با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

Html و ورژن‌های مختلف آن

در این جلسه درباره Html و ورژن‌های مختلف آن صحبت می‌کنیم و اینکه براساس چه استانداردهایی تدوین می‌شود.

 w3c موسسه‌ای است که استاندارد حوزه اینترنت را تدوین می‌کند. هرکسی که قصد دارد مرورگری طراحی کند باید محتوای این وب‌سایت را مطالعه کند. در طراحی کروم نیز از این استانداردها استفاده شده است. در بعضی از سازمان‌ها و نهاد‌ها معمول و مرسوم است که مرورگر خاص خودشان را داشته باشند. عجیب نیست اگر یک سازمان امنیتی مرورگر خاصی را برای‌ کارمندانش طراحی کند، اما یکی از نگرانی‌ها، ارسال اطلاعات از طریق کروم به گوگل است. ‌

به هر حال، اگر به سایتw3c وارد شوید، متوجه خواهید شد که رعایت کردن این استاندارد‌ها کار پیچیده و دشواری است که در خیلی از مواقع، ما نمی‌دانیم این قوانین را رعایت کرده‌ایم یا نه؛ در این صورت باید چه‌کار کنیم؟

اگر در گوگل عبارت «Html Validator» را جست‌وجو کنید، وارد سایت w3c می‌شوید که با مطالعه این سایت و پارامترهای ارائه‌شده در آن می‌توانید بفهمید که این استاندارد‌ها را رعایت کرده‌اید یا نه. برای مثال، ممکن است در سایتتان به‌اندازه آپارات شانسِ «Returning Visitor» نداشته باشید که در این صورت، باید حداقل به یک سری از پارامترها توجه کنید، مانند چک کردن استانداردهای سایت یا «Valid Code».

درست است که ما نمی‌توانیم خودمان را با آمازون مقایسه کنیم، اما توصیه می‌شود که کدهای اچ‌تی‌ام‌ال‌، Valid باشند. مثلاً در انواع سی‌ام‌اس‌ها:

  • CMS اختصاصی حوزه کسب‌وکار:نحوه تصحیح کدها در این نوع CMS در ویدئو توضیح داده شده است.

    CMS عمو‌می‌: برای‌ تصحیح کدهای وردپرس و مجنتو و... باید از یک طراح سایت با تخصص مشابه با همان نوع CMS کمک گرفت. یکی از دلایلی که خیلی‌ها سراغ وردپرس می‌روند این است که در آن دستشان برای تغییرات بازتر است؛ اما یک سوال، کدام صفحات سایت را باید چک کنیم؟ در آن بخش، اگر دقت کرده باشید فقط صفحه اصلی را چک کردیم، اما یک سایت از مجموعه‌ای از صفحات تشکیل شده است؛ آیا تمام صفحات را باید با Html Validator چک کنیم؟ بله، تمام صفحات باید چک و اصلاح شوند.

این ابزار تمام صفحات یک سایت را بررسی می‌کند و خطاهای کد Html آن را براساس استانداردهای تعریف‌شده مشخص می‌کند. در این ابزار نیازی به بررسی تمام صفحات یک سایت نیست، بلکه تنها بررسی صفحات  Fixed Pageو صفحات دوم و سوم از هر Master Page برای‌ تحلیل کلی یک سایت کافی است.

همان‌طور که مشاهده کردید، ممکن است خیلی از سایت‌ها کد‌های اچ‌تی‌ام‌ال‌شان، Valid نباشد که موجب می‌شود بعضی از مرورگرها با مشکل مواجه شوند‌. ‌یکی از کار‌هایی که در حین عقد قرارداد سایت‌های وردپرسی باید به آن توجه کنید، انتخاب قالب سایت است؛ دراصل، قالبی انتخاب کنید که استاندارد‌ها در آن رعایت شده باشند، و علاوه بر آن، در چک کردن کدهای Html مبحث page speed هم باید بررسی شود.

آیا سایتی که 400 صفحه دارد، ما باید تمام صفحاتش را بررسی کنیم؟ در چک کردن سایت‌ها یک سری صفحه به اسمFixed page داریم که باید هرکدام مجزا چک شوند و یک سری صفحه داریم به‌نام Master page یا صفحات محصول، که نیاز نیست تمامشان را چک کنیم و چک کردن‌ چهار صفحه اول برای مابقی هم کافی است.

