با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.

  • گوگل آنالیتیکس

به عبارت ساده، ابزاری است که با استفاده از آن می‌توانیم به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ ‌دهیم، سوالاتی مانند: کسانی که وارد سایت ما شده‌اند از کجا آمده‌اند؟ دنبال چه چیزی هستند؟ کجا‌ رفتند؟

اگر گوگل آنالیتیکس یا هر ابزار آنالیز ویزیتور دیگری ‌روی‌ سایت شما فعال نباشد و به داده‌ها دسترسی نداشته باشید، درست مثل این است که با چشمان بسته بخواهید راهی را طی کنید. گوگل آنالیتیکس مانند نوری در فضای آنلاین به شما کمک ‌می‌کند تا به فهم درستی از اتفاقاتی که در سایتتان ‌می‌افتد، برسید.

در حالت معمولی، اگر بخواهیم به جوابِ پرسش‌هایی همچون، چند نفر داخل سایت ما آمدند؟ کجا‌ها رفتند؟ چه کار‌هایی کردند؟ اکنون چند نفر داخل سایت هستند؟ چند نفر صفحه تماس با ما را باز کردند؟ چند نفر مشغول تماشای صفحات مختلف سایت هستند؟ برسیم، باید برنامه‌نویسی انجام دهیم، مانند استفاده از ربات‌ها.

انواع ربات‌های سایت

 1) ربات‌های بی‌تاثیر بر کسب‌وکار؛

2) ربات‌های مفید؛

3) ربات‌های تخریب‌کننده (از طرف رقبا و به‌منظور تخریب سایت و داده‌های ما صورت می‌گیرند).

گاهی رقبایمان از طریق ربات‌های دی‌داس (DDOS) به سایت ما حمله می‌کنند. با این هدف که حملاتی را با درخواست‌های بالا روی خدمات وب‌سایتمان شکل ‌دهند و سبب ‌شوند تا سایت با مشکل مواجه شود و از دسترس خارج گردد.

اما با کمک ابزارهای تحلیل وب‌سایت، دیگر نیازی به کدنویسی و برنامه‌نویسی نداریم و ‌به کمک آنها می‌توانیم تمام این داده‌ها را به‌دست آوریم. یک نمونه از این ابزارها گوگل آنالیتیکس است؛ ابزاری که به‌خوبی به سوالاتمان پاسخ ‌می‌دهد. فقط یادمان باشد که گوگل آنالیتیکس تنها ابزار تحلیل وب‌سایت نیست و داده‌هایی که به ما ‌می‌دهد، لزوماً داده‌های کاملی نیستند، و حتی گاهی آن داده‌هایی که ما ‌می‌خواهیم را گوگل آنالیتیکس به ما نمی‌دهد که باید از ابزار‌های دیگری مانند موس فلو، ‌هات‌جر و غیره استفاده کنیم. درست است که این ابزارها داده‌هایی را به ما ‌می‌دهند که گوگل آنالیتیکس به ما نمی‌هد، اما گوگل آنالیتیکس بخش قابل‌توجهی از داده‌های موردنیازمان را ‌می‌دهد.

 •  تعریف گوگل آنالیتیکس

ابزاری برای‌ دستیابی به داده‌های یک وب‌سایت؛ داده‌هایی مانند تعداد افراد ورودی، مقدار زمان صرف‌شده هر یک از اعضا در سایت، تعداد کلیک ‌روی‌ هر لینک و مانند آنها.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

در تعدادی از سایتها فقط یک یا دو مورد از daily visitor و page per session و average session duration و bounce rete را نشان می دهد . 1 - آیا محاسبات این سایت ها را هم در نظر بگیریم؟ 2- ملاک اصلی از این پارامتر کدام است؟ 3 - اگر دو یا سه مورد از این پارامتر ها نباشد تحلیل ما را غیر واقعی نمی کند؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

از بین 6 سایتی که در آن رقبا را تحلیل می کنم چند سایت avg.visit duration را n/a نشان می دهد 1 - منظور از n/a چیست? 2 - محاسبه اینها را چطور باید انجام دهیم؟ آیا سایت هایی که n/a نشان می دهد را در تعداد میانگین سایت ها محاسبه کنیم یا نکنیم. یا فقط میانگین سایت هایی اعداد را مشخص کرده اند در نظر بگیریم؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

وقتی یک پراپرتی رو دیلیت می‌کنیم آیا قابل بازگشت هست؟ آیا از سهم تعداد پراپرتی‌ای که می‌تونیم بسازیم کم میشه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

حملات دی‌داس DDOS حملاتی با درخواست بالا از خدمات یک سایت است که سبب می‌شود سایت با مشکل مواجه شده و از دسترس خارج شود. شرایط مواجهه با این ربات در ویدئو کامل توضیح داده شده است.

گوگل آنالیتیکس Google Analytics ابزاری برای دستیابی به داده‌های یک سایت از جمله تعداد ورود افراد، مقدار زمان صرف شده هر یک از اعضا، تعداد کلیک برروی هر لینک و مانند آن است که در این ویدئو کامل شرح داده شده است.