با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال میتوانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.
1. یک سایتی دارم که در آن محصولات ادویه و حبوبات رو سئو میکنم. الان یک محصول داریم به نام "نخود" و یک دستهبندی محصول هم داریم به نام "نخود". این دوتا از نظر یکسان بودن نام به نظرم قطعا بده. ولی مشکل اصلی که دارم اینه که کلماتی که برای این محصول میخواهم سئو بکنم،"خرید نخود، قیمت نخود، خرید نخود ارگانیک و..." هستش، حالا باید این کلمات رو برای دستهبندی نخود سئو بکنم یا برای خود محصول نخود. تبصره1: برای این، دسته نخود را حذف نمیکنم چون ممکن است بعدا علاوه بر برند خودمون برند دیگری هم اضافه کنیم که با این صورت نیازه تا دستهبندی نخود برای خرید نخود سئو بشه نه یه محصول خاص.
به نظر شما باید برای اینکه بعدا به مشکل نخوریم و الان هم یه صفحه درستی رو سئو بکنم باید چه کاری انجام بدهم.
تبصره دوم: صفحه دستهبندی نخود را اگر برای این کلمات سئو بکنیم، محصول نخود را برای چه کلمهای باید سئو کنیم؟
و سوال بعدی اینکه اگر جواب شما این است که برای دستهبندی نخود باید سئو انجام بشه، اینکه ظاهر دستهبندی نخود که فقط یک محصول در آن است جالب نیست، مهم نیست؟
2. پیشنهاد سئوی یک سایتی از طریق یکی از دوستان بهم رسیده، این سایت 2 ساله که راه افتاده اما به حال خودش رها شده، 150 صفحه ایندکس شده داره که کل مطالبش یا کپیه یا کلا محتوا نداره..به نظرتون میشه رو سئوی این سایت کار کرد؟ یا رو دامنه جدید کار بشه بهتره؟ آدرس دامنه بسیار فوق العاده هست و به خودی خود برند حساب میشه. غیر از این در برخی موارد هم که دامنه شرکتی هست کارفرما اصرار می کنه که رو همون دامنه کار بشه و نمیشه دامنه رو عوض کرد. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
3. من نیازی از بازار سئو کارها رو شناسایی کردم و علاقهمندم محصولی براش تولید کنم، طبعا محصول نرم افزاری است و باید برنامه نویس اون رو تهیه کنه . 2 تا سوال دارم، با توجه به اینکه محصول قابلیت اجرای MVP رو نداره و اگر تولید شد باید به بازار عرضه بشه آیا راه کم خطرتری وجود داره که قبل از ورود به بازار بتونیم مطمئن بشیم واقعا قابلیت اجرا داره؟ سوال دوم اینکه با فرض اینکه قصد اجراشو داشته باشم میتونم بدم شرکتی برای به صورت برونسپاری انجام بدن و نهایتا اگر قصد داشتم توسعه بدم برنامه نویسانی رو برای توسعه اش استخدام کنم؟
4. سایت شرکتمون که تو حوزه رنگ مو هست .ورد پرس هستش، برای سال دیگه راضیشون کردیم رو سئو کار کنن، چون کار کردن با سایتساز راحتتره و اون مشکلات وردپرس که گفتین رو نداره، صلاح میدونین وردپرسشون رو بذاریم کنار بریم رو سایت که با سایتساز درست شده سئو هزینه کنیم؟
5. لطفا در مورد سایتهای خرید اشتراکی ابزارهای سئو مثل ahres که قابل اعتماد باشند؛ چندتاشون رو معرفی کنید. بعضیاشون اصلا اسم و رسم آنچنانی ندارند و شک برانگیز که نکنه اکانتی که میدن از کار بیوفته و کسی پاسخگو نباشه.
6. من در حال انجام تحقیق کلمات کلیدی برای کسب و کاری با موضوع نوبتدهی پزشکان هستم. در مرحله آخر برای نحوه دستهبندی کلمات با مشکل مواجه شدم. به عنوان مثال کلماتی مثل : بهترین فوق تخصص پوست و مو مشهد - بهترین متخصص پوست و مو در مشهد -بهترین متخصص پوست و مو مشهد - متخصص پوست و مو مشهد- بهترین فوق تخصص پوست و مو در مشهد و کلماتی از این قبیل امتیاز بالا و مشابهی دارند. راهنمایی کنید من کدام یک از کلمات را در دسته یک قرار دهم و کدام در دسته دو و سه من تصویری از اکسل نهایی رو براتون میفرستم. دسته بندی خودم به این صورت هست که یکی از کلمات که کوتاهتر و کلیتر است (بدون حرف اضافه و کمترین پیشوند و پسوند) در گروه یک قرار داده و بقیه را در گروه دو و سه گذاشتهام. برای انتخاب عناوین هم دقیقا همین چالش را دارم. خیلی از کلمات میتوانند عنوان مقاله یا محصولی باشند اما مشابهت وجود دارد.
