پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش احمد جعفری
آیا اطلاعرسانی و یادآوری بهعنوان اهداف تبلیغات با یکدیگر یکسان نیستند؟
مثلا تخفیف شب یلدا اطلاع رسانی یادآوری برای این تخفیف است یا اطلاع رسانی فقط آگاهی مخاطب از محصول یا فیچر جدید محصول است؟
من مرز بین یادآوری و اطلاعرسانی را متوجه نشدم.
خلاصه موضوعات ویدئو
اهداف تبلیغات
اولین M در مدل 5M اهداف تبلیغات است. در رابطه با اهداف تبلیغات توجه به این نکته ضروری است که بدانیم، لزوما اهداف تبلیغات به گستردگی و عام بودن اهداف کسب و کار نیست و یکی از دلایل شکست در تبلیغات یکسان در نظر گرفتن اهداف کسب و کار و اهداف تبلیغات است. در این ویدیو موضوع اهداف تبلیغات به صورت کامل شرح داده شده است.
هدف تبلیغات به بیان دیوید اگیلوی
تبلیغی تاثیرگذار است که مخاطب را به تفکر درباره آنچه ما میخواهیم، وا دارد؛ نه اینکه مجذوب خود تبلیغ شود.
انواع اهداف تبلیغات در الگوی 5M چیست؟
اهداف تبلیغات در الگوی 5M به اهداف تبلیغات - اطلاع رسانی، اهداف تبلیغات – ترغیبی و اهداف تبلیغات – یادآوری کننده تقسیم میشود.
اهداف تبلیغات- اطلاع رسانی چیست؟
اهداف تبلیغات – اطلاع رسانی عبارت است از: 1. آگاه کردن مشتری از محصول جدید 2. پیشنهاد استفاده جدید از محصول فعلی (موارد استفاده جدید یک کالا) 3. آگاه کردن مشتری از قیمتهای جدید محصول 4. آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول 5. توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول 6. تصحیح برداشتهای غلط مشتریان 7. کاهش ترس مشتریان 8. ایجاد تصویر مناسب برای شرکت. هر یک از این موارد به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.
اهداف تبلیغات- ترغیبی چیست؟
اهداف تبلیغات – ترغیبی عبارت است از: 1. ایجاد ترجیحات نسبت به محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان 2. تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا 3. تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگیهای محصول 4. تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول 5. تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت. هر یک از این موارد به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.
اهداف تبلیغات – یادآوری کننده چیست؟
اهداف تبلیغات – یادآوری کننده عبارت است از: 1. یادآوری کردن به مشتری نسبت به اینکه ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد. 2. یادآوری کردن مشتری نسبت به اینکه محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری نمایید. 3. یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد. 4. حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری. هر یک از موارد اهداف تبلیغات – یادآوری کننده به صورت کامل در ویدیو شرح داده شده است.