با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

مدل SB7 چیست؟

SB7 تکنیکی برای روایت‌گری نیست؛ اما در محصول‌نویسی مورداستفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند در مقالات و سناریوها نیز به‌کار رود. در حالت کلی از این مدل در تبلیغ‌نویسی استفاده می‌شود.

مدل SB7 به 7 بخش تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

1- مشتری باید خود را قهرمان این ماجرا بداند. بدین ترتیب باید مسیری را برای رسیدن به موفقیت طی کند.

2- مشکل به مشتری نشان داده می‌شود؛ زیرا مشتری برای حل مشکلی به این محتوا سر زده است؛ بنابراین باید با مشکل خود مواجه شود.

3- یک راهنما در کنار مشتری قرار می‌گیرد و این مجموعه، شرکت یا برند به‌عنوان راهنما خود را در کنار مشتری قرار می‌دهد تا این مسیر به‌خوبی طی شود.

4- برنامه مشخصی به مشتری ارائه داده می‌شود تا بهترین راه‌حل را برای رفع مشکل خود در پیش رو داشته باشد.

5- مشتری به انجام یک عمل دعوت می‌شود. این همان کال تو اکشن است که در هر جای محتوا می‌تواند قرار بگیرد.

6- احتمالات شکست به مشتری گوشزد می‌شوند. این کار در کمال صداقت برای جلب اعتماد مشتری خواهد بود.

7- موفقیت‌های محصول یا برند به مشتری نشان داده می‌شوند. این موفقیت‌ها می‌توانند شامل چندین مورد باشند تا بدین ترتیب مشتری با خیال راحت انتخاب کند.

استفاده از مجموعه این مراحل در راستای یک هدف می‌تواند یک داستان و روایت را در یک سناریو، مقاله، پادکست و... ایجاد کند؛ اما هرکدام از این موارد به تنهایی، تکنیکی از روایت‌گری هستند.

شما می‌توانید این تکنیک‌ها را ترکیب کرده و توسعه دهید تا بتوانید بهترین سناریوها و مقالات را برای کسب‌وکار یا زندگی خود بنویسید. با تماشای این ویدئو بیشتر و بهتر با مدل SB7 آشنا خواهید شد؛ پس حتما این ویدئو را تماشا کنید.