با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای رایگان دوره را مشاهده کنید.

انواع ورودی‌های وب‌سایت

در منوی Acquisition و در قسمت overview می‌توانید انواع ورودی‌ها را مشاهده کنید. ورودی‌ها بسته به نوع کمپین‌های تبلیغاتی تغییر می‌کنند.

ما دو مدل ورودی داریم‌: Direct و Indirect‌.‌ در ورودی‌های direct، با تایپ کردن نام سایت، شما وارد سایت می‌شوید. Indirect هر روشی را شامل می‌شود که دایرکت نباشد. اما ابزارهای آنالیتیکس از این تقسیم‌بندی استقاده نمی‌کنند: یکی با ارجاع‌دهنده «Referrer» و دو‌می ‌بدون آن مشخص می‌شود، یعنی ورودی‌های ارجاع‌دهنده‌اش یا مشخص است یا نیست. اگر ارجاع‌دهنده مشخص نباشد Direct محسوب می‌شود.

  • چند حالتی که ارجاع‌دهنده‌شان مشخص نیست:

1) آدرس سایت را تایپ کنیم.

2) از طریق لینکی که در پیامک وجود دارد، اگر UTM سِت نشده باشد، ارجاع‌دهنده مشخص نیست.

3) در کانال تلگرا‌م ‌یک post بگذارید و در آن لینک قرار دهید؛ اگر UTM در اینجا Set نشده باشد، ارجاع‌دهنده‌اش مشخص نیست.

  • اگر Referrer قابل شناسایی باشد، آنالیتیکس بررسی می‌کند که ارجاع‌دهنده‌اش کدام است:

آیا سوشال مدیا است؟

آیا موتور جست‌وجو است؟

اگر موتور جست‌وجو است، آیا بابت کلیک پول پرداخت شده است یا نه؟

آیا تبلیغات بنری است؟

آیا داری UTM است؟

  • توییتر به چند دلیل یک شبکه اجتماعی Redirect محسوب می‌شود‌؛ اول، فضای توییتر محدود است و نوشتن آدرس در آن طولانی می‌شود و شاید جا نشود، به همین دلیل، از یک کوتاه‌کننده لینک به اسم t.co استفاده می‌شود. دوم، تعداد کلیک‌هایی که ‌روی لینک‌ها‌ را می‌توان فهمید.
  • در اینستاگرام، لینکی که در قست بایو قرار می‌دهید، Referrer دارد. همچنین در لینکدین و هر اپلیکیشن سوشالی، ازجمله یوتیوب و فیسبوک، لینک‌ها Referrer دارند. درواقع گوگل، Referrer کوتاه‌کننده این لینک‌ها را وقتی از اپلیکیشن می‌آیند، تشخیص می‌دهد و اگر از وب‌سایت بیایند که مشخص هستند. تلگرام چون کوتاه‌کننده لینک ندارد دایرکت حساب می‌شود. بنابراین، سوشال مدیا را از کوتاه‌کننده لینک تشخیص می‌دهد. درمورد موتورهای جست‌وجو بررسی می‌کند که آیا لینک خریداری‌شده پولی (paid) است یا ارگانیک (organic)؛ خریداری‌شده، یعنی از طریقgoogle ads و با پرداخت پول حاصل شده است.

Display تبلیغات بنری است.

ورودی‌های ایمیل از خودِ ایمیل هستند‌؛ درواقع ورودی‌های سرویس ایمیل که به آن‌ ESP می‌گویند. در حالت خیلی خاص، ورودی‌های جی‌میل (Gmail) یعنی لینک‌هایی که از جی‌میل باشند.

  • Referral و Other

اگر Referrer قابل شناسایی باشد و جزء هیچ‌کدام از مواردی که گفته شد، نباشد،‌‌ دو حالت پیش می‌آید که یا UTM دارد یا ندارد. اگر UTM داشته باشد جزءOther می‌شود و اگر UTM نداشته باشد Referral می‌شود. Referral یعنی وب‌سایت‌هایی که به ما ارجاع داده‌اند.

میزان ورودی که باید از هر کانال داشته باشیم کاملاً به کسب‌وکار، رفتار مصرف‌کننده و پارامترهای مختلف بستگی دارد‌. ‌

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

سایت من توی حوزه گردشگری فعاله. فکر می کنم با توجه به اینکه معمولا مشتری، یک هتل رو سرچ می کنه، قیمت رو نگاه می کنه و بعد می بنده پایین بودن Bounce Rate برای ما طبیعی باشه. اما عدد 78.77 یکم ترسناک اومد به نظرم با توجه به مطالبی که گفتید. تقریبا نزدیک به ۸۰ هستیم . آیا لازمه برای پایین آوردنش با بالا آوردن بلاگ و... تلاش کنیم یا خیلی توی رتبمون تاثیر نداره. در حال حاضر average position ای که گوگل کنسول نشون میده و عدد 10 هست و بالای ۵۰ درصد هتل هامون پوزیشن 1 گوگل رو دارن.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2119

بنده در گوگل انالیتیکس وقتی می خواهم goal setting انجام دهم گزینه ایجاد فعال نیست هرچی هم تلاش کردم موفقیتی حاصل نشد ؟ دلیل چه میتواند باشد؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2149

