Active users in google analytics
گزارش اکتیو یوزرها در آنالیتیکس به شما کمک میکند تا Retention Rate وبسایت را بفهمید. Retention Rate، نرخ بازگشت ویزیتورهای شما در یک بازه زمانی (روز، هفته و ماه) است و الزماً به معنی تکرار خرید نیست.
What are your top devices
مشخص میکند که کاربران شما از چه وسیلهای برای بازدید از سایتتان استفاده میکنند. تقریبا 70 درصد از ورودی سایتها با موبایل است. در هر سایتی، باید تمرکزمان را روی وسیلهای بگذاریم که درصدش بیشتر است.
User retention
تعداد مراجعهها را به سایت نشان میدهد.
How are your performing against goal
در این قسمت اهدافی (Goal) را که در سایت تعریف کردهاید، میتوانید ببینید.
با عددهای گوگل آنالیتیکس، بهراحتی نمیشود تحلیل کرد و نیاز به دانش و ابزارهای دیگری نیز مثل Optimization است؛ مثلاً GoogleOptimize یا Optimizely که بعداً در «A/B Testing» به شما آموزش میدهیم.
پرسش و پاسخ شرکتکنندگان دوره
پرسش محمدعلی عبدالعلی زاده
ممنون از توضیحات خیلی خوبتون دربارهی بعضی از بخشهای آنالیتیکس و تحلیلهایی که میشه از اونها داشت. در این زمینه یک سوال مهم برای من به وجود اومده.
سوال من اینه که این دیتاهایی رو که تا الان در گوگل آنالیتیکس بدست آوردیم تحت تاثیر یا سوگیری از اقدامات گذشتهی ما نیست؟
منظورم اینه اگه از ابتدای کار تمرکز ما فقط این بوده که از اینستاگرام مخاطب ها رو به سایت هدایت کنیم احتمالا درصد افرادی که از طریق گوشی سایت مارو میبینن خیلی بالا میره.
واسه همین سوال من اینه:
آیا بهتر نیست در ابتدای کار برای اینکه دادههای آنالیتیکس تحت تاثیر یا سوگیری از یک یا دو کانال خاص نباشه، همهی کانالهای تبلیغاتی رو یک تست کوچیک بریم تا دیتاهایی که جذب میکنیم همه مدلی رو در بربگیره؟
خلاصه موضوعات ویدئو
تحلیل Active User گوگل آنالیتیکس
تحلیل Active User گوگل آنالیتیکس در این ویدئو بهصورت کامل توضیح داده شده است.
بررسی نحوه نمایش سایت
یکی از مهمترین اطلاعات ارائه شده توسط گوگل آنالیتیکس، ابزار مورد استفاده کاربران مانند کامپیوتر، موبایل و تبلت است. هیچگاه نمیتوان بطور قطعی برای تمامی سایتها اظهار کرد که تعداد کاربران در نسخه دسکتاپ بیشتر از تعداد آنها در نسخه موبایل است. بلکه در برخی حوزهها میزان استفاده از سایت در تلفنهای همراه درصد قابل توجهی از کاربران را تشکیل میدهد. در این ویدئو چند مثال برای تحلیل این سنجه در گوگل آنالیتیکس و نحوه تست سایت برروی ابزارهای گوناگون توضیح داده شده است.
Goal Completions چیست؟
تحلیل تعداد در سنجه Goal Completions در این ویدئو شرح داده شده است.
A/B Testing چیست؟
A/B Testing یکی از روشهای بررسی میزان چند نوع تبلیغات در حوزه آنلاین است که در این ویدئو بهصورت کامل توضیح داده شده است.