با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1.ما یه صفحه قبلا داشتیم به نام لیست قیمت استابلایزر فاراتل و سارا که فقط لیست قیمت این محصولات داخلش بود و بازدید اول سایتمون بود این صفحه توی اون ما به تدریج محصولات متنوع با برندهای مختلف اضافه کردیم.اما صفحه همچنان همون اسم رو داره بازدید خوبی هم داره ولی اسمش لیست قیمت فاراتل و ساراست.اما تووی گوگل کنسول متوجه شدم که لیست قیمت استابلایزر حدودا 2 برابر لیست قیمت استابلایزر فاراتل impression داره حالا بنظرتون ما اسم و یو ار ال صفحه رو عوض کنیم یا نه؟ ایا دچار مشکل سئویی می‌شیم یا نه؟ پیشنهادتون چی هست؟

 

2.من تا جلسه 32 مطالعه کردم مشکل من دقیقا اینه برنامه‌ریزی یک دیجیتال مارکتر چی هست یعنی چک لیست اون چیه مثلا ابتدا هدف پروژه، رقبا،استراتژی ورود به بازار، بعد بریم سراغ تقویم محتوایی و مشخص کردن cms من یه رود مپ کلی میخواستم همچین چیزی داریم اصلا یا بستگی داره مثل همیشه؟

 

3.ما یک سایتی رو سئو کردیم کلمات روی عکسها رتبه میگیره سایت فروشگاهیه سه ماهه ران شده و کلماتمون روی عکسها رتبه میگیره و جالب اینه توی سرچ کنسول توی قسمت وب کلمات رو میاره توی قسمت ایمیج نمیارتشون و اینکه کلمات بعد honeymoon و Google dance وقتی جایگاهشون ثابت میشه یهو میرن بعضی اوقات و از دور نتایج حذف میشن حالا خلاصه سوالاتم اینه:

3-1.چرا توی یه فروشگاه اینترنتی روی عکسها توی سرپ نتایجمون یا بعضی کلماتمون میاد بالا؟

3-2.با اینکه روی دسته بندی لینکسازی کردیم به صورت داخلی و متن و عکس برای دسته‌بندی‌ها کامل گذاشتیم، از صفحه اول لینک دادیم،از سئو باکس لینک دادیم،توی منو دسته‌بندی رو در اولویت قرار دادیم ولی در 60 درصد مواقع کلمات هدف با محصول داخل سرپ نمایش داده میشن و مجبوریم ریدایرکت کنیم یعنی نتونستیم به گوگل بفهمونیم ما صفحه هدفمون برای کلمه این دسته‌بندی نه محصول؟    

 

 

4. برای چک کردن اینکه IP ما در بلک لیست گوگل قرار دارد یا نه باید دقیقا از چه سایتی استفاده کنیم؟ چرا که سایت‌های مختلف بر اساس دیتابیس خودشون لیست‌های مختلفی رو نشان می‌دهند. من از چند سایت مختلف استفاده کردم اما در بین اون‌ها لیستی که برای گوگل باشه ندیدم. در ضمن در این ابزارها باید آدرس دامنه خودمون رو وارد کنیم یا اینکه حتما باید IP سروری باشه که هاست ما روی اون میزبانی میشه؟

 

 

https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx .5. با استفاده از این ابزار من سرعت Domain Name Server خودم رو چک کردم و جوابش 1ms اومد. آیا این مقدار خوبه؟ (سرویس اشتراکی نت افراز دارم.)

https://www.dnsperf.com/  

6. سایت namecheap.com که برای خرید Name Server معرفی کرده بودید توسط برادران به درجه اعلای فیلترینگ نائل آمده. آیا این موضوع باعث نمیشه که سرعت لود سایت ما کاهش پیدا کنه. آیا همچنان استفاده از این سرویس را پیشنهاد می‌کنید؟ اگر بله سرویس FreeDNS یا PremiumDNS ؟    

 

 

7.چرا در سایت تیزلند، اجازه انتشار نظرات در دست مدارس است، یعنی اگر کامنتی گذاشته شود و مدرسه تایید نکند، کامنت مورد نظر منتشر نمی‌شود و این باعث می‌شود، محتوای سایت، به سمت و سوی خاصی پیش برود و دیگران را گمراه کند. مگر یکی از اهداف این سایت راهنمایی دیگران برای انتخاب درست مدرسه یا موسسه آموزشی نیست؟ چرا پس کامنت‌های منفی اجازه انتشار نمی‌یابند؟    

 

