پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش محسن شعبانی
سلام و عرض احترام - این بخش بنظرم بخشی بود که محتواهای قبلی در خصوص محتوا رو کامل تر کرد و مطالبی که ارائه شد برای افرای که مساله ای در این خصوص در ذهن شان دارند،بسیار کاربردی است.
سوالی ندارم و صرفا خواستم تشکر کرده باشم و بازخوردی بدهم. سپاس از شما
خلاصه موضوعات ویدئو
تکنیکهای اثربخش نویسی
برخی از تکنیکهای اثربخش نویسی که کاربرد زیادی دارند عبارتند از: تکنیک آیدا، تکنیک (Before, After, Bridge) BAB، تکنیک (Problem, Agitate, Solution) PAS و تکنیک دو بله
تکنیک آیدا
یکی از تکنیکهای اثربخش نویسی در متن، تکنیک آیدا است. تکنیک آیدا که در کپی رایتینگ استفاده میشود شامل چهار مرحله توجه (Attention)، علاقه (Interest)، میل (Desire) و عمل (Action) است. تکنیک آیدا به همراه مثال در ویدیو آموزش داده شده است.
تکنیک (Before, After, Bridge) BAB
تکنیک BAB دارای سه بخش قبل، بعد و پل است. در این تکنیک ابتدا مخاطب را به جایی میبریم که دوست ندارد در آنجا باشد، سپس مخاطب را به جایی که دوست دارد در آنجا باشد میبریم و در نهایت به مخاطب اعلام میکنیم که کسب و کار ما پل رسیدن از جایی که دوست ندارد به جایی که دوست دارد است. تکنیک BAB به همراه مثال در ویدیو آموزش داده شده است.
تکنیک (Problem, Agitate, Solution) PAS
تکنیک PAS دارای سه مرحله است. در این تکنیک ابتدا مشکل را بیان میکنیم، در مرحله دوم مشکل را بزرگنمایی میکنیم و در مرحله آخر راه حل را به مخاطب ارائه میدهیم. این تکنیک با مثال در ویدیو آموزش داده شده است.
تکنیک دو بله
این تکنیک یکی از تکنیکهای پرکاربرد در مذاکره است. در این تکنیک از مخاطب دو سوال که جواب آنها قطعا بله است پرسیده میشود و در نهایت پیشنهاد یا راه حل نهایی به او داده میشود. تکنیک دو بله به همراه مثال در ویدیو آموزش داده شده است
تیتر نویسی
یکی از مواردی که در جذب مخاطب تاثیرگذار است و باعث میشود مخاطب بر روی محتوا کلیک کند تیتر جذاب است. برای تیتر نویسی و نوشتن تیتر جذاب تکنیکهای مختلفی وجود دارد که برخی از آنها عبارت است از: غافلگیر کردن مخاطب، سوال پرسیدن، برانگیختن کنجکاوی، منفی کردن عنوان، چطور؟، استفاده از اعداد، صدا کردن مخاطب و شفافیت.
هر یک از تکنیکهای تیتر نویسی به همراه مثال در ویدیو شرح داده شده است.