رپورتاژنویسی چیست؟
یکی از محتواهای بسیار جذاب، رپورتاژ است که ابزاری برای معرفی محصول، خدمات، برند و... به افراد جامعه است. این محتوا با گرفتن بک لینک از سایتهای دیگر در کلمات کلیدی خاص، به سئو سایت کمک میکند و باعث بهبود آن میشود.
رپورتاژ آگهی چگونه نوشته میشود؟
نوشتن یک رپورتاژ دقیقا مانند نوشتن یک مقاله است و مانند مقاله از لید، مقدمه، بدنه و نتیجهگیری تشکیل میشود؛ با این تفاوت که در رپورتاژ آگهی ممکن است که دید نویسنده تبلیغاتیتر باشد و یا در مورد یک محصول یا خدمات، اطلاعاتی را به مخاطب بدهد و مخاطب را برای خرید محصول یا دریافت خدمات ترغیب کند.
موارد مهم در نگارش رپورتاژ آگهی
1- هدف از نوشتن رپورتاژ چیست؟
یک نویسنده یا کارشناس محتوا باید از اهداف رپورتاژ آگاه شود تا بتواند رپورتاژ را به سمت هدف بکشاند.
2- کلمات کلیدی رپورتاژ کدامند؟
این کلمات نیز توسط تیم سئو تعیین خواهند شد و نویسنده باید طبق توصیه تیم سئو از این کلمات به نحو احسن استفاده کند.
3- مقدمهای جدا از مقاله در چند سطر نوشته شود.
از آنجایی که رپورتاژ آگهی در سایتهای خبری گذاشته میشود، نوشتن یک لید یا مقدمه از اهمیت بسیاری برخوردار است.
4- کلمات کلیدی به درستی در محتوا جای گذاری شوند. این مسأله را تیم سئو مشخص خواهد کرد و نویسنده باید مسیر رپورتاژ را با این کلمات ترسیم کرده و بعد شروع به نوشتن کند.
5- سایتی که قرار است رپورتاژ در آن گذاشته شود، باید بررسی شود. رپورتاژ نوشته شده باید متناسب با سایر محتواهای آن سایت باشد. فرم و لحن رپورتاژ باید کاملا شبیه محتواهای سایت بوده و تعداد کلمات رپورتاژ نیز باید طبق سیاستهای سایت ناشر باشد.
6- بیان مرتبط موارد بیربط، در رپورتاژ باید شباهتهایی ایجاد شوند تا بدین ترتیب کلمات کلیدی به یکدیگر مرتبط شود. درواقع باید به صورت ناملموس محصول یا خدمات به مخاطب معرفی شوند و این کار با ربط دادن موارد بیربط انجام خواهد شد.
توجه داشته باشید که برای نوشتن یک رپورتاژ باید تمام تکنیکهای مقالهنویسی رعایت شوند. همچنین باید به موارد فوق توجه کرده و رپورتاژ آگهی نوشت؛ البته نوشتن رپورتاژ آگهی نیز مانند هر محتوای دیگری به تمرین بسیاری نیاز دارد.
برای اینکه بیشتر و بهتر با رپورتاژنویسی آشنا شوید، توصیه میکنیم که حتما این ویدئو را تماشا کنید.
خلاصه موضوعات ویدئو
رپورتاژ نویسی
رپورتاژ یکی از انواع محتوا و مشابه سایر انواع محتوا است که کمی تبلیغاتیتر است. برای رپورتاژ نویسی در اولین گام باید هدف رپورتاژ مشخص شود. بعد از مشخص شدن اهداف، تعیین کلمات کلیدی، تعیین مسیر نوشتن متن رپورتاژ، تهیه مقدمهای جدا از مقاله، استفاده بجا و درست از کلمات کلیدی، بررسی سایت مقصد و بیان مرتبط موارد بیربط مواردی است که باید به آن توجه داشته باشیم تا بتوانیم رپورتاژ موثرتری بنویسیم. موضوع رپورتاژنویسی به صورت کامل در ویدیو توضیح داده شده است.