با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

1.سلام دو تا سوال داشتم 1- برای محاسبه ROI کمپین ها، منابعی که خوندم اکثرا این فرمول رو دادن: ROI=[(Sales Growth - Organic Sales Growth - Marketing Cost)/Marketing Cost]*100 اما یه مقاله دیدم که این فرمول رو داده: ROI=[(LTV-COGS-CAC)/(COGS+CAC)]*100 به نظر میاد منطقی تر این باشه که LTV در محاسبات آورده بشه چون مشتری های جدیدی که از کمپین جذب میشن ممکنه بعدا هم از ما خرید بکنن، اما مشکلی که هست اینه که CAC مربوط به مشتری های جدیده و ممکنه مشتری های قدیمی هم از طریق کمپین خرید داشته باشن. میخواستم نظرتون رو درباره نحوه محاسبه ROI بدونم و انیکه کدوم یکی از دو فرمول دقیق تره 2- برای LTV to CAC ratio منابع مختلفی گفتن که مقدار بهینش 3 هست و سعی کنید حوالی 3 نگهش دارید و لزوما بزرگ بودن این نسبت خوب نیست و به معنی از دست دادن فرصت هاست. این مقدار 3 رو شما هم تایید میکنید؟ و اینکه توی این نسبت در محاسبات CAC و LTV بازه های زمانی باید یکسان و مشابه باشه مثلا اگر CAC رو برای پاییز 1400 محاسبه کردیم LTV هم باید بر اساس داده های پاییز 1400 باشه؟

2. میشه راهنمایی کنید شرایط دریافت دستگاه پز چی هست؟ پولی که به حساب ما بیاد از چه حدی بیشتر بشه مشمول مالیات میشه؟ و این کسر میزان مالیات به چه چیزهایی بستگی داره؟ ما که یک گروه کوچک هستیم برای حل مسائل مالیاتی از کجا شروع کنیم؟ 

 

3.ما 2 سال هست یک کسب و کار کوچک 4 نفره راه انداختیم و بنابه تخصصی که داشتیم هرکدوم بخشی از کار رو به عهده گرفتیم. مشکلی که داریم اینه مسئول فروش ما مهارت ارتباط با مشتری رو بلد نیست. و اشکالاتشم قبول نمیکنه با مشتری با لحن تند حرف میزنه و...یکی از بچه ها که بهتر از ایشون بود رو گذاشتیم کنارش، شاید باور نکنید فروش ایشون 2برابر این آقا شد! از طرفی چون باهم شروع کردیم کارو نمیشه اخراج کرد و میگه حق آب و گل دارم! (مسولیت دیگه هم نیست که بدیم)چند بار مطرح کردم که یه نفر نیرو که قوی هست از بیرون اضافه کنیم.چیکارش کنیم؟!

4.اگر گوگل آنالیتیکس رو از دست بدیم جایگزینش چیه؟

5. دیجیتال مارکتینگ رو از کجا شروع کنیم؟

6.برای کسب‌وکارهای سایت ساز یا شرکت‌های طراحی سایت در حال حاضر چه برنامه بازاریابی را پیشنهاد می‌کنید؟

7.بخش مقالات سایت را مرور میکردم(سایت فروشگاهی مربوط به فروش موم زنبور عسل) به چهار محتوا برخوردم که با کلمات کلیدی: فواید موم طبیعی برای پوست، خواص موم برای پوست، ماسک موم عسل برای پوست و موم برای پوست با محتوا تا حدودی مشابه نوشته شده اند. نوشتن چهار مقاله به این شکل و محتوا و حتی کلمات کلیدی مشابه در استراتژی محتوایی اشتباه است و باعث رقابت بین مطالب یک سایت می شود؟ درصورت رقابتی بودن مطالب یک سایت بهترین راه حل چیست؟ آیا بهتر است این مطالب به یکی از این مطالب که جایگاه بالاتری دارد ریدایرکت شوند؟

8.برای سایت های آگهی که میخوان خبرهای مربوط به وام رو پوشش بدن. چون خبرها به روز داده میشه چجور باید تحقیق کلمات کلیدی انجام بدیم. مثلا برای وام ازدواج که یه روز خبر منتشر میشه مبلغ 50 میلیون و چند ماه بعد میشه 100 میلیون چکار باید کرد. برای درآوردن اکسل کلمات کلیدی با توجه به اینکه خبرها به روز میاد باید چکار کنیم. برای رفع مشکلاتی مثل داپلیکیت و کنیبالیزیشن و مشکلات دیگه که ممکنه پیش بیاد باید چکار کنیم.

9.می خوام به 3000 نفر از مشتریان قبلی اس ام اس بفرستم و لینک سایت بزارم آیا تو گوگل آنالیتیکس جایی وجود دارد تنظیماتی انجام داد که ببینم کدوم از این مشتریان خرید کردند و چقدر بازدید داشتم

10.من وبینار تیم سازی هفته گذشته رو از دست دادم چطور میتونم به محتوا دسترسی داشته باشم . آیا از روند دوره عقب افتادم؟ برای جبران چه کار باید انجام بدهم؟

 

 

11. یک سایت موجود است که تو چند دسته محصول کار می کند برای نمرکز بیشتر میخواد تبدیل بشود به دو سایت چطور میشه اعتبار صفحاتی که مربوط به سایت دوم است را منتقل کرد؟ آیا میشود؟

 

12.سوال من در مورد طراحی صفحات لندیگ فروش خدمات محلی هست به طور مثال اجرای طراحی داخلی فروشگاه و تجاری ،این صفحات باید محتوای متنی زیادی داشته باشه؟ به نظر شما دقیقا باید شامل چه قسمتهایی باشه که مشتری جذب بشه و تماس بگیره؟ با توجه به اینکه تازه کار هست شرکت تقریبا عکس و ویدیو مناسب و حرفه ای نداره  و در این صورت به نظرتون موشن گرافیک گزینه مناسبیه یا زیادی فانتزی میشه؟ داستانش چطور باشه؟ کلا اگر به جزییات اشاره کنید ممنون میشم در مورد عکس، ویدیو یا موشن گرافیک اگر نمونه موفقی هم کار کردین معرفی کنید

13. سوالی درباره کمپین دوستی دارم. می‌دونم قراره تحلیل کنید و منتظر تحلیل هستیم. اما اگر میشه تا قبل تحلیل این سوال منو جواب بدین ممنونم. من خودم 18 نفر رو هدیه دادم که تا الان 14 نفر عضو شدن. سوالی که ذهن من رو درگیر کرد این بود که درصد زیادی از افراد فقط بخاطر رایگان بودن اومدن و عضو شدن. مثلا من خودم نشستم و دو دوتا چهارتا کردم دیدم دوستای خودم دیگه نهایت یک نفرش اونم شاید شاید بیاد و بقیه دوره رو بخره. این کمپین به این عظمت چقدر می‌تونه برای شما مفید باشه؟یه موضوع دیگه اینکه اگر انتخاب جلسات رو اگر به عهده خود شرکت کننده می‌گذاشتین کمپین چجوری پیش می‌رفت، نتیجه بهتر نمی‌شد؟(با توجه به سرفصل‌ها خودش تعدادی جلسه رو انتخاب کنه، 15 جلسه نباشه و کمتر باشه اما). این موضوع رو مطرح کردم چون نیمه دوم دوره (جلسه 50 به بعد) تازه اوج دوره بود. جذابیت‌های دوره دوباره از اونجا شروع شد.به نظرم کمیپن شما خیلی جالب بود خیلی، به خصوص وقتی قابلیت پیام دادن مجدد رو اضافه کردید خیلی باحال شد.