پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش زهرا احمدی
سلام خانم زیدآبادی عزیز
وقت به خیر
ممنونم از صحبتهای شما.
من علاقه زیادی به دادهکاوی و دیجیتال مارکتینگ دارم. در حال حاضر قصد دارم تا برای ادغام این دو حوزه باهم فعالیت کنم.
ویدئوها رو تا اینجا دیدم. یه سری ابهامات هنوز دارم.
در حال حاضر تو حوزه دیجیتال، اطلاعات مربوط به مشتری رو از مثلا آنالیتیکس، سرچ کنسول یا از طریق مدل RFM میشه به دست آورد، در جایی از ویدئو گفتید که بخاطر گسترش دیتا این دادهها کافی نیستن و ما داریم میریم سراغ دیتا ساینس، استفاده از دیتا ساینس فقط تو شرکتهای بزرگ کاربرد داره؟ این برای من ابهام هستش.
و اینکه کسی که بخواد از دیتا ساینس فقط تو حوزه مارکتینگ استفاده کنه تحت چه عنوان شغلی استخدام میشه؟ (همون دیتا ساینتیست یا عنوان دیگهای داره؟)
حوزه دیتا برای من بسیار جدید هستش، یکم ابهاماتم هنوز تو این حوزه زیاده.
در حال حاضر هم دارم یه دوره دادهکاوی رو میگذروندم که قراره با پایتون انجام بشه.
همزمان با دوره، من میخوام یه تسک هم بردارم. میخواستم از شما بخوام در صورت امکان منو راهنمایی کنید.
چه پروژهای رو تعریف کنم (میخوام عملی کار رو انجام بدم که ابهامات برام کمتر بشه و ملموس یاد بگیرم) (شاید این سوال خیلی کلی به نظر برسه ولی خب بخاطر ابهاماتی هست که هنوز دارم. خودم از تحلیل احساسات مشتری خوشم اومد. طبق توضیحات این جلسه)
در صورت کمک لازم داشتن برای دیتا میتونم از شما راهنمایی و کمک بگیرم؟
پیشاپیش از شما بابت پاسخگویی ممنونم.