آشنایی با گروه و کانال در لینکدین

گروه‌های لینکدینی یکی از ابزارهای خوب لینکدین است که در ایران خیلی از آن‌ها استفاده نمی‌شود. گروه‌ در واقع به جمع شدن آدم‌ها دور هم گفته می‌شود که قرار است در آن درباره موضوع مشخصی صحبت کنند. در کنار گروه‌ها،‌ ما کانال‌ها را هم داریم که تفاوت آن با گروه‌ها این است که در گروه همۀ افراد می‌توانند در مورد یک موضوع صحبت کنند اما کانال‌ها یک ادمین دارند که او در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کند و بقیه او را فالو کرده و صحبت‌های او را می‌خوانند.

در لینکدین هم ما هر دوی این‌ها را داریم. کانال‌های لینکدین در واقع همان صفحۀ شخصی شماست. شما در صفحۀ خود صحبت می‌کنید و بقیه آن را دنبال می‌کنند.

چطور گروه‌های لینکدین را پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید با گروه‌ها در لینکدین کار کنید، ابتدا باید آن‌ها را پیدا کنید. مثلا شما می‌خواهید گروه‌های منابع انسانی در لینکدین را پیدا کنید. می‌توانید hr را در بخش سرچ تایپ کنید. سپس گزینۀ See all result را بزنید تا همۀ کتگوری‌ها را به شما نشان دهد. یکی از این کتگوری‌ها،‌ Groups است. وقتی روی آن کلیک کنید، تمام گروه‌هایی که در مورد hr صحبت می‌کنند را می‌بینید.

کلید Join‌ در جلو نام هر کدام از گروه‌ها قرار دارد. اما قبل از اینکه این کلید را بزنید باید به چند نکته توجه کنید.

• هر گروهی را انتخاب نکنید.

• هر گروهی که تعداد اعضای بیشتری داشته باشد،‌ ممکن است فعال‌تر باشد.

• عنوان گروه نکتۀ مهمی است.

• لوکیشن گروه مهم است.

• گروه فعال باشد.

در گروه‌ها قرار است چه کنیم؟

از گروه‌ها استفاده می‌کنیم برای:

• از آخرین شغل‌های مرتبط خبردار می‌شوید.

• از آخرین اخبار صنعت مطلع می‌شوید.

• می‌توانید سوالات خود را از افراد حرفه‌ای دریافت کنید.

• ارسال مستقیم پیام بدون محدودیت

• کار پیدا کنید.

• نیروی انسانی پیدا کنید.

• در مورد موضوعات تخصصی با اعضا گفت‌وگو کنید.

شما ابتدا گروه را پیدا می‌کنید، مشخصات آن را می‌خوانید. می‌بینید که چه کسانی در آن عضو هستند. لیست ادمین‌ها و دوستان مشترک را می‌توانید در صفحۀ اول ببینید. گروهی که زیر نام آن Public نوشته شده باشد،‌ پست‌ها در آن قابل نمایش هستند ولی شما نمی‌توانید لایک و کامنت داشته باشید.

وقتی در زیر نام گروهی نوشته شده Private Listed، شما نمی‌توانید مطالب گروه را ببینید. باید ابتدا عضو شوید تا مطلب را ببینید و بعد اگر دوست نداشتید از آن خارج می‌شوید. شما در صفحۀ شخصی نباید خیلی در مورد تخصص خودتان،‌ مطالب تخصصی بنویسید. بهتر است در گروه تخصصی خود عضو شده و در آنجا در مورد مطالب تخصصی بنویسید.

در صفحۀ شخصی خود در نوار بالا، گزینۀ Group‌ را داریم که نشان می‌دهد شما در چند گروه عضو هستید. با کلیک روی این گزینه می‌توانید لیست گروه‌های خود را ببینید. پس گروه‌های تخصصی خود را پیدا کنید و مطالب تخصصی بگذارید. این کار می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی برای شما ایجاد کند. هرچقدر تعامل شخصی شما در گروه‌ها بیشتر باشد، اعتبار شما را بیشتر می‌کند.

نکات مهم در مورد گروه

گروه خود را از میان بیشترین اعضا انتخاب کنید.