8.مدیر مارکتینگ و سئوکار شرکتی که توش تولید محتوای بلاگ انجام میدم مقالۀ مادر رو برای من به به عنوان تسک یک روزه قرار دادن که میگن نباید از 2000 کلمه کمتر باشه که واقعا من مقاله های عادی که روزانه یکی رو انجام میدم و تقریبی 1000 کلمه هستن توی یه روز انجام میدم ولی این مقاله حداقل به یک روز و نصف یا دو روز واسه نوشتن تایم نیاز داره ولی بهشون میگم باز سر حرفشون میمونن و میگن باید تو یه روز کاری اینو انجام بدی چیکار کنم که کوتاه بیان و متقاعد بشن مقاله مادر نوشتنش مال دو روز کاریه؟ راستی موضوع مقاله‌های ما هم بیشتر توی حوزۀ کسب و کاره    

 

 

9. اخیراً شما زیر ویدیوهای دوره محتواهای متنی اضافه کردید. در صورتی که ویدیوها پولی است و در هفته 44 گفتید اگر محتوایی پولی بود صفحه را NoIndex و Nofollow تا باعث افزایش Bounce Rate و لطمه به UX نشود. لطفاً بفرمایید چه استراتژی برای اینکار داشتید؟  

10. قبلا گفتید که تا محتوای صفحات سایت به صورت کامل آماده نشده تیک نمایش برای موتورهای جستجو را فعال نمی‌کنیم. اولا میخواستم بدانم این کار چه فایده‌ای دارد؟ چون وقتی یک صفحه اصلا محتوایی ندارد احتمال رتبه هم نمیگیرد پس هیچکس آن را نمی‌بیند. دوم هم اینکه اگر رتبه گرفت چطور می‌توانیم آن را از نتایج جستجو حذف کنیم که تعارضی بین سایت مپ و فایل robots.txt پیش نیاید.      

 

 

11.باتوجه به اطلاعات گوگل کنسول اگر پوزیشن ما زیر 7 باشه می‌تونیم بگیم که تعداد ایمپرشن‌ها برابر با میزان سرچ کاربران هست؟ مثلا وقتی ما در کلمه استابلایزر رتبه 4 رو داریم و ایمپرشن به فرض 5000 در سه ماه هست ایا می تونیم بگیم دقیقا 5000 نفر این کلمه رو در گوگل سرچ کردن یا تحلیل من علط هست؟

 

12.ما یک سایت در حوزه گردشگری داریم که طبق روش A.Method تحقیق کلمات کلیدی رو انجام دادیم و براساس منابعی که در اختیار داشتیم محتواهایی براساس روش پیلار و کلاستر تولید کردیم و لینک‌دهی های داخلی رو هم انجام دادیم. الان که در جت سئو جایگاه کلمات کلیدی رو نگاه می‌کنیم؛ می‌بینیم که در کلمات مد نظر ما، رتبه‌های خوبی گرفتیم ولی صفحات فرود بعضی‌هاشون همچنان صفحه اول سایت هست. آیا نیاز هست که ما اقدامی خاصی انجام بدیم که گوگل یا جت سئو متوجه بشه که صفحات فرود کلمات کلیدی مد نظر ما صفحه اول سایت نیستن؟    

 

13.من در شرکتی خدمات آنلاین منزل که خدماتی در حوزه نظافت و تاسیسات و تعمیرات را دارند فعالیت می‌کنم.سوالم از شما اینه که در حوزه اینفلو مارکتینگ به نظرتون با یک بودجه مشخص تبلیغات رو به دو اینفلو پربازدید مثلا 1 میلیون فالور بدیم یا به 20 اینفلو 100 کا فالور اختصاص بدیم تاثیر تبلیغات از نظر اعتماد سازی به برند در کدام دسته بهتر است؟ و آیا به طور کلی این شیوه تبلیغ رو توصیه می‌کنید یا خیر؟ اپلیکیشین ما سال‌هاست در این حوزه فعالیت داره و برند تازه‌ای نیست    

 

14.در هر بخش از چرخه عمر محصول چه استراتژی تبلیغاتی رو باید داشته باشیم؟  

 

 

15. آیا میشه از سایت‌ سازهای ایرانی و غیر ایرانی که domain authority بالایی دارند به عنوان سایت‌های دست یک در استراتژی pbn استفاده کرد؟  

 

 

16. آیا نوایندکس کردن فوتر در سایت می‌تواند به فرایند سئو آسیبی وارد کند یا خیر؟    

 

 

17.یکی از سایت‌های من دچار کنیبالیزیشن شده، چه گزینه‌هایی برای برطرف کردن این مورد وجود دارد که حداقل‌ترین آسیب را به سایت وارد کند؟    

 

 

18.سایت فروشگاهی با نام برند ما ثبت شده و با یک پسوند دیگه مشغول فعالیت شدند. در زمینه سئو بالا تر از ما رتبه گرفتند چون تعداد بک‌لینک‌ها و ... از ما بیشتره. چه توصیه‌ای در زمینه برای ما دارید؟ دامنه .ir و .market و... متعلق به ماست و رقیبمون با .net شروع کرده. در زمینه ثبت برند هم هنوز موفق نبودیم چون برند نزدیک نام ما قبلا ثبت شده. اگر نیاز به بررسی اختصاصی داره و ...