جناب مهندس ابزار پوش نوتیفیکیشن را که در وبینار گوگل انالیتیکس معرفی کرده بودید بنده نتوانستم نه در یوتیوب نه در اپارات و نه در تلگرام ویدیو ان را پیدا کنم ممنون میشوم این ویدیو را در گروه یا سایت به اشتراک بگذارید. ممنون

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2152

یک سایت تو یک حوزه ی نسبتا پر طرفدار بالا آوردم ، هنوز کامل نیست یعنی اصن یک صفحه است که غیر از عناوین بخش های مختلف چیز دیگه ای نداره حتی دریغ از یک بلاگ پست ، چهارخط محتوا هیچی اصن نداره، نسبت session به user بیش از 75درصده و time per session چهار دقیقه ای داره، این میتونه به این معنی باشه که این حوزه پر طرفداریه یا رقبا دارن تحلیل میکنن یا نه کاملا عادیه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2310

در جلسه 12 قسمت 5 دقیقه 44-49 به یک کتاب اشاره شده است اما نام آن را نگفتید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
2323

سلام
شما در ویدیو به این مطلب اشاره کردین که گوگل ، آپارات رو سوشال حساب نمیکنه . فکر کنم به این نکته باید توجه کرد که اصولا ما از طریق آپارات نمیتونیم هیچ لینکی به هیچ سایتی بدیم ، حتی تبلیغات در سایت آپارات هم از طریق سایت هایی مثل مدیا اد یا یکتانت هست که گوگل وقتی تِرَک میکنه آدرس این سایت ها میفته نه آپارات .
سوالام اینه که چرا این جمله رو گفتین ؟ یعنی اشتباه کردین و حواستون به این نکته نبوده یا اینکه من اشتباه میکنم و روشی برای این وجود داره که از طریق آپارات لینک به سایت داده بشه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
5537

آیا آمار display در بخش acquisition شامل آمار کمپین های یکتانت هم میشود، یعنی تبلیغات بنری ایرانی هم در این آمار محاسبه میشه؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
5580

سلام
من گوگل آنالیتیک رو اخیرا برای یکی از سایت هام نصب کردم و متوجه شدم ورژنش عوض شده ، گزینه هایی بهش اضافه شده و یکمم دیزانش تغییر کرده .
اما مشکلی که باهاش دارم اینه که یکم بد ترک میکنه ، خودم که کاربر ادمین سایت هستمو در اغلب موارد ترک نمیکنه اگر با مرورگر دیگری برم ترک میکنم ، گاهی اوقات لوکیشن رو بدون روشن بودن فیلتر شکن غلط تشخیص میده و الان تو همین چند روز یه عالمه بازدید کننده از اقصی نقاط دنیا دارم که همشون فیک هستن.
نمیدونم چه ایرادات دیگه ای داره ولی درکل اصلا قابل اعتماد نیست
سوالم اینه که باهاش چکار کنم؟ و اینکه براتون امکانش هست ویدیویی از آپدیت جدید ضبط کنید و امکانات جدیدشو آموزش بدید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6631

با عرض خدا قوت، بنده برای یک پیج با 150.000 فالوئری، ما برای گذاشتن لینک در استوری
ابتدا لینک رو یو تی ام میکنیم و سپس کوتاهش میکنیم و بعد در استوری قرار میدیم. مسئله ای که هست اینه که این ماجرا باعث میشه
هم از طریق یو تی ام ها این رو در کمپین ببینیم و هم در بخش اینستاگرام استوریز.
کار ما درست هست؟ یا بایئ تعییر صورت بگیره؟ راهنمایی میکنید لطفا؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
6981

سلام وقت بخیر. در انالیتیک امکان اینکه ما یبتونیم مسیر ورودی یک فرد خاص و قسمتهایی از سایت روکه مشاهده میکنه متوجه بشیم وجود داره؟؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
13308

سلام و درود.
آموزش GA۴ نیز در ادامه دوره پرداخته خواهد شد؟ چرا که مهاجرت از یونیورسال به GA4 نیاز ضروری است. ممنون میشم آموزش آن را در برنامه درسی قرار دهید.

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.
15633

خلاصه موضوعات ویدئو

دایرکت Direct در گوگل آنالیتیکس بخشی است که می‌تواند تعداد ورودی‌های ناشناس سایت را محاسبه کند. این ورودی می‌تواند از طریق نوشتن مستقیم URL، ارسال لینک در sms (با شرطی که در ویدئو گفته شد.)، کلیک برروی لینک در تلگرام ( با شرطی که در ویدئو گفته شد)، اتصال گزینه راهنمای نرم‌افزارها به سایت و مانند آن باشد. به صورت کلی هر لینکی که ارجاع دهنده آن توسط گوگل قابل شناسایی نباشد در این بخش شمرده می‌شود.

Referral در گوگل آنالیتیکس بخشی است که تعداد ورودی سایت از طریق ارجاع دهنده‌های قابل شناسایی را محاسبه می‌‌کند. این محاسبه با شرایطی که در ویدئو گفته شد امکان‌پذیر است.

Display در گوگل آنالیتیکس، شمارنده تعداد ورودی از طریق تبلیغات بنری است.

Email در گوگل آنالیتیکس، بر خلاف تصور عموم شمارنده تمام ورودی‌ها از طریق ایمیل نیست بلکه گوگل تنها ایمیل‌هایی که از طریق ESP یا EMS (سرویس‌های ارسال ایمیل) و گاها ایمیل‌های سازمانی ارسال می‌شوند را محاسبه می‌کند.