یکی از نکاتی که در مورد گروه باید مورد توجه باشد، تعداد اعضای گروه است. وقتی شما روی قسمت Member کلیک کنید، نام تمامی اعضای این گروه را می‌توانید ببینید. فایدۀ این کار این است که شما در این لیست ممکن است آدم‌هایی را پیدا کنید که در زمینۀ کاری، همسو با شما باشد و بتوانید با آن‌ها ارتباط بگیرید. ممکن است وقتی وارد صفحۀ این افراد می‌شوید ممکن است نتوانید به آن‌ها پیام بدهید. چون با آن‌ها کانکشن ندارید. اما در گروه‌ها این مشکل حل شده است. یعنی شما می‌توانید به اعضای گروه از داخل گروه پیام بدهید. نیازی هم به کانکشن وجود ندارد. با این کار می‌توانید ارتباطات شغلی خود را بیشتر کنید. اگر هم فردی را در لینکدین ببینید و او امکان مسیج دادن نداشته باشد، در این صورت باید روی صفحۀ این فرد اسکرول کنید تا گروه‌هایی که فرد در آن عضو است را پیدا کنید. می‌توانید وارد یکی از این گروه‌ها شوید و از آن طریق به فرد پیام بدهید.

کلید نوتیفیکیشن را روشن کنید.

نکتۀ بعد اینکه،‌ گفتم شما می‌توانید در 100 گروه عضو شوید. شما باید هر روز به این گروه‌ها سر بزنید و مطالب آن‌ها را بخوانید. این کار راحتی نیست. پس باید چه کرد؟

لینکدین می‌گوید که لازم نیست هر کدام از این گروه‌ها را هر روز باز کنید. من هر وقت گروهی آپدیت داشت به تو نوتیفیکیشن می‌دهم. از روی لوگوها شما متوجه می‌شوید که افراد آپدیت داشته‌اند یا گروه‌ها. از کجا؟ از شکل لوگوی پروفایل. قبلا گفتیم که لوگوی گروه‌ها و صفحه‌های سازمانی مربع هستند. پس به این ترتیب شما به‌راحتی می‌توانید گروه‌هایی که آپدیت شده‌اند را ببینید. این البته به این شرط است که شما وقتی وارد گروهی شدید، روی گزینۀ زنگوله کنار صفحه کلیک کنید تا اطلاعات و آپدیت‌ها برای شما ارسال شود.

از استراتژی 100-3-1 استفاده کنید.

1 گروه بسازید، در 3 گروه فعالانه حضور داشته باشید و عضو 100 گروه باشید. به این ترتیب شما می‌توانید روی برند شخصی خود کار کنید. 

چطور در لینکدین گروه بسازیم؟

نکتۀ آخر اینکه همه می‌توانند گروه بسازند. برای این کار شما ابتدا وارد منوی My Network شده و در قسمت group روی گزینۀ Create group بزنید و یک گروه بسازید. همه چیز کاملا شفاف و مشخص در منوی گروه آمده است. در این بخش شما مشخص می‌کنید که گروه پابلیک است یا پرایوت. اگر گروه پرایوت باشد دو دسته می‌شود List یا Unlist. گروه‌های لیست شده را همه می‌توانند در سرچ لینکدین ببینند. اما گروه‌های آن‌لیست را نمی‌توان در سرچ پیدا کرد. فایده گروه دوم این است که اگر بخواهید گروهی بسازید که مطالب خاصی در آن بگذارید و فقط با افراد خاصی آن را به اشتراک بگذارید، می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

تنظیمات مختلفی هم در هنگام ساخت گروه به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید یا تغییر دهید. این اطلاعات قابل تغییر هستند. اما آیتم پابلیک یا پرایوت را نمی‌توانید تغییر دهید. 

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره


در عکس پروفایل آقای وهاب آقایی کلمه hiring درج شده است، به چه معناست؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
12285

سلام وقت بخیر ، اشاره ای درخصوص بخشService در لینکدین نداشتید ، آیا ممکنه در مورد این بخش هم توضیحی بدید و بفرمایید چطور میشه از طریق این بخش پروژه گرفت و بهترین نحوه ای استفاده و بهره وری از این قسمت به چه صورت است ؟ ممنونم

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15833

سلام. اگر یه کسب و کار الان صفحه لینکدین با آدرس به شکل https://www.linkedin.com/in/example/ داره و داخلش پست گذاشته و آدرس هم داخل سایت ش گذاشته. از این پروفایل یه صفحه با آدرس https://www.linkedin.com/company/example بسازه و ادامه فعالیت رو در آن انجام بده؟ یا همین رو ادامه بده؟ یا کلا با یه پروفایل شخصی به عنوان ادمین یه صفحه کپانی بسازه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
18459