7. من میخواستم یک سایتی راهاندازی کنم برای فروش پروژههای ساختمانی در حال ساخت، حالا موضوعی که برای من وجود داره اینه که من بیام توی قسمت منوی سایتم
یک منو داشته باشم با نام پروژه های در حال ساخت و بیام به عنوان زیر منوی اون، لیست تمام پروژههای در حال ساخت رو بیارم کار درستی هست؟ از نظر سئویی تاثیری داره؟ یا ضرری؟
یک سایت از آقای طاوسی که سئو کردن رو داشتم چک میکردم دیدم این کار رو کردن، میخواستم بدونم کار درستی هست یا نه، من هم این کار رو بکنم به نظر شما
8. گرفتن مدرک های تخصصی که خود گوگل برای موارد مختلفی مثل دیجیتال مارکتینگ و گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز میده، به نظرتون ارزشمنده و تاثیرگذار هست که آدم وقت بزاره و بگیره؟
9. بهترین راهحلی که برای گرفتن پروژه سئو وجود داره به نظر شما چیه؟ چطور میتونیم پروژههای سئو سایت بگیریم و این خدمات رو ارائه کنیم؟
10. کاش در دوره درباره هنر مذاکره کردن و قرارداد بستن یا خودتون یا افرادی امثال آقای شعبانعلی توضیح میدادن. من در حال حاضر یکی از مشکلاتم عدم توانایی در جذب مشتری یا عدم توانایی در جذب افرادی هست که خودشون برای پروژههای متفاوت میان سمتم. گاها خیلی هم براشون وقت میذارم اما واقعا بلد نیستم با چه ادبیاتی باهاشون صحبت کنم که مشتری بشن. شاید هم ایراد خودمه که همیشه سعی دارم شرایط رو بدتر از آن چیزی که هست جلوه بدم تا کارفرما متوقع نشه مثلا میدونم سایتی با 3 ماه کار کردن به احتمال زیاد میاد بالا ولی بهش میگم حداقل 6 ماه زمان میبره تا بالا بیات. در کل من این مهارت رو ندارم یا خیلی ضعیفم توش اگر ممکنه یکم راهنماییم کنید و واقعا اگر بنظرتون لازم هست ممنون میشم بخشی در دوره با همین عنوان اضافه کنید.
منابع پیشنهادی :
1. الفبای مذاکره - (راهبردهای برد-برد به زبان ساده و کاربردی) چارلز پی.لیکسون و رابرت بی.مادو- ترجمه صالح سپهریفر-انتشارات: دنیای اقتصاد
2. مذاکره برد-برد (تشریح فرآیند عملی دستیبابی طرفین به برد در مذاکره)_ دیوید گلدویچ- ترجمه صالح سپهریفر-انتشارات: دنیای اقتصاد
3. بازاریابی- (راهکارهایی برای شناخت نیازهای مشتریان و افزایش فروش)برایان تریسی- ترجمه صالح سپهریفر-انتشارات: دنیای اقتصاد
4. مدیریت فروش-(تشریح فعالیتهای کلیدی سرپرست تیم فروش)برایان تریسی- ترجمه صالح سپهریفر-انتشارات: دنیای اقتصاد
5. فروش موفق-برایان تریسی- ترجمه صالح سپهریفر-انتشارات: دنیای اقتصاد
6. چگونه با آمار دروغ بگوییم-(چگونه به زبان ساده، برای هر آنکس که «افکارعمومی» است)ترجمه و تالیف حسین راهداری-انتشارات: دنیای اقتصاد
7. مذاکره-(21 موضوع کلیدی درباره اسلوب مذاکره) -برایان تریسی- ترجمه صالح سپهریفر و مهدی شهبازی - انتشارات: دنیای اقتصاد
8. فنون مذاکره(اصول/کاربردها/ترفندها) مولف: محمدرضا شعبانعلی - انتشارات: نص