورودی خاصی نداری..واقعا دیگه مستاصل شدیم. اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید که تو این موارد چه باید کرد؟  

 

 

5.برای سایت یک شرکت، دو دامنه .ir و دامنه .net موجود میباشد. در حال حاضر دامنه .net آدرس اصلی میباشد و دامنه .ir ریدایرکت به .net شده است. با توجه به اینکه شرکت در نظر دارد دامنه ی .ir را به عنوان دامنه اصلی در تبلیغات معرفی کند، به نظر شما این روش درست است؟ دلیل اینکه دامنه .net به عنوان آدرس اصلی انتخاب شده است، استفاده از تبلیغات گوگل هست. آیا روش بهتر این نیست که دامنه اصلی رو روی .ir بگذاریم و .net را به عنوان یک لندینگ گوگل ادز در نظر بگیریم و تمام لینک های داخل آن را به سمت .ir هدایت کنیم؟ پیشنهاد شما برای دامنه اصلی و دامنه ریدایرکت چیست.  

 

 

6-1.ما یک سایتی را با ورود پرس ران کردیم و الان داره در زمینه گردشگری و تورهای ورودی به ایران فعالیت میکنه ولی با توجه به بلاهایی که وردپرس داره سرمون میاره تصمیم گرفتیم که شروع کنیم و یک cms اختصاصی از طریق برون سپاری برای خودمون بنویسیم و تو این مدت یک ساله که سیستم اصلی ران بشه میخواییم رو بحث سئو و ورودی سایت و فروش تمرکز کنیم ما اسم دامنه و فرایند افزایش اعتبار و ورودی برامون خیلی مهم هست و الان به خاطر هزینه های cms اختصاصی خیلی شرایط مالی خوبی برای برون سپاری هم نداریم به همین علت خودم قصد داشتم که بحث سئو را روی کارمون استارت بزنم فقط میخوام بدونم با توجه به اماتور بودن من احتمال پنالتی خوردن دامنه به چه میزانه و آیا در صورت بروز این اتفاق هزینه جبران اون چقدره؟  

 

 

 

6-2. شما اگر میخواستید با بودجه محدود بین سئو کردن برروی سایت ورد پرس برای فروش بیشتر و نوشتن cms اختصاصی به خصوص با توجه به حوزه مشخص شده ( فروش تور و ویزا برای مسافرین خارجی که قصد سفر به ایران دارند) کدام مورد رو پیشنهاد میدادین که توی اولویت قرار بدیم؟  

 

 

 

7-1.وقتی «اسم تجاری» محصول با «ماهیت» محصول متفاوت است کدامیک را باید سئو کنیم؟ مثلا اسم تجاری محصول ما «خرمای مریمی» باشد ولی در واقع همان «خرمای خاصویی» است. طبیعتا خرما خاصویی و کلمات کلیدی مرتبط با آن سرچ بیشتری دارند اما اسم محصول ما چیز دیگری است و سئوکار هم که نمی‌تواند که اسم محصول را عوض کند! نهایتا باید اسم محصول را اینطور بنویسیم «خرمای خاصویی مدل مریمی» که آن هم مسخره می‌شود. راهکار چیست؟

 

 

 

7-2. اکثر سئوکاران حرفه‌ای اعتقاد دارند معیار Keyword difficulty ابزارهای سئو گمراه کننده است و آدم را به اشتباه می‌اندازد. در این میان بعضی از افراد می‌آیند و طبق یک روش تجربی با شش معیار «تخصصی بودن سایت»، «شباهت عنوان جستجو شده با عنوان صفحه»، «نوع صفحه‌ ورودی که جایگاه گرفته»، «میزان فعالیت کاربران»، «اعتبار دامنه و جایگاه کلی سایت»، «کیفیت محتوای صفحه» به صورت تجربی یک عددی را به هر یک از نتایج اختصاص می‌دهند. به نظر شما این کار تا چه حد می‌تواند مفید باشد؟ آیا می‌شود آن را A.method ترکیب کرد تا وزن دهی دقیق‌تری داشته باشیم.  

 

 

 

7-3.در روش A.Method شما طوری درس دادید که انگار حجم تقریبی سرچ ماهیانه اهمیت بسیار کمی دارد و ما نیازی به هیچ ابزاری برای تخمین نداریم. از آن طرف بر نظر کارفرما تاکید زیادی کردید. در صورتی که خیلی از اوقات این افراد با ادبیات سرچ کاربران در حوزه خود آشنا نیستند. آیا این روش باعث نمی‌شود که کارفرما به یک سری کلمات «ظاهرا مهم ولی بدون سرچ» بیشترین درجه اهمیت را بدهد و از آن طرف کلماتی که سرچ بالایی دارند از چشم ما دور بمانند و به نوعی گمراه شویم؟  

 

 

 

8.اگه بخوایم رقیب* اینماد بشیم،باتوجه به اینکه در این حیطه بودید و کوه یخ و اینارو گفتید و پشت صحنه هارو بیشتر واقف هستید، بفرمایید چقد طول میکشه کله‌پامون کنن؟ یا مشکلات قانونی بسازن برامون یا...! یا کاری ندارن؟ اصلا میشه؟ یا مثل آمریکا هیچ غلطی نمیشه کرد؟ اصلا به صلاح هست یک اقدام آتش‌به اختیارانه بکنیم در این حوزه؟

*رقیب: حالا رقیبه رقیب هم که نمیشه شد، ولی سایتی در همون موضوع!