اما، در حالت کلی، اگر یک سایت را با پرستاشاپ بالا آوردید (در چنین شرایطی درباره یک مسترپیج حرف می‌زنیم)، جست‌و‌جوی چند صفحه، برای‌ تمام کد‌ها کافی است. ‌

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

وقتی ولید بودن کدهارو بررسی می کردم، رفع خطای بعضی تگ ها واقعا ساده بود و کاری نداشت، مشکل جایی بود که بعضی تگ هارو خود صفحه ساز create میکنه،مثل تگ noscript.. چن روزه درگیرم کرده فعلا نتونستم علاجشو پیدا کنم، دعا کنید زودتر پیداش کنم حسابشو برسم :) :).. راهنمایی هم در این باره داشتین ممنون میشم بفرمایید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2127

از اون روز که گفتید با یک نگاه دیگر به سایتها نگاه کنید.بنده در بعضی از وبسایتها دیدم که در فوتر لوگوی w3c با یک تیک سبز رو میندازن.
سوالم اینه که برای دریافت اون لوگو باید کار خاصی انجام داد؟و احتمالا دارن به گوگل سیگنال میدن برای سئو دیگه؟
یک سایت ایرانی هم دیدم که لوگوی گوگل پارتنر رو انداخته بود و ادعا کرده بود که شریک تجاری گوگل در ایران هستند.ممنون میشم توضیح بدید

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15578

سلام و درود
با تشکر و قدردانی بابت آموزش های ناب و دست اول و کارآمد. من سایت خود w3.org رو زدم توی ابزار ولیدیتور خودش و خودش ارور و وارنینگ داشت سوالم اینجاست که این موضوع چقدر برای سئو اهمیت داره که من با دولوپر آوت سورس برم داخل بحث که لطف کنن این موارد رو رفع کنند؟ آیا اصولا رفع شدنی هست؟ من با چقدر اطمینان با دولوپرم صحبت کنم که آقا اینا قطعا باید درست بشه؟ چون به هر حال من با هر سایتی که کارکردم دولوپر ها یه زاویه خیلی خیلی تندی با سئو کار و مارکتر دارند و وارد این موضوع شدن مستلزم یک مذاکره ی چند ساعته است. آیا واقعا نیازه برای سایت کارفرما این موارد رو مطرح کنم؟ یا خودم رو بده نکنم و بزارم مسکوت بمونه داستان؟
سایتی که در موردش صحبت میکنم اینه که پر اروره پر اروره هااااااا حدود 600 تا ارور داره :(

https://airpower.ir/category/air-impact-wrench

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15611

خلاصه موضوعات ویدئو

موسسه W3C یا World Wide Web Consortium موسسه ای است که استانداردهای مختلف حوزه اینترنت از جمله زبان html را تعریف می‌کند.

Valid بودن کد html به معنای نداشتن خطا در کد html آن سایت است. معیارهای صحیح بودن کد از طرف موسسه W3C مشخص شده و در صورت عدم تطبیق با آن قوانین، ممکن است سایت در برخی مرورگرها به درستی نشان داده نشود. طبق نظر برخی کارشناسان valid بودن کد در سئوی یک سایت نیز تاثیر دارد.

بهبود کدهای html یا valid کردن کدهای آن، با توجه به نوع CMS انجام می‌شود.
Inhouse : بهبود کدها از طریق طراح سایت انجام می‌گیرد.
Outsource : در قرارداد اولیه بند مربوط به آن حتما ذکر شده و در صورت استاندارد نبودن کد، مسئولیت آن به عهده تیم اجرایی است.
CMS اختصاصی حوزه کسب و کار : نحوه تصحیح کدها در این نوع CMS در ویدئو توضیح داده شده است.
CMS عمومی : برای تصحیح کدهای وردپرس، مجنتو و مانند آن باید از یک طراح سایت با تخصص همان نوع CMS کمک گرفت.

این ابزار صفحات موجود در یک سایت را بررسی کرده و خطاهای کد html آن را بر اساس استانداردهای تعریف شده مشخص می‌کند. در این ابزار نیازی به بررسی تمام صفحات یک سایت نیست. بلکه تنها بررسی صفحات Fixed Page و 2 یا 3 صفحه از هر Master Page برای تحلیل کلی یک سایت کافی است.