با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

دربارۀ زمان‌بندی کمپین‌ها بیشتر باید صحبت کنیم. تایم‌لاین برای یک کمپین از موضوعات ویژه است، چون کمپین یک تایم شروع و یک تایم پایان دارد. ما در شبکه‌های اجتماعی به‌خاطر داشتن یک تقویم محتوایی یک سری اتفاقات را با توجه به زمان و مدیا برنامه‌ریزی می‌کنیم. در این بازۀ باید بدانیم که اکنون کجای کار هستیم. بنابراین یک کمپین در دو بعد بررسی می‌شود یکی زمان و دیگری مدیا. مدیا برای کسانی که در سوشیال مدیاها فعال هستند، شامل چه چیزهایی می‌شود؟ برای مثال اگر در اینستاگرام فعال باشید می‌توانید آن را با جزییات بیشتری تحلیل کنید یا در توییتر، مدیاها را براساس سطرها و ستون‌ها و در یک زمان مشخص برنامه‌ریزی ‌کنید. در پر کردن تقویم محتوایی یک سری «Business As Usaual» و تعدادی پست درمورد اتفاقات روزمرۀ کسب‌وکار وجود دارد که مختصات زمانی خاصی هم ندارند. یکی از کارهایی که بیزنس‌ها انجام می‌دهند به سایت Days of the year می‌روند و روزهای خاص را استخراج می‌کنند، مانند روز شکلات، و تقویم خودشان را براساس آنها پر می‌کنند، کاری که «Business As Usaual» نامیده می‌شود.برای مثال در تپسی ما به افرادی که در روز چهارشنبه ما را فالو می‌کنند یک کد تخفیف می‌دهیم. پس ابتدا باید «Business As Usaual» را تعیین کنید. با انجام این کار یک روزهایی خالی می‌ماند که آنها را برای انجام کار خاصی اختصاص می‌دهید. اگر به‌صورت کلان بخواهید به آن نگاه کنید، در کسب‌وکارهای بزرگ که کمپین اجرا می‌کنند، تعدادی از پروموشن‌ها هفتگی و تعدادی لحظه‌ای هستند.

ویژگی دیگری که تقویم زمانی به شما می‌دهد، یکپارچه‌سازی «Integraty» کل محتوایتان است. یعنی اگر بخواهید کمپینی را اجرا کنید باید تمام سوشال مدیاها و وب‌سایت خود را با هم هماهنگ کنید و به‌صورت جامع و کامل آن را برنامه‌ریزی کنید، مثلاً تمام کانال‌ها، بیلیبوردها و... پس در همان ابتدا می‌توانید تقویم محتوایی‌تان را طوری تنظیم کنید که تمام مدیاهایتان به‌طور یکپارچه یک هدف و چیز خاصی را بیان کنند. مورد مهم دیگر در این باره، بودجه‌بندی است. اینکه چطور بودجه‌بندی کنید.

یکی از ویژگی‌های کمپین «Objective» و شناخت پیام و مشخص کردن تارگت Audience است. اینکه بتوانید در کمپین، kpiهای خودتان و پارامترهایش را مشخص کنید تا در ادامه و با توجه به آنها، هشتگ‌هایتان را تعیین کنید و درنهایت آنها را بهینه کنید.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

اقای طالبی سلام . لطفا اکه امکانش هست مانند تبلیغات بنری ک یکتانت و...معرفی کردین چندتا اژانس تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی که خروجی مناسب داشتن معرفی کنین

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

یکی دیگر از موارد مهم در طراحی کمپین، زمانبندی (Timeline) است. زمانبندی کمپین شامل دو بخش است. زمان شروع کمپین، زمان پایان کمپین.

ما برای بازاریابی شبکه های اجتماعی، نیاز به یک تقویم محتوایی خواهیم داشت. در این ویدئو توضیحات تکمیلی درباره این موضوع داده شده است.