با عضویت در دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال می‌توانید تمام ویدئوهای دوره را مشاهده کنید.


پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان دوره

ممنون از توضیحات خیلی خوبتون درباره‌ی بعضی از بخش‌های آنالیتیکس و تحلیل‌هایی که میشه از اون‌ها داشت. در این زمینه یک سوال مهم برای من به وجود اومده.

سوال من اینه که این دیتاهایی رو که تا الان در گوگل آنالیتیکس بدست آوردیم تحت تاثیر یا سوگیری از اقدامات گذشته‌ی ما نیست؟
منظورم اینه اگه از ابتدای کار تمرکز ما فقط این بوده که از اینستاگرام مخاطب ها رو به سایت هدایت کنیم احتمالا درصد افرادی که از طریق گوشی سایت مارو میبینن خیلی بالا میره.

واسه همین سوال من اینه:
آیا بهتر نیست در ابتدای کار برای اینکه داده‌های آنالیتیکس تحت تاثیر یا سوگیری از یک یا دو کانال خاص نباشه، همه‌ی کانال‌های تبلیغاتی رو یک تست کوچیک بریم تا دیتاهایی که جذب میکنیم همه مدلی رو در بربگیره؟

به این سوال پاسخ داده شده است ولی برای مشاهده پاسخ این پرسش،باید عضو دوره باشید و بسته شامل این جلسه را تهیه کرده باشید. پاسخ‌ها به صورت فایل صوتی، ویدئویی یا متنی هستند و اهمیت پرسش و پاسخ‌ها در بسیاری از موارد حتی از ویدئوهای آموزشی دوره هم بیشتر است! در واقع، مهمترین ویژگی دوره آنلاین بازاریابی دیجیتال، همین پرسش و پاسخ‌ها است که با عضویت و تهیه بسته‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید.

خلاصه موضوعات ویدئو

تحلیل Active User گوگل آنالیتیکس در این ویدئو به‌صورت کامل توضیح داده شده است.

یکی از مهم‌ترین اطلاعات ارائه شده توسط گوگل آنالیتیکس، ابزار مورد استفاده کاربران مانند کامپیوتر، موبایل و تبلت است. هیچ‌گاه نمی‌توان بطور قطعی برای تمامی سایت‌ها اظهار کرد که تعداد کاربران در نسخه دسکتاپ بیشتر از تعداد آنها در نسخه موبایل است. بلکه در برخی حوزه‌ها میزان استفاده از سایت در تلفن‌های همراه درصد قابل توجهی از کاربران را تشکیل می‌دهد. در این ویدئو چند مثال برای تحلیل این سنجه در گوگل آنالیتیکس و نحوه تست سایت برروی ابزارهای گوناگون توضیح داده شده است.

تحلیل تعداد در سنجه Goal Completions در این ویدئو شرح داده شده است.

A/B Testing یکی از روش‌های بررسی میزان چند نوع تبلیغات در حوزه آنلاین است که در این ویدئو به‌صورت کامل توضیح داده شده است.